Le gumb vas bo ločil od užitka

“Ta pa je ta pravi”, je bil najpogostejši komentar ob novici, da se je voznemu parku pridružil najmočnejši seat doslej. A beli “španec” kake posebne agresije navzven ne kaže. Bolj je podoben družinskemu avtu, namenjenemu vsakdanjim opravkom in prevozu otrok.

Seat leon cupra: navzven skoraj običajni družinski avto ... A 
bistvo je očem skrito ...
Seat leon cupra: navzven skoraj običajni družinski avto ... A bistvo je očem skrito ... 

No, ko so otroci v šoli in “špeža” doma, takrat se prične prava zgodba 280 konjičkov, pospeškov, natančnega menjalnika in športnega podvozja. Zanimivo, da Volkswagen ni imel nič proti španski različici golfa GTI, ki ima toliko več moči od njihovega ponosa ... Gre za enega najbolj kompromisnih avtomobilov, ki smo jih kdaj vozili. V mestu v načinu “comfort” vožnja ni prav nič živčna, niti neudobna, čisto primerna za vsak dan. Daleč od kakšnega dirkalnika. Ko pa se pred vami odpre prazna in odprta cesta, polna ovinkov in brez kolesarjev in ostalega nadležnega prometa, vas od užitka loči samo še gumb “cupra”. Takoj se spremeni zvok, precej bolj rezek in glasen je, avto občutno bolj potegne, bolj je odziven, no, po tem pa si zasluži svoje ime.

Šeststopenjski menjalnik DSG bo marsikomu všeč, ker bo lahko prestavljal kar z obvolanskima ročicama in se bolj posvetil sami vožnji. Če vstanete dovolj zgodaj in če imate takšen avto, boste hitro postali odvisni. Jasno, še vedno gre samo za navaden družinski avto na steroidih ... Toda pomislite, da greste v Alpe z družino na dopust in jih pustite nekje v dolini, da gredo kolesarit v gozd ali hodit v hribe, česar se vam pač ne da početi, vi pa greste, no, se odpeljete, na fin asfalt.

Vas skrbi prostornost? V bistvu vse skupaj ni nič posebnega, razen sedeži, ki so malo bolj školjkasti. Za lepo usnje in alkantaro boste morali doplačati, za boljšo preglednost skrbijo še hude polne led-luči, ki jih ima samo leon, namestitev za volanom je brezhibna, prav tako volan. Dobro se boste počutili.

Cena? Na voljo sta dve cupri. Vstopna z 265 konji, ki stane 26 tisočakov in pol, in takšna z 280 konji, ki brez dodatne opreme testnega avtomobila stane 1800 evrov več. K sreči ne dobite samo 15 dodatnih konjev, ampak še večja platišča in večji zadnji spojler, tako da priporočamo močnejšo različico. Kamor je šel bik, naj gre še štrik, bi porekli Španci.

Plus:

> Zmogljivost

> Uporabnost

> Menjalnik

Minus:

> Cena

> Nešportni videz

Avtomobil v številkah

> Motor: turbobencinski 1984ccm/206kW, izpust 154g/km

> Poraba na testu: 9,8 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 250km/h, 5,8 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 28.311 €

> Cena testnega vozila: 28.311 €.

> Več podatkov: www.seat.si

Besedilo in foto:

DARJAN GORELA


Najbolj brano