Črni vranec za vse generacije

Prenovljeni ford focus je z nekaj tehnološkimi in kozmetičnimi popravki še vedno zelo konkurenčen. Prepriča z veliko aduti, ob tem pa je še eleganten in nevsiljiv.

Focus  je z zadnjo prenovo v vrhu svojega razreda.
Focus je z zadnjo prenovo v vrhu svojega razreda. 

Focus je na videz postal bolj športno-eleganten, a ključne elemente prenove je skril v notranjost. Pri fordu so končno prečistili in digitalizirali sredinsko konzolo, del katere je tudi sistem za glasovno komunikacijo z vozilom.

Ko smo se v focusa usedli zdaj, smo začutili pravo olajšanje. Sredinsko konzolo so uspešno prečistili, na njej pustili le najpomembnejša stikala, večino drugih pa digitalizirali in jih varno pospravili v zavetje infozabavnega sistema Sync druge generacije. Ker so se obenem znebili sijoče piano plastike, se bo v notranjosti avtomobila nabiralo tudi manj prahu kot do zdaj.

Z dotiki ni težav

Pritiskov na sredinski zaslon smo se hitro navadili in ko voznik natančno ve, v katerem meniju se skriva kateri izmed ukazov, mu bodo spremembe res vzele le dva ali tri pritiske s prstom.

Zelo zadovoljni smo bili tudi z glasovnim ukazovanjem. Sproži ga pritisk gumba na volanskem obroču, do nekaterih funkcij pa nato dostopamo samo z eno besedo. Testnega focusa je poganjal že dobro znani bencinski trivaljni litrski motor ecoboost z 92 kilovati, kar je druga najšibkejša različica tega motorja. Avtomobil nas je po svojih zmogljivostih ponovno prepričal in zadovoljil, saj je razpon njegove moči in navora tudi dobro usklajen z ročnim šeststopenjskim menjalnikom.

Slabšo oceno si kombinacija avtomobila in motorja zasluži le na račun porabe goriva, ki je med testom večkrat krepko presegla mejo sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov.

Vodljivost v vrhu

Focus je postal še stabilnejši, bolje vodljiv in obenem udobnejši. Med vsemi temi tremi lastnostmi ponuja kompromis, ki mu v tem razredu bržkone ni nihče kos. Uvoznik znamke namreč ponuja prav rekordne popuste, ki so pri našem testnem avtomobilu znašali 4.100 evrov. Medtem ko maloprodajne cene ponavadi veljajo za vse leto, je popust iz naslova prodajne akcije seveda kratkoročen in se lahko že jutri spremeni. Vseeno pa ostaja vprašanje, ali ob skoraj 20-odstotnem popustu danes kupca sploh še zanima objektivna kakovost avtomobila, kot je ford focus?

Nad ceno s popustom, ki ne presega 22 tisočakov, pa bržkone nihče ne bi imel pripomb. Navsezadnje je bil to focus, ki mu glede opreme praktično nič ne manjka. In kdor bo kupil focusa, se bo zakulisnim pogledom na agresivne prodajne akcije in njihovo vprašljivo dolgoročnost, jasno, požvižgal.

DARJAN GORELA


Najbolj brano