Avto leta so zgolj polepšali

Insignia je bila ob rojstvu avto leta in potem je šlo samo navzgor. Izjemno uspešno Oplovo limuzino so pred kratkim polepšali, ji dodali kup novotarij in jo naredili še vedno zanimivo za marsikoga. Z novim varčnim dizelskim motorjem je prijazna tudi do denarnice.

Insignia: pred petimi leti avto leta in še vedno aktualna
Insignia: pred petimi leti avto leta in še vedno aktualna 

V Sloveniji in po svetu boste v glavnem videvali karavanske insignie, mi pa smo na test dobili limuzinsko različico.

Ker je bila že v osnovi zelo lepa, insignia kakih korenitih posegov tokrat niti ni potrebovala.

Adijo gumbki

Pri Oplu so spremenili tisto, kar ni ugajalo, in pustili, kar je bilo odlično. Oblika je skoraj nespremenjena, edino, kar izstopa, so nove luči. Kot zanimivost vam zaupamo, da so narejene v slovenskem Saturnusu. Insignia se lahko pohvali tudi s prepoznavno in nižjo masko ki poskrbi, da je eden izmed najbolj aerodinamičnih osebnih avtomobilov na trgu. Notranjost je doživela večjo prevetritev. Izginila je tradicionalno nasičena Oplova sredinska konzola, kjer je (pre)veliko število gumbov nadomestil zelo pregleden zaslon na dotik in digitalizirana stikala klimatske naprave.

Skoraj kot prenosni računalnik

Informacijsko-zabavni sistem IntelliLink se tako lahko upravlja prek barvnega osempalčnega zaslona, prek stikal na volanskem obroču, z glasovnim upravljanjem ali prek novosti - drsne ploščice, nameščene na sredinski konzoli med sedežema, ki je prav tako občutljiva za dotik in prepozna celo pisavo. Digitalna prenova je doletela tudi merilnike pred voznikom. Osempalčni visokoločljivostni barvni zaslon lahko prikazuje klasične merilnike, kot so tisti za hitrost, vrtljaje motorja in polnost posode za gorivo, prikazuje pa lahko tudi detajle navigacijske naprave, uporabe pametnega telefona in podatke o delovanju avdio naprave.

Motor za varčevanje

Pod motornim pokrovom se je tokrat skrival 2,0-litrski turbodizelski motor nove generacije. 120 “konjičkov” velike in kar težke limuzine seveda ni spremenilo v dirkalnik, a tega kupci takega avtomobila niti ne pričakujejo.

Če želite zmogljivo insignio, si privoščite opc izvedenko. A to je že druga zgodba. Motor navdušuje predvsem z mirnim tekom in kar je najpomembneje - s porabo. Redki so avtomobili, ki imajo ob polnem rezervoarju več kot 1000 kilometrov avtonomije. Še posebej ob tradicionalno težji nogi testnih voznikov ... Insignia je ob večjih in manjših obremenitvah na testu popila le 5,5 litra dizelskega goriva na sto kilometrov, kar je vsega spoštovanja vreden dosežek.

Vožnja je zelo, morda preveč umirjena. Hvalimo zvočno izoliranost, nismo pa se morali izogniti občutku utesnjenosti in slabe preglednosti. Sodobnejše vrstnice so pač prostornejše in nekako bolj dinamične.

Na koncu še cena. Za tako insignio z opremo cosmo in nekaj dodatne opreme je potrebno odšteti čez 26 tisoč evrov. Veliko? Ni malo, a za tak denar dobite zelo spodobno in hkrati nevpadljivo limuzino. Kljub temu pa svetujemo pogled proti prostornejši karavanski izvedenki.

Če jo seveda sploh potrebujete ...

> Plus: Poraba

> Plus: Digitalni merilniki

> Minus: Preglednost

> Minus: Okornost

Avtomobil v številkah

> Motor: dizelski 1956 ccm/88 kW, izpust 104 g/km

> Poraba na testu: 5,5 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 195 km/h 11,9 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 23.610 €

> Cena testnega vozila: 26.668 €.

Več podatkov: www.opel.si

DARJAN GORELA


Najbolj brano