Družinski levček

Novi leon je izgubil značilno drzno obliko in karakter, a pridobil na kvaliteti in se povsem približal golfu. V karavanski izvedbi bo zadovoljil tudi bolj zahtevne. Preizkusili smo dobro opremljeno različico z vrhunsko kombinacijo turbodizelskega motorja in menjalnika dsg.

Leonov videz je za koga tudi preveč drzno oblikovan
Leonov videz je za koga tudi preveč drzno oblikovan 

Ker si z bratrancem delita vse, razen oblike, se primerjava z golfom ponuja sama od sebe. Kljub oblikovno manj samosvoji obliki je leon še vedno dovolj športen, kombijevski zadek z razpotegnjenimi lučmi pa mu doda še nekaj karakterja, ki pri tri- in petvratni različici ni tako izpostavljen.

Sicer pa med avtomobiloma večjih razlik ni. Občutek, ko se v avto usedemo, je prepričljiv. Motila nas je edino nekoliko preveč plastična armaturna plošča, nekaterim morda ne bodo všeč malce drznejše športne linije. A za tiste bolj resne je na voljo golf ... pa smo spet tam.

Ker smo preizkušali različico sports tourer, nas je seveda najbolj zanimalo, kako se športno-potovalna kombinacija izkaže v praksi. 27 centimetrov daljša karoserija se pozna le pri daljšem zadku, zato lahko o prtljažniku govorimo le v presežnikih. Nad osnovno prostornino 587 litrov nismo bili razočarani, ob potegu posebnih ročic v prtljažniku pa ga na mah povečamo na kar 1.470 litrov. Prtljažnik navdušuje tudi s številnimi uporabnimi detajli. Nakladalni prag je nizek (0,65 metra), v kvalitetno tapeciranem prostoru sta svoje mesto dobili tudi kljukici za vrečke.

Če je prostora v prtljažniku več kot preveč, pa smo na zadnjih sedežih pogrešali kak centimeter več za kolena odraslih oseb. Sicer pa se v leonu sedi odlično, sprednji sedeži so imeli poleg dodatnih nastavitev ledvenega predela tudi ogrevanje.

Oprema: Ni, da ni

Pri dodatni opremi, ki ceno osnovnega modela poveča za nekaj tisočakov, zagotovo priporočamo odličen samodejni menjalnik dsg. Navdušil nas je tudi radarski tempomat, ki smo ga izdatno testirali v številnih poletnih gnečah. Potrebno je bilo le držati volan in smer, za vse ostalo je poskrbela elektronika. Navdušili so tudi led žarometi. Svetloba je ne glede na to, ali uporabljate zasenčene ali dolge luči, vselej do oči prijazno bela, osvetlitev ceste pa vrhunska. Uporabni so tudi sistem za pomoč pri ohranjanju avtomobila na voznem pasu (Lane Assist), parkirna tipala spredaj in zadaj, zimski paket (ogrevana prednja sedeža, pranje žarometov, ogrevana voda za pranje vetrobranskega stekla, dodatno ogrevani zunanji ogledali ...)

Odlično opremljenost dopolnjuje turbodizelska klasika. 150-konjski motor je zadetek v polno. Skupaj s samodejnim menjalnikom dsg poskrbi, da so užitki v vožnji vrhunski. Prestavlja hitro in natančno. Seat Drive Profile, ki omogoča izbiro med programi normal, sport, eco in individual, je le še češnjica na torti.

Kaj še dodati pri tolikšni hvali? Seat bi si zaslužil malce lepše oblikovano notranjost in nekoliko manj plastičen videz.

Plus:

> Oprema

> Menjalnik

> Motor

Minus:

> Plastična notranjost

> Ni obvolanskih ročic menjalnika

Avtomobil v številkah

Motor: Bencinski, 1968 ccm, največja moč 110 kW

Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 119 CO2/km

Hitrost in pospešek: 211 km/h, 8,6 sekund do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 14.990 €

Cena testnega vozila: 28.365 €

Več podatkov: www.seat.si

Besedilo in foto:

DARJAN GORELA


Najbolj brano