Italijanska vlada vztraja pri odvzemu koncesije upravljavcu avtocest

Podpredsednik vlade Italije Luigi Di Maio je kljub dvomu analitikov, da bo vladi uspelo družbi Autostrade per l'Italia odvzeti koncesijo za avtocesto ob ligurski obali, saj bi morala država družbi oz. njeni lastnici, skupini Atlantia, verjetno plačati odškodnino, odvzem pa je tudi pravno zahtevna naloga, danes ponovil odločnost vlade za ta korak.

RIM > “Potrjujem odvzem koncesije,” je po poročanju italijanske tiskovne agencije Ansa dejal Luigi Di Maio v pogovoru za radijsko postajo Radio 24.

“Moram ponoviti prepričanje vlade, da ni mogoče, da v tej državi ljudje na tak način umirajo na cestah, za katere plačujejo cestnino,” je dejal. “Jasno je, da tisti, ki bi moral izvajati vzdrževanje, tega ni storil,” je dodal. Spomnil je tudi, da je že milanska borza, kjer je tečaj delnic Atlantie danes strmoglavil, povedala svoje, še preden je vlada potegnila prve poteze.

Ob tem je vodja populistične vladne stranke Gibanje petih zvezd v luči informacij, da pri koncesionarju opozarjajo na odškodnino zaradi izgube prihodkov ob predčasni prekinitvi pogodbe - po pisanju Anse bi bila v primeru odvzema koncesije družba upravičena do kompenzacije v višini od 15 do 20 milijard evrov - takšno početje označil za sramotno.

“Sramota je, da tudi v tem trenutku razmišljajo o dobičku in vrednosti delnic na borzi,” je povedal. Ocenil je tudi, da milijardne odškodnine ne bo treba plačati, saj je razlog zanjo jasen, do zdaj pa je torkova tragedija ob zrušenju dela viadukta Morandi v Genovi terjala 39 življenj.

Napovedal je tudi umik oznake zaupno s koncesijske pogodbe in ponovil obtožbe, da si je družina Benetton kot največja lastnica Atlantie pred leti s plačili za kampanjo levosredinske Demokratske stranke čez noč zagotovila podaljšanje pogodbe, brez kakršnegakoli razpisa.

Atlantia je obtožila vlado, da jim želi odvzeti koncesijo brez potrditve materialnih vzrokov nesreče. Opozorila je, da jim bo morala vlada vrniti vrednost pogodbe, ki velja do leta 2038.

Notranji minister Matteo Salvini, ki je danes obiskal poškodovane v bolnišnici v Genovi, pa je izrazil pričakovanje, da bo družba Autostrade z današnjim dnem odpravila plačevanje cestnine. Sam bi to storil že minuto po tragediji, navaja njegovo izjavo Ansa.

Na obtožbe, ki se s strani populistične koalicije v zadnjih dneh zgrinjajo nad prejšnjo vlado in vodilno vladno Demokratsko stranko, ki jo je vodil Matteo Renzi, se je danes v zapisu na facebooku odzval tudi Renzi. Ocenil je, da bi se civilizirana država v takšnih tragičnih trenutkih morala združiti, ne ločevati. Kot je dodal, se je tega držal, a nekatere izjave terjajo njegov odziv. Ostro je zanikal, da je stranka oz. vlada, ki jo je prav tako vodil, vzela denar od družine Benetton.

“Kdor, tako kot Di Maio, to pravi, je tehnično gledano lažnivec in prevarant, če pa to počne iz političnih razlogov, pa je mrhovinar,” je bil oster.

Trditve glede odvzema koncesije je označil le za poskuse zbiranja všečkov, saj bi bilo treba koncesionarju plačati visoko odškodnino, obenem pa ne bi izpeljali načrtovanega projekta nove avtoceste na območju. Začetek del so v družbi Auostrade per l9Italia napovedovali za letos.

Glede trditev drugega podpredsednika vlade, vodje Lige Salvinija, iz minulih dni, da je odgovornost za torkovo tragedijo tudi na strani zahtev EU do prezadolžene Italije po ohranjanju javnofinančne discipline, pa je Renzi povedal, da nima unija ničesar s torkovim dogodkom, temveč gre za leta blokad na strani birokracije in v zadnjem času tudi na strani politike.

Zatrdil je, da je prav Gibanje petih zvezd v zadnjih letih nasprotovalo novi avtocesti mimo Genove in da tudi zdaj blokira velike infrastrukturne projekte, ki so tik pred začetkom izvedbe. Vlada mora svoja stališča glede velikih infrastrukturnih projektov spremeniti, je dodal.

Italijanski mediji so sicer poročali, da je Gibanje petih zvezd leta 2013 opozorila o nevarnosti zrušenja viadukta Morandi označilo za “pravljice za otroke”. Lokalni predstavniki stranke v Genovi so to oceno podali ob objavi seznama potrebnih infrastrukturnih projektov. Izjavo je stranka s svoje spletne strani sedaj izbrisala, a je skrita inačica še dostopna, navaja portal Deutsche Welle.


Najbolj brano