Aleks Humar: Ni več dirkalnikov za mlade

Idrijčan Aleks Humar je v oktobru z zmago v kategoriji R3 na reliju evropskega prvenstva in z osvojitvijo naslova absolutnega državnega prvaka presenetil ljubitelje avtomobilizma in tudi sebe. Z dvokolesno gnanim avtom je bil doma hitrejši od tekmecev z vozili na štirikolesni pogon. Zato smo ga v našem športnem uredništvu izbrali za športnika meseca.

Idrijčan Aleks Humar je v oktobru z zmago v kategoriji R3 na reliju evropskega prvenstva in z osvojitvijo naslova absolutnega državnega prvaka presenetil ljubitelje avtomobilizma in tudi sebe
Idrijčan Aleks Humar je v oktobru z zmago v kategoriji R3 na reliju evropskega prvenstva in z osvojitvijo naslova absolutnega državnega prvaka presenetil ljubitelje avtomobilizma in tudi sebe 

IDRIJA > Član SEC Racing teama iz Ilirske Bistrice Aleks Humar je letos s sovoznikom in idrijskim someščanom Florijanom Rusom v DP v reliju naredil pravi podvig. Po tem, ko je na začetku pomladi komaj zbral denar za avtomobil, je z najšibkejšim strojem izmed štirih tekmecev za naslov pokazal hrbet vsem. In kako mu je uspelo?

41 letni Idrijčan Aleks Humar dirka v relijih od leta 1994. Leta 2005 in 2008 je bil prvak divizije III, leta 2006 in 2009 pa je zasedel drugo mesto. Po tem je absolutni državni prvak postal kar trikrat (2010, 2012 in letos). Kot samostojni podjetnik se ukvarja z zahtevnejšimi moto - mehaničnimi deli in s proizvodnjo elektrike v lastni mali elektrarni na Idrijci.

“Tudi za naju je končna absolutna zmaga presenečenje. Zaradi pomanjkanja denarja je šla lanska odlična škoda S 2000, ki je bila v lasti ekipe Target, v prodajo. Nabava drugega, a precej skromnejšega avtomobila, renaulta clio R 3 prejšnje generacije, se je zaradi težavnega zbiranja denarja zavlekla. Avto sem dobil 15 dni pred relijem Saturnus. Sestavljal sem ga do predvečera starta. Sovoznik je v avto prvič sedel na startu. Kljub časovni stiski sva reli odpeljala hitro in zanesljivo, zmaga za točke DP pa namaje dala zagon za nadaljevanje.”

> Kako ste se počutili pred odločilnim relijem v domači Idriji, ko ste se za naslov borili štirje tekmeci?

“Stres je bil velik. Po zasnovi sem imel slabši avtomobil kot lani. Moj clio ima pač pogon na dve kolesi in približno 240 konjskih moči, tekmeci za naslov pa so imeli dve pogonski kolesi in sto konjskih moči več. Dobra priprava avta, izkušnje in brezhibna pomoč sovoznika so pripeljali do tega, da sem precej nemirnega clia dobro krotil in dirko dobil, ob tem pa me je nagradila še sreča, da moj najnevarnejši tekmec Jani Trček ni bil drugi, ampak šele osmi. Tako sem postal absolutni prvak sezone.”

> Kakšna je vaša ocena DP v celoti?

Zadnja leta so razmerja moči in številčnost približno na isti ravni. Glavni problem, je v tem, ker ni več dirkalnikov za mlade voznike. Ko sem jaz začenjal, si yuga pripravil za manj kot 3000 evrov. Zdaj so yugi postali stari in njihova priprava dražja. Brez 10.000 evrov v žepu ne moreš normalno izpeljat sezone. Zveza bi morala naredit nacionalni pravilnik za vstopni pokal, recimo na osnovi serijskega renaulta clio 1,4, ki bi mu dodali le varnostno opremo, tekmovalne pnevmatike in podvozje. Dirke tehnično enakih in cenovno dostopnih vozil bi gotovo privabile deset ali še več mladih novincev.”

> Pred kratkim ste se vrnili iz Tunizije, kjer ste se pripravljali za vlogo mehanika na reliju Dakar. Zakaj ste se odločili za takšen zaključek sezone?

“Ponudbo mi je prinesel Boštjan Leskovec, ki bo na Dakarju sovoznik. Doslej mi je pomagal kot mehanik. Dobro sva se ujela in tako sem novi izziv sprejel. Kot mehanik sem že delal na dolgih relijih za svetovno prvenstvo, kjer se na makadamskih cestah uniči ogromno materiala in je treba v polurnem dovoljenem medetapnem servisu narediti ogromno. Zadnjo premo smo na primer uspeli zamenjati v desetih minutah. V Tuniziji sem na tamkajšnjem reliju spoznal volkswagen amarok voznika Darija Novaka. Tehničnih presenečenj ni bilo, bo pa za Dakar potrebno skrbno načrtovanje. Prostor v spremljevalni toyoti land cruiser je skopo odmerjen. Treba bo imeti pravi izbor rezervnih delov in delati racionalno, saj bo zaradi nočnih popravil glavna nevarnost dnevna neprespanost za volanom.”

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano