Novi motorji, novi dirkalniki in nove številke v formuli 1

Ljubitelji formule 1 bodo pred novo sezono svetovnega prvenstva morali dobro preveriti svoje poznavanje tega športa. V sezoni 2014 bo namreč veliko sprememb, predvsem zaradi novih motorjev, drugačni bodo dirkalniki, pa tudi številke na bolidih ne bodo takšne, kot so jih bili navajeni v zadnjih desetletjih.

Sebastian Vettel bo  v letih, ko (če) ne bo prvak, vozil s številko 5, ker jo je imel na dirkalniku v svoji prvi sezoni, ko je osvojil svetovni naslov Foto: Sergio Moraes
Sebastian Vettel bo v letih, ko (če) ne bo prvak, vozil s številko 5, ker jo je imel na dirkalniku v svoji prvi sezoni, ko je osvojil svetovni naslov Foto: Sergio Moraes

MELBOURNE > Nekaj novosti bo tudi pri prizoriščih. V zadnjih letih je že kar običajno, da se nekatera dirkališča poslovijo, druga pa prvič priredijo tekme elitnega avtomobilističnega razreda. Letos bo premiero doživel olimpijski Soči v Rusiji, v koledar pa se po enajstletnem premoru vrača avstrijska dirka v Spielbergu. V koledarju bo, tako kot lani, 19 dirk. Poslovili pa sta se indijska in južnokorejska.

Novosti v tehniki

Seveda pa bo največ novosti v tehniki. Od letošnje sezone so v formuli 1 namesto 2,4-litrskih osemvaljnih motorjev obvezni 1,6-litrski šestvaljniki s turbinskim polnilnikom. Obvezen je tudi hibridni sistem ERS (Energy Recovery System) namesto v zadnjih sezonah uveljavljenega Kersa, s katerim bodo imeli dirkači na voljo dodatnih 160 konjev oziroma 120 kW za 33,3 sekunde - doslej je bila pomoč omejena na polovico te energije, a le za 6,6 sekunde na krog. Najmanjša dovoljena masa dirkalnika skupaj z voznikom bo namesto 642 kg znašala 690 kg.

Omejena količina goriva

Z omejitvijo količine goriva, vsak dirkalnik bo imel na voljo pred startom le 100 kilogramov oziroma 140 litrov, želijo v vodstvu tekmovanja spodbuditi varčnejšo in bolj premišljeno vožnjo. Če bodo dirkači zgolj do konca tiščali stopalko za plin, se jim bo lahko zgodilo, da bodo že pred ciljem obstali ob stezi.

Spremenjen videz dirkalnikov

Spremenil se bo tudi videz dirkalnikov. Značilni nosovi formul bodo precej krajši in nižji, saj nova pravila dovoljujejo, da je konica le še 18 centimetrov nad tlemi, doslej je bila lahko 55 centimetrov. Vzrok za spremembo je varnost, ob morebitnih trčenjih namreč daljši nos vozila bolj ogroža druge voznike. Dirkalniki pa bodo tudi ožji, nova sprednja krilca bodo lahko široka le še 1,65 metra namesto 1,8 metra. Zadnja krilca ne smejo biti več dvojna, temveč zgolj enojna, spremenjen pa je tudi izpušni sistem, pri katerem mora zdaj iz motorja do zadka dirkalnika voditi le ena cev predpisanih dimenzij, inženirji so doslej izpušne pline speljali tudi ob stran dirkalnika in s tem pomagali ustvarjati dodaten pritisk dirkalnika k tlom.

Dirkači bodo izbrali svojo številko

Bolj osebne pa bodo spremembe pri startnih številkah. Doslej so bile številke določene glede na uvrstitev ekip iz prejšnje sezone (le “nesrečni” 13 so se v tem tekmovanju vselej izognili), zdaj pa bodo lahko dirkači sami izbrali številko, ki jo bodo imeli na dirkalnikih celotno kariero. Izjema je le številka 1, ta bo seveda, tako kot vedno, rezervirana za aktualnega svetovnega prvaka.

Branilec naslova Sebastian Vettel bo tako v letih, ko (če) ne bo prvak, vozil s številko 5, ker jo je imel na dirkalniku v svoji prvi sezoni, ko je osvojil svetovni naslov. Lewis Hamilton se je odločil za 44 v spomin na dirkaške začetke v kartingu, Fernando Alonso ima za svojo srečno številko 14, v boju za sedmico je “zmagal” Kimi Räikkönen - zanimanje zanjo je kazal tudi Jules Bianchi, a je imel Finec prednost pri izbiri zaradi boljše uvrstitve v lanski sezoni. In tudi trinajstica ne pomeni nujno, da bo prinesla nesrečo. Vsaj tako meni Pastor Maldonado, saj si je izbral prav to številko, ki je v zgodovini formule 1 pravzaprav nikoli niso uporabljali zaradi vraževernosti.

STA


Najbolj brano