Leon ST s terensko veščino

Seat leon x-perience je narejen na podlagi privlačnega seata leona ST. Oba avtomobila povezuje temperamentni značaj, ki se pri novem leonu x-perience izraža predvsem v zmerni terenski veščini.

Notranjost leona x-perience Foto: Vista Diferent S.L
Notranjost leona x-perience Foto: Vista Diferent S.L

Seat leon x-perience je torej terensko naravnana različica seata leona ST. Zato je v primerjavi z njim za 15 milimetrov bolj oddaljen od tal in se ponaša s stalnim štirikolesnim pogonom. K terenskemu videzu spadajo še zajetnejša in opazno preoblikovana odbijača z dodatkom v videzu aluminija, ter zaščitni pragovi in obrobe na kolotekih v izraziti temnejši barvi. Razumljivo je, da tu ni govora o terenskem vozilu, temveč o družinskem, udobnem potovalniku z velikim nahrbtnikom (v osnovi ponuja 587 litrov), v slogu, na primer, škode octavie scout, ki se ne brani popotovanj iz urejenih cestišč.

To mu seveda omogoča stalen štirikolesni pogon s sklopko haldex pete generacije. Pri zmerni vožnji in nezahtevni podlagi se večina moči pogonskega agregata prenaša k prednjemu kolesnemu paru, po potrebi pa se nemudoma, v času nekaj milisekund, moč prenese tudi k zadnjima kolesoma. Delovanje servo volana, menjalnika DSG, vključno z odzivnostjo stopalke za plin, pa je mogoče nastavljati s pomočjo sistema seat drive profile. Izbiramo lahko med načini eco, comfort in sport, na voljo pa je tudi možnost individualnih nastavitev.

Za varnost in boljše vozne zmogljivosti skrbijo tudi elektronske zapore diferencialov spredaj in zadaj, EDS (electronic differential lock) in XDS (expanded electronic differential lock). Slednja skrbi tudi za boljši oprijem v zavojih. Seveda je na voljo tudi sistem za nadzor nad stabilnostjo vozila (ESC). Med drugim pa si je mogoče zaželeti še LED žaromete ter LED zadnje luči, tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje (ACC) s funkcijo samodejnega zaviranja, kot tudi sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika ter sistem za ohranjanje smeri vožnje.

Leon, opremljen z ACC, s pomočjo radarja zaznava dogajanje pred nami. Avtomobil kot udeleženec v prometu pri hitrostih od 30 pa do 160 km/h avtomatsko zavira in pospešuje ter ohranja želeno hitrost in oddaljenost od vozil pred nami. V kombinaciji s sistemom front assist pa voznika tudi do hitrosti 210 km/h varuje pred neljubimi dogodki. Na “oviro” spredaj sprva opozori z zvočnim signalom, pripravi zavorni sistem, nato pa malce “počaka” na voznikov odziv (beri: zaviranje). Če se to ne zgodi, začne optimalno samodejno zavirati, v kombinaciji z menjalnikom DSG pa se zna tudi popolnoma ustaviti. Ob tem velja omeniti še funkcijo “city emergency braking”, pri čemer sistem (front assist) upošteva še značilno pospešujočo in ustavljajočo se vožnjo v mestnem prometu. Takrat je še posebej pazljiv pri hitrostih od 5 pa do 30 km/h in čaka skoraj do zadnjega trenutka, kar pomeni, da je voznik spregledal, sistem pa pravilno zaznal “mečkača” pred njim.

Za pogon leona ST x-perience skrbi en bencinski in trije turbodizelski motorji. Vrh ponudbe predstavlja zmogljiv turbodizelski štirivaljnik (2.0 TDI) s 135 kW (184 KM) največje moči in 380 Nm največjega navora. Tudi s pomočjo menjalnika DSG lahko po tovarniških podatkih do hitrosti 100 km/h pospešuje le zavid-ljive 7,1 sekunde in doseže največjo hitrost 224 km/h. Šibkejša različica turbodizelskega motorja razvija 110 kW (150 KM) največje moči in 320 Nm največjega navora, osnovno ponudbo pa predstavlja 81 kilovatni (110 KM), 1,6-litrski turbodizel (1.6 TDI) z 250 Nm največjega navora. Bencinski predstavnik ponuja 132 kW(180 KM) in 280 Nm največjega navora (1.8 TSI).

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano