Junaki so vsi, ki so prišli do cilja

Slovenski jadralci so ponovno odigrali pomembno vlogo pri razpletu 44. Barkolane, največje regate s skupnim startom v Evropi. Koprska Maxi Jena je osvojila “rezervirano” drugo mesto, nepremagljivi Esimit Europa 2 pa ima precej slovenskega pridiha.

TRST> Od leta 2006 je potek Barkolane že vnaprej znan in pravzaprav enoličen, kar se tiče boja za absolutno zmago. Alfa Romeo 2, najprej pod vodstvom milijonarja Nevila Crichtona, nato pa v lasti Igorja Simčiča, je z naskokom zmagovala, koprska Maxi Jena z Mitjo Kosmino za krmilom je bila vedno druga. Proti Alfi Romeo (EE2) je bila nemočna, kakor so bile ostale jadrnice nemočne proti Jeni. Edino izjemo predstavlja 41. Barkolana, na kateri je Maxi Jena pometla s konkurenco, v kateri pa Alfe Romeo ni bilo, saj se je tedaj odločila za regatanje po Pacifiku.

Avto s ceste ne more prehiteti formule 1

Tudi začetni preblisk koprske jadrnice, ki je startala bolje od favoriziranega Esimita Europa 2, ni mogel spremeniti pričakovanega razpleta. Jochen Schumann z Albertom Bolzanom (in našim Vasilijem Žbogarjem ter še kopico drugih vrhunskih jadralcev) je kmalu prevzel pobudo in vsem konkurentom pokazal krmo. Karakteristike in oprema te jadrnice so povsem neprimerljive z drugimi; razmerje je podobno, če bi se bolid formule ena pomeril z dirkalniki, ki tekmujejo na cestnih relijih. Hipotetično so bile nedeljske vetrovne razmere zrele za presenečenje, saj je bil veter šibak, a bi moral v trenutku, ko je pojenjal, počasi zapihati iz neke druge smeri. In samo v tem primeru, če bi Kosmina to predvidel, hkrati pa bi bil EE2 na drugi strani polja, bi obstajala malenkostna možnost za preobrat. A je v tej enačbi preveč čejev, da bi se preobrnila v resničnost, v nedeljo popoldne pred Trstom pa vetra ni bilo od nikoder.

V bonaci pa se je odlično znašla madžarska posadka jadrnice Wild Joe, ki predstavlja največje presenečenje tokratnega jadralskega praznika. Madžari (krmar Jozsa Marton), ki so očitno vajeni šibkega vetra iz Blatnega jezera, so v zadnjem delu prehiteli vse, razen dveh nespornih favoritinj.

Lahko bi jo skrajšali

Marsikdo od jadralcev na manjših jadrnicah je pričakoval, da bo regatni odbor skrajšal jadralno polje, a se to naposled ni zgodilo. Zato je bilo med rekreativnimi jadralci (vseh skupaj je bilo približno 20.000) precej slabe volje. Predsednik regatnega odbora Tullio Giraldi, ki je med najbolj odgovornimi, zakaj tega niso storili, je razloge pojasnil z naslednjimi besedami: “Na Barkolani sodelujejo jadrnice z zelo različnimi karakteristikami: od najmanjših do tekmovalnih jadrnic in pravih bolidov. Če bi skrajšali regato, bi favorizirali krajša plovila in to ne bi bil dober znak za velike jadrnice, saj na krajši trasi ne bi mogle priti do izraza. Zato smo v skladu z navodili za regato večini nastopajočim omogočili priti do cilja z odločitvijo, da bodo upoštevani v končnih rezultatih vsi, ki so do 17.30 prešli tretjo bojo pri Miramaru.”

Teh pa je bilo vseeno le pet odstotkov od 1737 jadrnic, kolikor jih je sodelovalo na letošnji Barkolani. Organizatorji do sinoči še niso sporočili dokončnega uradnega vrstnega reda v vseh kategorijah. Ob dvajseterici, ki je prešla ciljno črto v pred startom napovedanem časovnem limitu, naj bi tako v končni razvrstitvi upoštevali še 58 jadrnic. Med ostalimi jih je skoraj polovica obupala že pred obratom v slovenskem morju pred Debelim rtičem. Nekateri so se podali proti tržaški obali, drugi so na palube postavili pršute in buteljke, tretji so z motornim pogonom pohiteli proti cilju, kjer so opazovali prihod Esimita Europe 2.

Ujela jih je tema

Večina od slovenskih jadrnic je kar nadaljevala plovbo do matičnih marin v slovenskem morju, le najbolj vztrajni so obrnili ponovno proti Trstu. Marsikatero posadko je tema ujela še na morju. A so bile dolgočasne ure sredi morja in čakanje v brezvetrju kmalu pozabljeni, rekoč, da je to pač del jadranja. Enkrat na deset let pride drugo oktobrsko nedeljo v Tržaškem zalivu tudi do takšnega brezvetrja, kot je bilo v nedeljo.

44. Barkolana bo ostala v spominu kot rekordno počasna, za udeležence kaj prida užitka ni bilo, v tekmovalnem smislu pa se je izšlo tradicionalno: 1. EE2, 2. Maxi Jena.

DENIS SABADIN


Najbolj brano