Limuzine se ne dajo

Včasih so predstavljale večino avtomobilskega tržišča, danes pa so se ob poplavi vseh mogočih izvedenk in oblik umaknile v ozadje, kot kake stare dame. A kupcev, ki iščejo diskretno eleganco in nimajo težav s hrbtom, ne manjka. Elantra je zanje kot ukrojena.

Elantra je dobra stara limuzina.
Elantra je dobra stara limuzina.  

Elantrine linije so primerno ostre, ki poudarjajo resnost modela in hkrati opozarjajo na dinamičnost. To se izraža z nizkim nosom in povzdignjenim zadkom. Zadnje steklo je položnejše kot sprednje, luči so tako spredaj kot zadaj ozke po višini in široke v dolžino. V notranjosti je Hyundai elantra prostorna na sprednjih ergonomskih sedežih kot tudi na zadnji klopi, kjer je zaradi položne zadnje šipe in posledično nizkega stropa nad glavami manj prostora kot pri bratskem i30. Kokpit so trendovsko oblikovali s še vedno trdo plastičnim priokusom, a bistveno manj kot v preteklosti.

Bencinar brez turbine kot dobra alternativa

Za pogon v testni elantri je skrbel bencinski motor s 94 kW ali 128 konjskih moči v 1,6 litra delovne prostornine. Motor je klasičen atmosferski, kar ima svoje prednosti glede vzdržljivosti in zmanjšanih možnosti nagajanje turbine ter drugih elektronskih sklopov. Vseeno pa je sodoben z dovolj elastičnosti, z zmerno povprečno porabo, na testu smo zabeležili 7,4-litrsko povprečje.

Udobje je na ravni

Elantra razvaja z udobjem in dobrim občutkom. Sedež je ergonomsko oblikovan, volan je prav tako nastavljiv v globino in višino, kokpit pa je oblikovan tako, da je vse pregledno in logično razporejeno. Tudi oblika celotne armaturne plošče je dovolj razgibano všečna, kar šteje pri samem počutju. Zadnja klop ima izrazit sredinski sedalni greben, zato tja vabi prej dva kot tri potnike. Zadnja kupejevska šipa spusti v prostor sicer več svetlobe, ampak hkrati z višino omejuje prostor za glave potnikov. Naša testna elantra z opremo Style z bencinskim motorjem se brez dodatkov začne pri 17.500 evrih. Cena je nedvomno konkurenčna, saj zajema veliko varnostne opreme, veliko opreme udobja in tudi kromirane dodatke za boljši videz.

Plus:

> Prostornost

> Motor

Minus:

> Plastična notranjost

> Nizki strop zadaj

Avtomobil v številkah

> Motor: dizelski 1519 ccm/94 kW, izpust 153 g/km

> Poraba na testu: 7,4 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 200 km/h, 10,1 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 15.500 evrov

> Cena testnega vozila: 17.500 evrov

> Več podatkov: www.hyundai.si

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano