Adrenalinski cestni huligan

Iz avstrijske tovarne, znane po terenskih motornih kolesih, so izpustili radikalno cestno zverino s hudobnim izrazom in preveč močmi. Ravno prav za poredne fante.

Radikalna cestna zverina s hudobnim izrazom, na kateri je 
nujna velika zbranost. Foto: Igor Tavčar
Radikalna cestna zverina s hudobnim izrazom, na kateri je nujna velika zbranost. Foto: Igor Tavčar

KTM-ovi inženirji so z leti posrečeno nadgradili starega 990 superduke (supermoto) skoraj do popolnosti. Agregat je glede na športen karakter, V2 zasnovo, verižni prenos moči in delovno prostornino, uporaben tudi v mestnem prometu. V nizkih vrtljajih prijetno potrese in ne cuka. Tresljajev na krmilu, stopalkah in sedežu je le za vzorec in so nemoteči.

180 konjskih moči in samo 189 kilogramov s praznim rezervoarjem deluje strašljivo za umirjene ali malo manj izkušene voznike. Zato imamo na voljo dodaten ekran, kjer lahko tudi med vožnjo izberemo sebi primeren način delovanja motorja. Izbirnik je zelo razumljiv in preprost. Na zaslonu lahko spremljamo priljubljene informacije, ki se prikazujejo med različnimi načini delovanja motorja: športnim, cestnim ali deževnim. Vsak bo hitro našel sebi primeren program načina delovanja motorja. V športnem načinu se motor z lahkoto povzpne na zadnje kolo tudi v tretji prestavi, medtem ko v deževnem načinu motor izkoristi “samo” 110 konjskih moči.

Na voljo so različne nastavitve vzmetenja, različne obtežitve, vklop ali izklop protizdrsnega sistema, nastavitev stopnje ogrevanja ročic, informacije o temperaturi zraka, skupnih kilometrih, datumu, temperaturi olja, napetosti v akumulatorju ter dvojni potovalni računalnik. Poleg tega se na glavnem digitalnem merilniku stalno prikazujejo hitrost, obrati, izbrana prestava, nivo goriva, temperatura hladilne tekočine, ura ter izbran motorni program.

Z vklopljenim sistemom proti zdrsu je nemogoče voziti “počez” ali po zadnjem kolesu. Elektronika samostojno odvzema moč na nemoteč, nevsiljiv način, voznik pa ima občutek, kot da ima motor nekoliko manj mišic. Tudi ko zasveti rdeča opozorilna lučka, ki opozarja na visoke motorne vrtljaje in se nato vklopi blokada, se ne zgodi nič, kar bi vozniku nagnalo strah v kosti. Skratka, z vklopljenimi pomagali je tole veliko manj brutalen motocikel, kot bi sicer lahko bil, oziroma zna biti. Ko izključimo protizdrsni sistem na zadnjem kolesu, hitro postane prava supermoto pošast. Testni motocikel je bil opremljen še z Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki agregatu doda še približno 15 konjskih moči in je zaradi tega primeren za dirkališče ter resnično preglasen za vožnjo po naseljenih krajih.

Na okvir nalepljen slogan “pripravljen na dirko” (ready to race) ni iz trte izvit. Krom-molibden cevni okvir je glede na moč, ki jo agregat lahko razvije, ravno primerno tog in kompakten. Tudi ko na izhodu iz zavoja navijemo plin in s tem obremenimo zadnji del motocikla, zadnji blažilnik opravi svoje delo z odliko, okvir pa se nič ne zvija. Sedež je udoben, lahko pa ga, tako kot stopalke, nastavimo na dve višini, prav tako lahko nastavimo tudi oddaljenost ročice sklopke, ki je lahka in mehka. Za varno zaviranje poskrbijo odlične brembo čeljusti. Po uvodnem servisu po 1000 prevoženih kilometrih je naslednji šele pri 15.000 kilometrih.

Motocikel je res zelo okreten, vendar je med vožnjo potrebna velika zbranost in spoštovanje do moči, ki jo lahko razvije. Za primerjavo: od 0 do 200 km/h se brez problemov izstrelimo v 7,2 sekunde. Strašljivo? Ja!!!

Plus:

> kakovost izdelave

> kljub moči je umirjen

> menjalnik

> zavore

Minus:

> vetrna zaščita

Motocikel v številkah

> Motor: 1301 ccm, 132 kW,

> Teža: 189 kg

> Višina sedeža: 83,5 mm

> Posoda za gorivo: 18 l

> Poraba na testu: 7,2 litra na 100 km

> Cena osnovnega modela: 16.690 €

> Več podatkov: www.axle.si

Besedilo in foto: IGOR TAVČAR


Najbolj brano