Ko oblika vzbuja čustva

Že konec meseca bo iz proizvodnih linij Škodine tovarne v mestu Mladá Boleslav zapeljala tretja generacija Škode Fabie. V živo jo bodo predstavili na avtomobilskem salonu v Parizu (od 4. do 19. oktobra), so pa že postregli s prvimi uradnimi fotografijami in nekaj podatki.

Novinka se oblikovno zgleduje po koceptnem vozilu visionC
Novinka se oblikovno zgleduje po koceptnem vozilu visionC 

Podatki razkrivajo, da se nova fabia ponaša s prostornejšo notranjostjo saj je potniški prostor širši in daljši od tistega v predhodnici. Prtljažni prostor je prav tako večji kot pri drugi generaciji in bo po sedanjih informacijah v vrhu svojega razreda. Potnikom bo v veselje in pomoč še deset “simply clever” rešitev, vključno s tehnologijo MirrorLink, prijazno do pametnih telefonov, za lagodnejšo in varnejšo vožnjo pa bodo skrbeli elektronski sistemi iz njenih večjih sestric.

Ker je avtomobil narejen na enaki platformi (PQ26) kot novi VW polo, je shujšal za približno 65 kilogramov, kar pomeni, da bo najlažja različica tehtala pod tisoč kilogramov. Uradni podatki tudi kažejo, da bo nova fabia za 17 odstotkov bolj ekonomična kot predhodnica. K temu pripomore tudi paleta tri in štirivaljnih motorjev (štirje bencinski in trije dizelski), ki ustreza okoljskim standardom Euro 6.

Vsi motorji so glede na izjavo za javnost opremljeni s sistemom start-stop, kot tudi sistemom za regeneracijo zavorne energije.

Oblikovno se novinka zgleduje po konceptnem vozilu škoda visionC, ki je predstavitev doživelo že marca, na avtomobilskem salonu v Ženevi. Škoda visionC je namreč nosilec nove oblikovalske smeri in zgled prihodnjim Škodinim izdelkom. S to oblikovalsko filozofijo bodo poskušali priljubljene Škodine lastnosti, med katere sodi že pregovorna uporabnost, vključno s prepoznavnimi “simply clever” rešitvami, vplesti v še bolj prepoznavno postavo - postavo, ki zna bolje izražati in vzbujati čustva.

Ob tem vodja oblikovanja Jozef Kaban razkriva, da je napočil čas za trdnejšo vez med Škodino že prepoznavno uporabnostjo, ter bolj emocionalnim oblikovalskim stilom. Dodal je, da se s tovrstnim oblikovalskim stilom pravzaprav vračajo h koreninam, ob tem pa opozoril na legendarno lepotico, škodo Monte Carlo.

Tretja generacija škode fabie je nižja, obenem pa širša od predhodnice, kar skupaj z značilno oblikovanima žarometoma, ter široko narazen postavljenima meglenkama dodobra pripomore k širšemu videzu. Maska in pokrov motorja, ki sta skoraj povsem povzeta po konceptu visonC prispevata k zapeljivemu pogledu najnovejše Čehinje. Zato bo lepotica ob srečanju na cesti zagotovo pustila precej mogočnejši vtis kot njena predhodnica.

V svojem razredu bi utegnila vzbujati podobne občutke, kot na primer danes to počne škoda octavia v svojih vrstah. Slednja še posebej v različici combi, s srditim “pogledom žarometov” in široko, nizko prežo malodane ustrahuje tekmece v svojem razredu, obenem pa vzbuja spoštovanje celo pri bolj postavnih in predvsem večjih sorodnikih, npr. iz ekipe audijev.

Nova škoda fabia je izdelek, pri katerem se subtilno srečajo nove oblikovne smernice škode visionC, ter že preverjene oblikovne lastnosti, ki jih premore, na primer, fabijina večja sestrica, škoda octavia.

Ker statične fotografije težje izražajo emocionalnost oblik, saj prepogosto zameglijo ustvarjalnost oblikovalskih oddelkov, izdelku kot celoti pa ne delajo usluge, že težko čakamo njen prihod na naše ceste. Obliko je kakopak mogoče resnično občutiti šele, ko želeni avtomobil občudujemo v živo, v gibanju.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano