Malce drugačna medvedka

Tokrat vam v združenem testu predstavljamo dve različici sicer zelo običajnega mestnega avtomobilčka. Fiat panda že tri desetletja razveseljuje vse, ki so jim majhni avtomobili tako nuja kot racionalna izbira. V zadnji generaciji so se oblikovalci še posebej izkazali in oblikovali igrivo privlačen in praktičen izdelek. Za posebne okuse in potrebe so ga obogatili s trekking različico in različico na plin.

S plastiko zaščitena panda trekking je kos marsikateremu klancu in zahtevnejši podlagi. Foto: Darjan Gorela
S plastiko zaščitena panda trekking je kos marsikateremu klancu in zahtevnejši podlagi. Foto: Darjan Gorela

Panda trekking je je nekje vmes med pando 4x4 in navadno, klasično cestno različico. Na videz je bliže štirikolesno gnani sestri, saj ju na prvi pogled ne boste ločili, je pa višja od klasične za dobrih pet centimetrov. Obe imata serijsko nameščena 15-palčna kolesa z gumami M+S. In ne, nima štirikolesnega pogona. Za manj zanseljive podlage ima sistem traction+.

A kljub višji legi se raje izogibajte globokemu blatu in visokemu snegu, saj je sistem traction+ (elektronika zavira pogonsko kolo z manj oprijema in dodaja navor tistemu kolesu, ki vas znova pripelje domov) primeren le za manjše luže ali krajše makadamske odseke.

Vožnja je v pandi pravi užitek, kljub nekaterim pomanjkljivostim. Volan je vzdolžno nenastavljiv, sedi se previsoko, nasloni za glave so trdi, volan pa tudi ne sede najbolje v roke. A kratka prestavna razmerja in obilica navora poskrbi, da se panda v mestni gneči počuti kot doma, prav tako na nezahtevnih makadamskih cestah. Tudi opreme je dovolj, saj niso manjkali klimatska naprava, parkirna tipala, radio in varnostne blazine, za ščepec prestiža pa so poskrbeli še usnjeni dodatki na sedežih in vratih.

Se plin izplača?

Pri iskanju najugodnejšega razmerja med globino denarnice in polnim rezervoarjem goriva so že nekaj let v igri plinsko gnani avtomobili. Pri tem naj takoj razložim, da gre za dodatne plinske rezervoarje, največkrat nameščene v prostoru za rezervna kolesa. Tudi testna panda je imela tak rezervoar, zraven pa seveda še za običajen, neosvinčeni bencin.

Kako je torej z dilemo plin - ne plin? Vse je odvisno od tega, koliko kilometrov nameravate prevoziti.

Da bi se vozili v plinski pandi, morate najprej doplačati 1630 evrov za tovarniško predelavo 1,2-litrske bencinske pande na utekočinjen naftni plin. Pri tem je potrebno upoštevati tudi razliko v ceni med utekočinjenim plinom (LPG) in 95-oktanskim bencinom, ki je večja kot razlika med dizlom in bencinom. Za liter bencina namreč dobite skoraj dva litra LPG, medtem ko je dizel od bencina cenejši za komaj šest centov. Prihranki so torej veliko večji - kljub temu, da je povprečna poraba v primeru “kurjenja” plina višja za skoraj liter. Glede na trenutne cene se nakup plinske pande obrestuje po dobrih 50.000 kilometrih. Zato je panda LPG zanimiva za razne mestne komunalne službe, kurirje, poštarje, serviserje, raznašalce pic - skratka za voznike, ki vozijo veliko in na kratke razdalje.DARJAN GORELA


Najbolj brano