Čas je za zimske gume

Deževje zadnjih dveh tednov in za ta čas prizanesljive temperature ozračja uspešno odganjale misel, da se bliža zima. Ne glede na vremenske razmere pa zakon določa, da morajo biti vozila v cestnem prometu od sobote, 15 novembra, opremljena s predpisano zimsko opremo.

V teh dneh imajo vulkanizerji polne roke dela, čeprav še ne diši po snegu ...  Foto: Leo Caharija
V teh dneh imajo vulkanizerji polne roke dela, čeprav še ne diši po snegu ...  Foto: Leo Caharija

Za vse avtomobile (natančneje: dvosledna vozila z največjo maso, ki ne presega 3500 kilogramov) veljajo za zimsko opremo zimske gume (oznaka M+S) na vseh kolesih, ki imajo še najmanj 3 milimetre profila, ali pa letne gume s prav tako najmanj 3 milimetri profila. Vendar moramo imeti v primeru uporabe slednjih obvezno tudi ustrezne snežne verige. To velja tudi za štirikolesno gnana vozila, ki bodo tudi pozimi ostala na letni obutvi. Snežne verige morajo biti v primeru stalnega štirikolesnega pogona na voljo vsaj za eno os, če pa gre za izklopljiv štirikolesni pogon, pa vsaj za stalno oziroma pogonsko os. Opisana zimska oprema je koledarsko določena in po zakonu obvezna do 15. marca.

Poudariti velja, da zimska oprema ni obvezna zgolj v zakonsko določenem obdobju, temveč tudi v vsakem primeru zimskih vremenskih razmer, ki se pogosto pripetijo tudi izven zakonsko določenega roka. Zato velja upoštevati tudi nos, slediti vonju po snegu in občutku za odgovornost.

V praksi je vse manj voznikov, ki so v zimskih mesecih pripravljeni tvegati z letno obutvijo. Dokazano je, da letne gume pri nižjih temperaturah (nekako pod 7 stopinjami Celzija) otrdijo in tako na suhi kot na mokri podlagi vozniku ne vlivajo več zaupanja. V primeru, da naletimo na zimske razmere in ne namestimo verig, so letne gume neuporabne. Zavorna pot se vleče skoraj v neskončnost, pogosto kar do naslednjega “grabna”.

Zimske razmere se po zakonu pripetijo že takrat, ko se sneg oprijema cestišča, pa seveda tudi ob zasneženem, zaledenelem ali poledenelem cestišču. Ob tem bi se verjetno kar številčna družba voznikov strinjala, da grabežljive verige na pogonskih kolesih ter opletajoč zadek na letnih (primer prednjega pogona), ni neka zaupanja vlivajoča in posrečena kombinacija. Tistim, ki so opremljeni z zimskimi gumami, pogosto ni potrebno natikati verig, saj gre v večini primerov varno tudi z izbrano zimsko obutvijo. Verige je seveda v vsakem primeru potrebno natakniti takrat, ko to veleva prometni znak za obvezno uporabo verig ali ko to zahtevajo vremenske razmere.

Če imamo srečo in zaradi pomanjkljive zimske opreme ne povzročimo nesreče, temveč zgolj oviramo druga, pravilno opremljena vozila, je kazen za to dejanje 500 evrov in pet kazenskih točk. V primeru, da avtomobilska stekla in vzvratni ogledali niso očiščeni snega ali pa avtomobil sopiha pod snežno obtežitvijo, ki se je ponoči nabrala na strehi, sledi kazen 200 evrov. Omeniti velja, da imajo možje postave vozilo brez predpisane zimske opreme ali tako, ki predstavlja nevarnost oziroma oviro za druge udeležence, pravico izključiti iz prometa. Kazen za pomanjkljivo zimsko opremo ali odsotnost le-te znaša 40 evrov. Tudi takrat, ko v zimskih razmerah ne upoštevamo znaka za namestitev snežnih verig.

Od sobote zimske gume torej niso povsem obvezne (ob morju sploh ne), a po zdravi pameti vsekakor zelo priporočljive za varno vožnjo. Avtomobilski klubi so že objavili rezultate testov (npr. www.amzs.si), zato z izbiro ne bi smelo biti težav. Pri izbiri pa bodo vsekakor v pomoč tudi uigrane in za akcijo pripravljene ekipe vulkanizerjev.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano