Čas je za letne pnevmatike

Zima se je za avtomobile po zakonu končala 15. marca. Do prihoda naslednje “zakonske” zime (15. novembra), zimska oprema torej ni več obvezna - razen seveda v primeru zimskih razmer, ki bi še utegnile presenetiti. V tem primeru bi bila zimska oprema obvezna - ne glede na datum.

Zakonsko predpisana globina profila na sredini koloteka je 
1,6 milimetra, a kak milimeter več ne škodi.
Zakonsko predpisana globina profila na sredini koloteka je 1,6 milimetra, a kak milimeter več ne škodi.  

Temperature so iz dneva v dan prijaznejše, temačno ozračje se umika svetlim sončnim dnevom, pomlad pa že trka na vrata in se s pomladnim enakonočjem začenja že na jutrišnji dan.

Človek postane kar neučakan in bi se z največjim veseljem nemudoma znebil “okornejših”, včasih glasnejših in bolj potratnih (praviloma večji kotalni upor) zimskih gum.

Zato smo nekateri že (ali pa bomo vsak hip) presedlali na suvereno letno obutev, po možnosti na colo ali dve večjih “poletnih” in bleščečih platiščih.

Z menjavo ni potrebno hiteti

Toda jutra, ko se številni avtomobilisti odpravljajo na delo, so večinoma še hladna in vsaj jutranje temperature še vedno bolj ustrezajo zimskim gumam. Če upoštevamo še strah pred morebitnim snežnim presenečenjem, se z racionalnega gledišča z menjavo zagotovo ne mudi tako zelo. Tako kot vsako leto se bo preobuvanje večine avtomobilov na letne gume enakomerno razporedilo tja do konca aprila. Torej tistega obdobja v letu, ko se zimske gume prekomerno obrabljajo in vse manj “držijo”, medtem ko letne iz dneva v dan bolj blestijo. Zimske gume si - glede na svoje specifične značilnosti - zaslužijo počitek v obliki strokovnega skladiščenja pri vulkanizerjih, če imate prostor, pa tudi doma. Očiščene jih pospravimo v suh, hladen in temen prostor stran od madežev različnih topil, npr. olja, sploh pa bencina.

Letne gume, ki bodo z opravljanjem svojo “službo” začele sedaj, pa morajo imeti nekaj ključnih lastnosti. Na kratko osvežimo znanje, da bo naš poletni stik s cestiščem čim boljši.

Bolje kak milimeter več profila

Gume, ki so se že prejšnjo sezono čezmerno utrudile, smo kot dober gospodar že položili k počitku. Za tiste še dobre pa do sredine novembra zadostuje poletna globina profila. Ta mora znašati po zakonu minimalno 1,6 milimetra, po pameti pa morda kak milimeter več. Odvisno sicer od vremenskih razmer, na katere naletimo. Pogosto pa nas lahko namreč v zagato spravi mokro cestišče, sploh pa stoječe vode, ki lahko v močnem nalivu presenetijo za ovinkom, v ovinku ali na ravnini. To je trenutek, ko nemočno čakaš in upaš, da se jekleni konjiček odreši splavanja (aquaplaning) in gume zopet “zagrabijo”.

Zato velja dobro premisliti, če ni že napočil čas za nakup novih letnih gum. Pri nakupu le-teh nam sicer pomagajo že znane EU nalepke. Te označujejo izkoristek goriva, oprijem na mokri podlagi ter hrup pnevmatike, a so uporabne le okvirno, za prvo silo. Zato je zelo priporočljivo pokukati v rezultate testov neodvisnih organizacij in tako preprosto in varno izbrati najprimernejše gume. Pri roki nam je AMZS-jev test letnih gum, ki je nastal v sodelovanju z avtomobilskim klubom ADAC, objavljen pa je na spletni strani www.motorevija.si.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano