Tudi v formuli 1 varčujejo

Moderni časi, ki zahtevajo varčevanje na vsakem koraku, so se dotaknili tudi formule 1. V elitnem avtomobilističnem športu, v katerem nekoč najboljše ekipe skorajda niso poznale omejitev proračunov, bodo v prihodnje verjetno le morali bolj paziti na izdatke. Na to temo bodo moštva formule 1 v četrtek v Londonu organizirala krizni sestanek.

Moderni časi, ki zahtevajo varčevanje na vsakem koraku, so se dotaknili tudi formule 1 Foto: Robert Pratta
Moderni časi, ki zahtevajo varčevanje na vsakem koraku, so se dotaknili tudi formule 1 Foto: Robert Pratta

LONDON > Za omejitve stroškov se zavzemajo predvsem manjše ekipe v formuli 1, ki zdaj komajda še držijo glavo nad vodo in jim grozi finančni zlom. Tema sestanka bo predvidena zgornja meja proračunov v prihodnje, pri čemer so manjše ekipe zavzemajo za trdno določen znesek, prek katerega ne bodo smeli iti v nobenem primeru, medtem ko si velike ekipe, združene v strateško skupino, prizadevajo za bolj gibljiv model, s katerim bi v letih 2015 do 2017 postopoma zmanjšali finančne obremenitve.

"Pravzaprav bi mi bili za trdno zgornjo mejo, a smo spoznali, da pri nekaterih drugih ni veliko navdušenja za takšno rešitev," je za časnik Autosport dejal vodja športnega oddelka Mercedesa Toto Wolff, ki je dodal, da bodo zdaj iskali kompromisne rešitve, s katerimi bodo zadovoljni tako majhni kot veliki. Osnovni namen, znižanje stroškov v tem športu, pa naj bi po Wolffovih besedah ostal nespremenjen.

K nižanju stroškov naj bi pripomogle tudi nove tehnične rešitve, med drugim poenostavljena sprednja krilca po letu 2015 in manjši premeri zadnjih koles po letu 2017. "Imamo dober model, toda uničujemo ga, ker ga ne znamo uresničiti," je o dobrem namenu varčevanja, ki pa se ni povsem uresničil, dejala vodja moštva Sauber Monisha Kaltenborn.

Sauber na sestanku ne bo udeleženec strateške skupine. V njej so predstavniki krovne avtomobilistične organizacije Fie, predstavniki vodje tekmovanja Bernieja Ecclestona ter šest velikih moštev: Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams in Lotus, ki sicer nima statusa stalnega člana. Po neuradnih podatkih naj bi omejitvam najbolj nasprotovala Red Bull in Ferrari, ki na leto porabita po več kot 250 milijonov evrov.

STA


Najbolj brano