Denarja ni - niti za jadranje

V Trstu je že vse pripravljeno na slovito Barkolano, a se vseeno zdi, da v slovenskih krogih ljubiteljev jadranja navdušenje nad veličastno prireditvijo ni tako pristno kot v prejšnjih letih. Seveda, odsotnost dveh najboljših in najbolj prepoznavnih slovenskih jadrnic, Maxi Jene in Velikega Viharnika, nikogar ne more pustiti ravnodušnega.

Ali se bosta Veliki Viharnik (v ospredju) in Maxi Jena sploh še kdaj pomerila na morskih valovih?
 Foto: Jaka Jeraša
Ali se bosta Veliki Viharnik (v ospredju) in Maxi Jena sploh še kdaj pomerila na morskih valovih?  Foto: Jaka Jeraša

TRST > S slovenskega gledišča bo 45. Barkolana bistveno drugačna kot prejšnje. V zadnjih dveh desetletjih so slovenske jadrnice in jadralci vedno krojili vrh regate, tokrat pa se obeta, da se bodo morali zadovoljiti zgolj z drobtinicami.

Ker na Barkolani ne bo Maxi Jene in Velikega Viharnika, najbolj izpostavljenih slovenskih jadrnic v zadnjem desetletju, se tako odpira prostor za ostale jadrnice, med drugim tudi za neformalno zmago med slovenskimi plovili. Tako lahko od slovenskih jadrnic največ pričakujemo od Mega Energije Uroša Žvana, nato od Assiline (nekdaj Casali) Sama Žvana, pa elanke Taie, Sharka Janeza Goreca in ostalih, ki bodo naskakovali najvišje uvrstitve in tudi zmage v nižjih in krajših razredih.

Predvsem odsotnost Maxi Jene je izjemnega simbolnega pomena, saj je bila leta 2002 zgrajena jadrnica plod povsem slovenskega znanja: od projekta do izdelave, finančne podpore in same posadke. Za 24-metrsko Maxi Jeno je že enajst nastopov na Barkolani, od tega je desetkrat osvojila drugo mesto, leta 2009 pa je pod vodstvom Mitje Kosmine zmagala. Razlogi za to, da je Jena ostala parkirana v izolski ladjedelnici, so finančne narave. Že v prejšnjih sezonah je zasebno podjetje, ki je lastnik te jadrnice, tarnalo nad razhajanjem med stroški in pridobljenim denarjem. Nastop takšne jadrnice na Barkolani stane približno 50.000 evrov (montaža jambora, dvigalo za spust v morje ...), česar v zaostrenih gospodarskih razmerah Koprčani niso zmogli zbrati.

“Na trgu ni bilo pravega odziva oziroma je bil minimalen. Šele pred nekaj dnevi se je pojavil interesent iz Rusije, a je ponudba prišla prepozno. Morda bo aktualna za naslednje leto. Opozoril pa bi, da je Jena tekmovalna športna jadrnica, z njo se ne moremo iti turizma ali najema. Potrebuje 18 jadralnih profesionalcev, ki dobro poznajo svoje delo,” je povedal Kosmina, ki bo tokrat prvič po letu 1992 v vlogi, ko se ne bo boril za prva mesta na Barkolani, ob tem pa še dodaja: “V teh letih smo z Jeno marsikaj naredili za naše okolje. Morda se bo zdaj kdo zavedel, da smo delali veliko stvar. Morda se bodo odprla kakšna vrata v domačem okolju, ki so se doslej zelo težko odpirala.”

Tudi Veliki viharnik se je z nastopi na Barkolani zapisal v njeno zgodovino. Krmar in idejni vodja projekta Dušan Puh ni želel pojasniti razlogov za odsotnost. “Žal mi je, da nas ne bo na Barkolani. Sicer ne smem dajati izjav, zato se kar obrnite na marketinško službo,” je odgovoril in potrdil, da lastnik Telekom prodaja Veliki viharnik.

Včeraj smo neuradno izvedeli, da se za nakup jadrnice Maxi Jena zanima koprski poslovnež Ante Guberac, ki je sicer že dolgo časa aktiven v nogometnem klubu, zdaj pa naj bi ga zanimalo tudi jadranje. Kar niti ni čudno, saj je prek podjetja Grafist tudi lastnik Marine Koper. Guberac bi prihodnje leto z Maxi Jeno rad sodeloval na Barkolani in se boril za zmago. Pri projektu naj bi mu pomagal nekdanji olimpijec Goran Sosič, ki je z dosedanjim krmarjem Jene Mitjo Kosmino skupaj jadral na OI v Barceloni 1992. RM

Iz Telekomove marketinške službe smo dobili naslednje pojasnilo: “Glede na popravila na Velikem viharniku smo omejili njegovo nastopanje na regatah. Tekmovanje na Barkolani ni v primarnem poslovnem interesu družbe. Neudeležba na Barkolani ni povezana z drugimi zunanjimi vzroki.”

Z “zunanjimi vzroki” so najbrž mišljena nesoglasja v zvezi z nastopom Viharnika na nedavni Diplomatski regati, ko je bil na njegovem krovu tudi Gašpar Gašpar Mišić, čeprav tega dejstva nihče noče potrditi.

Velikega viharnika niti lani ni bilo na največji regati s skupinskim startom v Sredozemlju, saj je bil v popravilu, pred tem pa je bil za startno črto pred Barkovljami dvanajstkrat. “Ne preostane mi drugega, kot da se prilagodim tej odločitvi. Ne razumem, zakaj se razdira uspešno in marketinško prodorno ekipo. Ob splovitvi smo obljubili, da bomo zmagovali na najmanj 80 odstotkih regat, ki se jih bomo udeležili. To številko smo presegli, čeprav je moja posadka jadrala večinoma brez nadomestila, prostovoljno,” je razočaran stari jadralski maček iz Portoroža, ki pravi, da se letošnje Barkolane ne bo udeležil.

DENIS SABADIN


Najbolj brano