Končno spet pravi citroen!

Pa smo ga le dočakali. Toliko opevana in oglaševana novost, ki je dodobra razdelila javnost, se je končno znašla v naši garaži. Nenavadna maska, dodatki plastike, predvsem tiste pod žarometi in na bokih. Vse to nam je najprej padlo v oči. Pa je cactus res tako nenavaden in revolucionaren, kot je videti?

Enim je všeč, drugim ne ... je pa zagotovo citroenovsko 
originalen.
Enim je všeč, drugim ne ... je pa zagotovo citroenovsko originalen. 

Citroenove novosti, s katero so francozi ostro zarezali v razpravo o lepem in grdem v avtomobilskem svetu, smo se lotili s kar se da nevtralne razdalje. A dolgo nismo zdržali. Je preprosto preveč drugačen. In po svoje podoben legendarnemu spačku. Le da je oglat namesto okrogel. Podobnost z legendo so oblikovalci upodobili s prvo klopjo. Luknjo med prvima sedežema so preprosto zapolnili z naslonom za roke, ki se lahko pogrezne in tako nastane prava “zofa”.

A posebnosti s tem še ni konec. Namesto klasične menjalniške ročice je imel naš cactus pod armaturno ploščo nameščene tri gumbe, s katerimi izbiramo le smer vožnje ali pa prosti tek. Za menjavo prestavnih razmerij imamo pod volanskim obročem tudi dva vzvoda. Menjalnik deluje tako, kot mu veleva računalniški program. Lahko mu ukažemo tudi bolj dinamično vožnjo in tedaj skrbi za drugačen slog iskanja prestavnih razmerij.

Odpravili so tudi analogne merilnike. Tako imamo v sredini pod volanskim obročem manjši zaslon s podatki o hitrosti, v sredini armaturne plošče pa je še zaslon na dotik, prek katerega mora voznik upravljati glavnino funkcij. Uporabnost je podobna kot pri kakšnem povprečnem pametnem telefonu, se pravi ne ravno vrhunska. Med vožnjo včasih s prstom ne zadenete najbolje tistega, kar ste ciljali na zaslonu na dotik, pri tem pa zna biti pritiskanje ob iskanju pravega polja tudi nevarno za promet ...

Skoraj bi že pozabili na glavno atrakcijo - plastične zračne mehurčke na bokih. Preprečili naj bi marsikaj in avto ščitili pred vsemi vrstami prask. A v praksi bodo kos le kaki manjši odrgnini na parkirišču.

Avtomobil v številkah

> Motor: dizelski, 1560 ccm/68 kW, izpust 92 g/km

> Poraba na testu: 6,2 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 182 km/h, 14,4 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 13.900 €

> Cena testnega vozila: 21.155 €

> Več podatkov: www.citroen.si

DG


Najbolj brano