Malčka postajata velikana

Daimler je velikan, ki gradi na temeljih priznanih blagovnih znamk, njihovi izdelki so že pregovorno varni, udobni, zmogljivi, zanesljivi, predvsem pa veliki. Pod svojim okriljem pa imajo še eno blagovno znamko - prikupni smart. Poleg zgoraj naštetih lastnosti pri njem štejeta prav njegova majhnost v kombinaciji s prepoznavno stilnostjo.

Štirisedežni smart forfour bodo izdelovali v Novem mestu Foto: Daimler Ag - Global Communicatio
Štirisedežni smart forfour bodo izdelovali v Novem mestu Foto: Daimler Ag - Global Communicatio

Po napovedih analitikov naj bi se prav tržni delež malčkov že do leta 2020 povečal za 38 odstotkov, na približno milijon letno prodanih vozil po vsem svetu. “Najmanjši temelj” nemškega velikana je zato v Berlinu razkril novo generacijo priljubljenega mestnega malčka smart fortwo in njegovega večjega bratca, novega štirisedežnega smarta forfour. Prvi se je doslej že izkazal kot uspešna naložba, saj je osrečil že več kot 1,5 milijona kupcev.

Toda smart kot blagovna znamka poleg izjemno okretnega dvoseda, ki se izmuzne skoraj vsako ožino v prenatrpanem svetu parkirnih prostorov, nujno potrebuje še okreten, a obenem večji model. Zato se vrača tudi smart forfour, saj bi si marsikateri kupec želel imeti na izbiro tudi model z več kot dvema sedežema. V skladu s tem Daimler upravičeno pričakuje, da bo tretjino vseh novih prodanih smartov predstavljal prav model forfour.

Skupaj z Renaultom

Zaradi zmanjšanja stroškov razvoja in skupnih izkušenj z mestnimi malčki sta avtomobilčka na fotografijah nastala v sodelovanju z Renaultom. Smart fortwo bodo še naprej izdelovali v Hambachu v Franciji, proizvodnjo smarta forfour pa so zaupali tovarni Revoz v Novem Mestu, kjer bo nastajal skupaj s svojim bližnjim sorodnikom, novim twingom. Za pogon bodo skrbeli trivaljni, v zadku nameščeni bencinski motorji. Moč se bo k zadnjemu kolesnemu paru prenašala preko robotiziranega šeststopenjskega menjalnika z dvema sklopkama (twinamic) ali ročnega petstopenjskega menjalnika. Sprva bosta na voljo atmosferski agregat s 999-kubičnimi centimetri gibne prostornine z 52 kW (71 KM) največje moči in 91 Nm največjega navora, ter prostorninsko manjši, a zmogljivejši 898-kubični turbo motor. Slednji se ponaša s 66 kW (90 KM) največje moči in 135 Nm največjega navora. Le nekaj mesecev po začetku prodaje pa bo mogoče izbrati še 45 kW (60 KM) motor.

Majhna, okretna, a hkrati tudi varna

Oba nova smarta sta izjemno okretna, saj se “mali” ponaša s samo 6,95-metrskim rajdnim krogom (od pločnika do pločnika), “veliki” pa le z 8,65-metrskim. Smart fortwo v dolžino meri 2,69 metra, forfour pa 3,49 metra. V širino in višino oba sežeta enako - 1,66 in 1,55 metra.

Za vse tiste, ki jih morda skrbijo majhne mere, naj omenimo še zahteven preskus, ki ga je moral prestati manjši od njiju. Strokovnjaki Mercedes-Benza so novega smarta izzvali v skladu s hišno filozofijo “real life safety”: malega fortwo so s hitrostjo 50 km/h “izstrelili” proti več kot dvakrat težjemu velikanu mercedesu razreda S. Ta je proti malčku prav tako zapeljal s hitrostjo 50 km/h. Ko sta se avtomobila zaletela s 50-odstotnim prekritjem, se je varnostna školjka malčka odlično izkazala in rešila potnika pred srditostjo razreda S. Oba nova smarta se bosta že v letošnjem novembru odpravila na evropske trge. Cene za dvosed bodo zelo blizu današnjim, štirisedežni primerek pa bo stal samo 600 evrov več.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano