Državni prvak v rallyju Aleks Humar: Najnevarnejše je kolo!

Sezona dirk za slovensko državno prvenstvo v rallyju se je konec tedna iztekla v Idriji, kjer se je naslova v absolutni konkurenci že drugič veselil domačin Aleks Humar, ki se v dirkalniku počuti veliko varnejšega kot na kolesu.

Zaradi “izleta” s ceste in poškodb je Humarjeva Škoda kmalu po startu rallyja Idrija končala na  kamionu vlečne službe
Zaradi “izleta” s ceste in poškodb je Humarjeva Škoda kmalu po startu rallyja Idrija končala na kamionu vlečne službe 

Sezona se za Aleksa Humarja sicer ni iztekla tako, kot si je želel, saj je že na prvi hitrostni preizkušnji v Idriji razbil avtomobil. In koliko mu je to zagrenilo sezono?

“Razočaranje je hitro minilo. Ljudje so naju s sovoznikom neverjetno bodrili. Ob avtu jih je bilo toliko, da nisva mogla stran - vsekakor več kot na naših stadionih.”

>Zakaj je reli v Idriji tako privlačen?

40 letni Idrijčan Aleks Humar dirka v relijih od leta 1994. Največje uspehe je dosegel v izolskem moštvu Target Motor Sport. Leta 2005 in 2008 je bil prvak dilvizije III, leta 2006 in 2009 pa je bil drugi. Leta 2010 je bil absolutni prvak, kar je ponovil letos, ko je naslov osvojil s petimi zaporednimi zmagami. Najhitrejši je bil kar na 47 hitrostnih preizkušnjah zapored, kar je državni rekord.

“Res je privlačen za gledalce in posadke. Nekaj k nadarjenosti za vožnjo in k zanimanju za dirke Idrijčanov prispeva naša pokrajina. Tu ne moreš prevozit 50 metrov ne da bi premaknil volan in če želiš vsak dan po ovinkih, klancih in snegu iti varno po opravkih, se moraš naučit dobro vozit. In tisti najboljši so odlični na relijih.”

>Kako vam je uspelo tako suvereno dobiti sezono?

“To je zasluga avtomobila in ekipe. Oboje je bilo letos na vrhunski ravni.”

>Ali lahko predstavite ekipo?

“Sem voznik moštva Target motor sport iz Izole, ki ga vodita David Bartol in Alen Vuk. Sovoznik je Idrijčan Florijan Rus, Idrijčani pa so tudi mehaniki. Za vsako dirko jih je na voljo štiri ali pet. Približno tri popoldneve dela je, da se avto pripravi za dirko in po tem še približno toliko po dirki. Po njej se vse razstavi, očisti, pregleda, kaj po otrebi zamenja in sestavi nazaj.”

> Kaj pa avtomobil? Ali bi si v novi sezoni še želeli takšnega?

“Vozil sem Škodo S 2000. Avto je isti, kot ga je vozil lanski prvak Piero Longhi. Ima atmosferski motor z 290 konjskimi močmi, pogon na vsa 4 kolesa in sekvenčni menjalnik. To je res dober avto, narejen izključno za dirke, vendar je vprašanje, če ga bom uspel zadržati. Gospodarska kriza stiska tudi našo ekipo in lahko se zgodi, da bo avto šel v prodajo.”

>Do Idrije ste dobili ste vse hitrostne preizkušnje. Koliko je bilo tveganja in kritičnih situacij?

“Zaradi dobrega avtomobila, sovoznika in izkušenj je šlo vse gladko. Tudi sicer v karieri nisem imel res nevarnih situacij. Še najbolj nevaren je bil lanski padec med vožnjo s kolesom, zaradi katerega sem izgubil pol sezone.”

>Kaj vam v letošnji sezoni največ pomeni?

“Absolutna zmaga na reliju Saturnus, kjer sem prehitel tudi Čeha Pavla Valouška, ki je imel za sabo tovarniško ekipo in izkušnje izpred petih let, ko je delal v moštvu svetovnega prvaka Sebastiana Loeba. Veliko težo ima tudi 4. mesto absolutno na italijanskem reliju Alpi Orientali, saj sta bila pred mano le dva avtomobila višjega razreda in eden iz mojega, ki pa ga je vozil lanski evropski prvak v moji kategoriji Luca Rosseti.“

> Kaj pričakujete od nove sezone?

“Želim si, da bi dirkal hitro in se spet potegoval za prvaka, žal pa pričakujem, da se bo vse razjasnilo šele krepko po novem letu. Z denarjem je vse težje. Konkurenčen avto stan 300 tisočakov, še približno tretjino vrednosti avtomobila je treba med sezono dodati za rezervne dele. In to je praktično ves proračun, ki si ga želim, saj drugo vse naredimo prostovoljno. Sicer se preživljam kot podjetnik. Imam malo elektrarno, izvajam razne montaže, revizije strojev...”

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano