Pogodba je zakon

31-letni Idrijčan Marko Jeram je bil v prejšnjem desetletju znan predvsem kot odličen reli voznik v domačem državnem prvenstvu, zadnji dve leti pa si kruh služi kot mehanik v angleškem moštvu M Sport, ki ima sedež v severnoangleškem Dovenbyju.

 Brata Marko in Damjan Jeram po zmagi v pokalu FST v Italiji
 Foto: Robi Jeram
Brata Marko in Damjan Jeram po zmagi v pokalu FST v Italiji  Foto: Robi Jeram

DOVENBY > Večina nepoznavalcev bi odločitev Marka Jerama, da se iz doma uglednega reli voznika prelevi v mehanika tujega moštva, sprejela kot nazadovanje, vendar Idrijčanova izkušnja ne kaže na to. Ne nazadnje si je - ob tem, da si je priboril ugled pri pripravi avtomobilov - priboril tudi nastop na dveh dirkah angleškega prvenstva. Nazadnje je 19. oktobra tekmoval na Cambrian Rallyju. Med 75 tekmovalci je s fordom fiesto R 200 zasedel 12. mesto skupno in prvo v razredu B 10.

Idrijčan Marko Jeram izhaja iz avtomobilistične družine. Oče je mehanik, dirkal pa je že starejši brat Robert. Velik del kariere je bil Markov sovoznik njegov drugi brat Damjan. Marko Jeram je nase opozoril že leta 2004 z zmago v svoji kategoriji na reliju Saturnus. To mu je uspelo, čeprav je zaradi manjšega izleta s proge 15 kilometrov prevozil brez enega kolesa. V zadnjih dveh letih je kot mehanik skrbel za vozila zvezdnikov, kot so Ken Block, Evgeny Novikov, Mads Ostberg, Juho Hanninen, Per Gunnar Andersson, Valentino Rossi in Travis Pastrana.

In kako je prišlo do priložnosti za selitev v britansko vas Dovenby, kjer ima sedež moštvo M Sport? Marko Jeram se spominja: “Ko se je pokazalo, da pri nas ne morem zbrati denarja za nadaljevanje kariere v vrhu državnega prvenstva, sem iskal najrazličnejše možnosti. Ker od nekdaj rad pripravljam dirkalne avtomobile, sem se odločil, da se poizkusim kot mehanik. V letih 2007 in 2008, ko sem tekmoval v italjanskem ford fiesta pokalu, sem spoznal ljudi iz M Sporta, ki pripravlja fordove dirkalnike. Z njihovo pomočjo sem dobil priložnost, da se preizkusim kot mehanik v profesionalnem moštvu.”

Po trimesečnem poskusnem delu so bili v M Sportu z Markom zadovoljni. Marca 2011 so ga zaposlili in za to moštvo Idrijčan dela še danes. Večinoma potuje s karavano svetovnega prvenstva v reliju, njegove dosedanje izkušnje pa so navdušujoče: “Pridobil sem ogromno znanja. Izpopolnjujem se kar naprej, česar pa sem bil vajen že od začetkov v domači delavnici. Vse teče na najvišji ravni, saj so takšni tudi tekmovalci. Letos delam za Nasserja al Attiyah in Thierrya Neuvilla.”

Tehnična podpora dirkačem svetovnega prvenstva v reliju je neprimerljiva s tem, kar vidimo na relijih za DP ali na dirkah za EP v naši bližini. Jeram organizacijo in delavnik moštva opisuje takole: “Na vsaki dirki WRC nas je angažiranih več kot sto. Na enem avtomobilu dela tudi po osem mehanikov hkrati. Ko smo doma, je delovnik običajen, na dirkah pa smo polno zaposleni od 6. do 23. ure.”

Delo v karavani svetovnega prvenstva pomeni, da bo Idrijčan do božiča zdoma. V zadnjih dneh se je z ekipo premikal z dirke na dirko - iz Nemčije v Španijo, nato v Veliko Britanijo in od tam na Finsko. Stik z vrhunskimi dirkači in vozili ga je letos že dvakrat pripeljal do priložnosti, da se preizkusi kot dirkač.

In kaj si od tega obeta? “Vse skupaj se je začelo šele letos marca, ko se je reli angleškega prvenstva odvijal zelo blizu naše baze. Tako sem dobil priložnost dirkati z avtomobilom lastnika moštva. Z uvrstitvijo med najboljše sem naredil takšen vtis na lastnika Malcolma Wilsona, da mi je oktobra ponudil še eno priložnost. Mislim, da sem jo dobro izkoristil, vendar so možnosti, da se prebijem na svetovno reli sceno majhne, ker sem že dokaj star za tako resen program.”

Vsekakor bo Jeram zadovoljen tudi, če bo ostal pri dosedanjem delu. Delodajalec se namreč kljub krizi drži vseh pogodbenih obveznosti. M Sport je pač tako uveljavljeno ime v motošportu, da nima težav z nabiranjem klientov in prihodki. Najpogosteje klienti kar sami poiščejo M Sport.

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano