Čisti užitek

Kako že pravi tista modrost? En korak nazaj, dva naprej ... ali kaj podobnega. Tako nekako so razmišljali snovalci novega mazdinega roadsterja. uspelo jim je ukrojiti pravi sladkorček za dva, ki je manjši od predhodnika in omejen na bistvo - užitek v vožnji.

Nova mazda mx5 je manjša in nižja, vse za pristnejši stik s cesto in okoljem.
Nova mazda mx5 je manjša in nižja, vse za pristnejši stik s cesto in okoljem. 

Če iščete avto za svojo dušo in vas ne zanima uporabnost, prostornost, število iso-fix priključkov, prostor za psa in podobne sitnosti družinskega šoferja, je mazda MX-5 zagotovo na vrhu nakupovalnih želja.

Zanj boste odšteli približno trideset tisočakov, za ta denar boste dobili 130 konjičkov, ki peresno lahek avtomobilček poganjajo s prav nič nežnim in skoraj dirkaškim zvokom.

Da, da, občutki med vožnjo so tisti pravi. Zaradi valovito oblikovanega pokrova motorja se izza volana zdi, kot da smo za volanom kakega porscheja, voznikovo okolje je prečiščeno in v hišnem slogu. In vse je tako, da kar vabi k vožnji. Ta je tako lahkotna, da je veselje. Če zunanjost deluje nežno in uglajeno, pa je vožnja lahko precej bolj “moška”.

Pri tem je bistven motor, ki navdušuje predvsem s takojšnjo odzivnostjo, sploh pa z vrtenjem. In s porabo. Na koncu smo tedensko preganjanje zaključili s povprečjem približno 8 litrov.

To je avto za romantike. Potnika se morata imeti zelo rada, saj prostora ni ravno na pretek. S seboj pa lahko vzameta največ dva nahrbtnika in kakšno pijačo, saj več prtljage v zadek ne gre. Sedita tudi nižje kot običajno, pa tudi previsoka ne smeta biti, saj glava hitro pogleda preko vetrobranskega stekla. Pa tudi veliko drobnarij ni kje odložiti. Za užitke je treba tudi potrpeti. A bistvo takega avtomobila ni v uporabnosti ampak v drvenju s spuščeno streho. Skoraj sem pozabil opisati najpomembnejši element tega avtomobilčka. Platnena streh se spušča in dviga le s pomočjo rok. Sistem je preprost in hitrejši od vseh električnih izvedenk.

Po tednu druženja z malo in prikupno mazdo in lovljenju številnih zavistnih pogledov smo si želeli, da bi testni termini trajali vsaj pol leta in da bi najmanj toliko časa trajalo tudi sončno in toplo vreme.

Plus:

> oblika

> užitki v vožnji

Minus:

> ni odlagalnih prostorov

> utesnjenost za višjerasle

Avtomobil v številkah

> Motor: bencinski 1496 ccm/96 kW, izpust 179 g/km

> Poraba na testu: 7,9 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 204 km/h, 8,3 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 23.990 evrov

> Cena testnega vozila: 27.790 evrov

> Več podatkov: www.mazda.si

Besedilo in foto: Darjan Gorela


Najbolj brano