Korak nazaj za dva koraka naprej

Dokler ni na voljo močnejših baterij in je lahko že malce daljše potepanje prava dogodivščina, si proizvajalci pomagajo na razne načine. Tudi s “skritim” bencinskim motorjem, ki iz ozadja pomaga elektromotorju in podaljšuje doseg.

Opremljen s podaljševalnikom dosega ima dvoje vratc. 
Sprednja skrivajo odprtino rezervoarja bencina, zadnja pa 
električno vtičnico. Foto: Darjan Gorela
Opremljen s podaljševalnikom dosega ima dvoje vratc. Sprednja skrivajo odprtino rezervoarja bencina, zadnja pa električno vtičnico. Foto: Darjan Gorela

Sistem je preprost: avtomobil ima vgrajen bencinski agregat za po potrebi sprotno polnjenje baterij, za sam pogon pa uporablja moč elektro motorja. Tako smo se pretežno vozili na elektriko v načinu varčevanja z baterijo, kar je doseg iz obljubljenih 170 kilometrov zgolj na elektriko povečalo do 300 kilometrov s porabljenimi devet litri neosvinčenega bencina. V mestni vožnji za pogon skrbi elektrika iz zaloge baterij, ki se na hitri polnilni postaji s pretokom enosmernega toka napolnijo že v pol ure. Če pa malčka zvečer doma priklopite na običajno vtičnico omrežja, bo zjutraj povsem poln in pripravljen za dnevno porabo mestnih razdalj. To je realnih 120 kilometrov ali morda nekaj več. Toliko o številkah.

Bmw i3 je že na prvi pogled nekaj posebnega. Kakovostno izdelana notranjost nudi prostora za štiri potnike, ki se v i3 lahko prevažajo kar udobno. Voznikovo delovno okolje je v primerjavi z drugimi avti primerno futuristično, kot bi pri električnemu vozilu premijskega razreda tudi pričakovali. Voziti ga je mogoče lahkotno zaradi vseh naštetih lastnosti in zaradi izjemnega počutja v notranjosti, kjer so uporabljeni kakovostni materiali v ergonomsko moderni arhitekturi.

Kljub državni subvenciji za ekološko napredna električna vozila cena ostaja več kot premijska. Naš testni primerek bmw i3 rex z nekaj prestižne opreme in boljšo baterijo 33 kWh stane (zajemite sapo) 55.339 evrov. Najcenejši i3 brez podaljševaljnika dosega, z manj zmogljivo baterijo 22 kWh, pa stane prav tako krepkih 36.550 evrov.

V testni različici skoraj ni manjkalo ničesar, kar bi si vsak, tudi nekoliko bolj zahteven voznik lahko zaželel. Za premijsko znamko si tudi takšno raven zasluži, vendar se vse to plača. Upam le, da se bo razvoj električnih avtomobilov razvijal tudi v to smer, da bodo dostopni tudi ljudem z nižjimi dohodki.

Avtomobil v številkah

> Motor: elektromotor 125 kW + bencinski motor 657 ccm/28kW

> Poraba na testu: 13,5 kWh na 100 km

> Hitrost in pospešek: 150 km/h, 7,5 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 41.200 evrov

> Cena testnega vozila: 55.339 evrov

> Več podatkov: www.bmw.si

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano