“Generalna” po tisoč kilometrih

Idrijski dirkač Rok Turk je s sovoznikom Enejem Ložnarjem Kranjcem sezono evropskega prvenstva v reliju s peugeotom 207 R3T končal kot prvak v konkurenci dvokolesno gnanih vozil. V novi sezoni bo skušal startati s štirikolesno gnanim vozilom.

Enej Ložnar Kranjc (levo) in Rok Turk z  letošnjim avtomobilom za EP
Enej Ložnar Kranjc (levo) in Rok Turk z letošnjim avtomobilom za EP 

IDRIJA> 29-letni strojni tehnik iz Idrije Rok Turk (njegov oče je bil mehanik nekdanjemu šampionu Darku Peljhanu), sicer vodja operative klimatizacijskega podjetja AS Tech, je desetletno dirkaško kariero po nedavnem reliju po švicarskem kantonu Valais kronal z naslovom evropskega prvaka med dvokolesno gnanimi vozili. Posadka je v EP in DP Slovenije ter Hrvaške letos odpeljala kar 16 dirk. Po vrnitvi domov je Idrijčan strnil vtise za PN in razgrnil načrte.

Rok Turk: “Normalna ekipa bi bil tovornjak in trije kombiji ter 20 ljudi. Midva sva hodila okrog s štiričlansko podporo, enim lastnim in enim pokroviteljskim kombijem.”

>Kaj vam pomeni evropski naslov?

“Pomeni veliko, ker sva morala zaradi omejenega proračuna dobro izkoristiti tiste relije, na katere sva lahko odšla. Ob tem je bilo treba zdržati še veliko obrabo materiala, saj je na takih tekmah vsaj po 250 kilometrov hitrostnih preizkušenj in 800 kilometrov proge. Vseh relijev je bilo 12, štelo je najboljših osem rezultatov, vodilne posadke pa so nastopale na večjem številu relijev kot midva, ki sva tekmovala le sedemkrat. Z naslovom bo, upam, mogoče zbrati tudi več denarja pri pokroviteljih.”

>Kje so največje razlike med reliji za DP in za EP?

“Domač reli ti vzame vikend, evropski pa ves teden. Proge so vsaj triinpolkrat daljše, višinske razlike pa veliko večje. Poseben izziv je priprava vozila za velike nadmorske višine krepko čez 2000 metrov in za kombinirano vožnjo po asfaltu, kolovozih in po povezovalnih odsekih med smučišči.”

>Kolikšno ekipo zahteva reli za EP?

“Normalno bi bil tovornjak in trije kombiji ter ekipa 20 ljudi. Midva sva hodila na relije s štiričlansko podporo, enim lastnim in enim pokroviteljskim kombijem za pnevmatike Pirelli. Opustiti je bilo treba vse, kar ni nujno, saj je strošek enega relija približno 30.000 evrov. Letno gre za vso sezono približno pol miliona evrov. Zaradi velikih obremenitev je treba narediti revizijo motorja na vsakih tisoč kilometrov.”

Strošek enega relija je približno 30.000 evrov

>Kako je mogoče zbrati toliko denarja ?

“Tega opravila se je zavzeto lotil moj klub AMK Recaro Slovenija in zastopnik Peugeota v Sloveniji, prek katerega smo prišli do prispevka Peugeot sporta iz Francije. Nepogrešljiva je bila podpora družine in podjetja, kjer sem zaposlen. Sezono smo zdržali in že začeli pogovore za novo.”

>In kakšni so cilji?

“V EP bi rada tekmovala z zmogljivejšim vozilom - morda tudi štirikolesno gnanim. Želim si, da bi se čez nekaj let lahko potegoval za naslov prvaka. Letošnji stroj je imel le dvokolesni pogon in 210 konjev. Za primerjavo: na nekaj dirkah DP sva se preizkusila s štirikolesno gnano tovarniško specialko z najeto ekipo, ki ima 300 konjskih moči. Samo avto stane 300.000 evrov in je tako zapleten, da ga brez pomoči specializiranih inženirjev ne moreš popravljati.”

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano