Avtomobil, ki zna ustreči družinam

Novi ford galaxy ima osveženo obliko, še bolj prilagodljivo notranjost, varčnejše motorje in kopico asistenčnih sistemov. Z novimi žarometi ter široko trapezoidno masko motorja se pridružuje globalnemu oblikovalskemu jeziku ameriškega proizvajalca.

Prenovljeni galaxy na slovenski trg prihaja še v tem letu.
Prenovljeni galaxy na slovenski trg prihaja še v tem letu. 

Novinec se v novo obdobje svojega življenja podaja dodobra oborožen s tehnologijami, na katerih spet gradi družinam privlačen, predvsem pa uporaben značaj. Ponaša se s sedmimi udobnimi sedeži, s poudarkom, da tudi tista v tretji vrsti nista namenjena zgolj otrokom, temveč odraslim potnikom. Dostop do obeh je povsem preprost, saj se sedeži v drugi vrsti z eno potezo pomaknejo naprej, naslonjalo pa se nagne.

Navduši tudi hiter sistem za zlaganje vseh petih sedežev v drugi in tretji vrsti. S pritiskom na gumbe na kontrolni plošči, ki se nahaja na levi strani v prtljažnem prostoru, je mogoče vsakega posebej ali pa vseh pet hitro in preprosto pospraviti v ravno dno. Tako je prtljažni prostor v hipu nared za velike tovore.

Prostoren v vseh treh vrstah

Novi galaxy je, tako kot njegov predhodnik, v prvi vrsti “služabnik” družine. Njegovo prostorno notranjost še polepša obilica svetlobe, ki si pot utira skozi značilno velike steklene površine. Stranska okna ostajajo velika, predvsem pa večja kot pri njegovem le malce manjšem bratu fordu S-maxu.

Obe vozili sta družinsko naravnani z obilico razpoložljivega prostora, pri čemer Galaxy ob nekoliko kombijevskih oblikovnih linijah ponuja več prostora v notranjosti, predvsem pa več prostora za glave potnikov tudi v tretji vrsti. Ford S-max se navkljub malce manjši uporabni prostornini v potniškem prostoru več kot odkupi s svojo privlačno športno obliko, za razliko od družinskega galaxyja pa je namenjen širšemu krogu kupcev.

To odražajo tudi prodajni rezultati. Na evropskem trgu je bil S-max po prodajnih številkah v preteklem letu na drugem mestu (32.543), tik za Volkswagnovim modelom sharan (33.705), medtem ko se je Fordov galaxy (19.404) uvrstil za Seatovo alhambro (22.790) na četrto mesto. Oba Fordova avtomobila nastajata, poleg mondea, v tovarni v Valenciji v Španiji.

Vrh ponudbe dizelskih motorjev predstavlja izjemno odziven dvolitrski TDCi biturbo s 450 Nm največjega navora in 154 kW (210 KM) največje moči. Dvolitrski TDCi motorji z enim turbo puhalom pa so na voljo v različicah z 88 kW (120 KM), 110 kW (150 KM) in 132 kW (180 KM). Bencinsko ponudbo sestavljata 1.5 litrski (118 kW - 160 KM) in dvolitrski (132 kW - 240 KM) ecoBoost stroj. Vsi motorji ustrezajo okoljskim standardom Eu 6.

Številni asistenčni sistemi

V prid učinkovitosti bodo vsi modeli opremljeni s sistemom stop-start in sistemom za regeneracijo zavorne energije. Med številnimi asistenčnimi sistemi velja omeniti prilagodljiva žarometa, ki snopa svetlobe prilagajata okolici, dobrodošla pa bo, na primer, tudi namenska kamera na prednjem delu vozila s 180 stopinjskim kotom leče. Ta je v pomoč v nepreglednih križiščih ali odcepih, ker na osempalčnem zaslonu prikazuje dogajanje okoli nosa vozila, česar človek za volanom še ne more videti.

Galaxy bo morda opremljen tudi z zanimivim sistemom, ki bo prepoznal omejitev hitrosti na prometnem znaku in temu ustrezno zmanjšal hitrost vozila. S tem bo lahko varoval pred določenimi prometnimi prekrški, saj včasih tudi zelo pozorni vozniki za odtenek prepozno zmanjšajo hitrost na določeno omejitev. Galaxy na slovenski trg prihaja še v tem letu.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano