Malce manjši, a znotraj večji

Na januarskem avtomobilskem salonu v Detroitu se bo predstavil novi audi Q7. Druga generacija je po zunanjih merah malce manjša kot predhodnik, vendar v notranjosti potnikom ponuja več prostora. V avtomobilski družbi se kakopak uvršča med velikane.

 Audija Q7 na cestah res ne bo mogoče spregledati ...
Audija Q7 na cestah res ne bo mogoče spregledati ... 

Mogočen luksuzni športni terenec v dolžino meri 5,05 metra, v širino 1,97 metra, v višino pa 1,74 metra. Novinec je za 37 milimetrov krajši in za 15 milimetrov ožji kot njegov predhodnik, v višino pa oba sežeta približno enako. Tudi medosna razdalja je malce krajša in sedaj meri 2,99 metra, vendar je potniški prostor kljub temu daljši kot pri prvi generaciji, saj je med prvo in drugo vrsto sedežev na voljo dodatnih 21 milimetrov, več prostora pa je na voljo tudi za glave in kolena potnikov.

V tretji vrsti sta šesti in sedmi sedež (oba namenjena za otroke do 12 leta starosti), ki ju je mogoče preprosto zložiti v dno avtomobila. Audi Q7 se kot petsedežnik v osnovi ponaša z 890-litrskim prtljažnim prostorom, če sedeže v drugi vrsti zložimo, pa s kar 2075 litri. Četudi je v uporabi vseh sedem sedežev, je v prtljažniku še vedno na voljo 295 litrov uporabnega prostora. Velika prtljažna vrata se odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike, za doplačilo pa znajo razumeti in ubogati tudi sunek noge pod zadek avtomobila.

Brez žic tudi na zadnjih sedežih

V drugi vrsti sedežev so potnikom namenili tablični računalnik (za doplačilo dva) z 10-palčnim zaslonom, ki je preko brezžične mreže (WiFi) povezan z navigacijskim sistemom MMI navigation plus. Potnikom zadaj omogoča dostop do številnih funkcij infotainment sistema, kot so npr. radio, predvajanje želene glasbe, navigacija, vključno s svetovnim spletom. Po zaključku vožnje ga je mogoče povsem preprosto odstraniti iz avtomobila in ga uporabljati tako kot klasičen tablični računalnik, saj ima kamero s HD ločljivostjo, 32 GB notranjega pomnilnika za shranjevanje podatkov in vmesnik bluetooth in NFC.

Novi Audi Q7 je tudi v svoji novi postavi mogočen avtomobil, ob srečanju na cesti morda skoraj strah vzbujajoč. Navkljub svoji velikosti pa je lahko tudi izjemno učinkovit. Od predhodnika je lažji za 325 kilogramov, kar v kombinaciji z zelo majhnim količnikom zračnega upora (Cd=0,32) pripomore še k lahkotnejšemu delovanju njegovih pogonskih agregatov, ki so lahko do 26 odstotkov varčnejši kot pri predhodniku.

Pestra paleta motorjev

Za pogon vseh štirih koles bosta sprva skrbela trilitrski šestvaljni dizelski motor 3.0 TDI (200 kW/272 KM, 600 Nm) in trilitrski bencinski 3.0 TFSI (245 kW/333 KM, 440 Nm). Kasneje bo na voljo tudi šibkejša različica trilitrskega turbo-dizelskega motorja (160 kW/218 KM, 500Nm), ki se bo lahko pohvalila s še posebej varčnim značajem. Še varčnejši bo priključni hibrid audi Q7 e-tron quattro s 275 kW (373 KM) skupne sistemske moči in 700 Nm največjega navora. Hibridni pogonski sklop je sestavljen iz turbo-dizelskega 3.0 TDI (190 kW/258 KM) agregata in elektromotorja (94 kW), ki je vgrajen v nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Tako gnan Q7 je lahko zadovoljen že z 1,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov, zgolj na elektriko (17.3 kWh litij-ionska baterija) pa lahko prevozi do 56 kilometrov. Predvsem za azijske trge in ZDA načrtujejo tudi prodajo različice s štirivaljnim 2.0 TFSI (185 kW/252 KM, 370Nm) motorjem.

Dobrodošli pripomočki za varno vožnjo

Pri vožnji bo v pomoč kopica asistenčnih sistemov, med katerimi velja omeniti sistem pomoči pri parkiranju, prilagodljiv radarski tempomat in Audi pre sense city. Slednji voznika pri zmernih hitrostih opozarja na morebitna bližnja srečanja z drugimi vozili ali pešci, v sili pa tudi kontrolirano samodejno zavira. Zanimiv je tudi sistem, ki opozarja na vozila, ki pripeljejo iz strani, torej prečno na smer audija Q7, v pomoč pa je pri vzvratni vožnji iz parkirnega prostora. Zelo uporaben je tudi sistem za pomoč pri vzvratni vožnji prikolice.

Dobrodošel bo tudi prilagodljiv (radarski) tempomat, ki samodejno vzdržuje primerno varnostno razdaljo do vozila spredaj, v zgoščenem prometu na avtocesti do hitrosti 65 km/h pa tudi samodejno krmili vozilo znotraj želenega voznega pasu. Ponoči je v pomoč še infra-rdeča kamera, ki prepoznava toplotne obrise pešcev, živali in ovir, pa sistem prepoznavanja prometnih znakov ...

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano