Zelo všečna socialna omrežja

Najbolj prepoznavno spletno socialno omrežje je postalo pomembno orodje športnih klubov pri komuniciranju z navijači ter vse bolj donosno pri trženju blagovnih znamk posameznih organizacij.

Nogometaši Barcelone imajo na socialnem omrežju Facebook največ podpornikov Foto: Kim Kyung-Hoon
Nogometaši Barcelone imajo na socialnem omrežju Facebook največ podpornikov Foto: Kim Kyung-Hoon

NOVA GORICA> Brazilski spletni portal futebolfinance.com je pred kratkim objavil analizo stotih svetovnih nogometnih klubov, ki imajo na svojih uradnih Facebook straneh največ oboževalcev. Na prvem mestu je pričakovano FC Barcelona, ki je v dobi razvoja računalniških zasebnih profilov, proglašena za najboljše nogometno moštvo sveta.

Španska prevlada

Katalonci imajo že dobrih 36 milijonov “všečkov”. Tako se poslovenjeno imenujejo tisti, ki na svojem Facebook profilu označijo, da jim je posamezna oseba ali organizacija všeč. Na drugem mestu je z okrog 32 milijoni Facebook oboževalcev Real Madrid, tretji pa Manchester United, ki je všeč več kot 28 milijonom uporabnikov tega socialnega omrežja. Prvi italijanski klub je Milan na petem mestu lestvice z 12,2 milijona oboževalcev, medtem ko Juventus zaseda 11. mesto s 4,5 milijona “všečkov”.

Na pravkar objavljeni lestvici so med prvimi desetimi štiri angleška moštva, oba španska velikana in, zanimivo, tudi najbolj prepoznavna kluba iz Carigrada, Fenerbahče in Galatasaray. Turki so očitno zelo vestni uporabniki Facebooka. Prvi neevropski kolektiv na lestvici je na 13. mestu argentinski Boca Juniors (3,7 milijona podpornikov), prvi iz Azije pa je indonezijski Bandung na 17. mestu lestvice z 2,3 milijoni pristašev.

Uradni Facebook profil imajo skoraj vse športne organizacije. V njem so prepoznali marketinške prijeme, ki prinašajo uspehe pri trženju blagovnih znamk klubov ter zbližanju z navijači. Slednjim omogoča neposreden stik s klubom, tudi z objavo komentarja ob dogajanju na igriščih ali znotraj organizacij.

Pri nas vodi NK Maribor

Uradne Facebook profile imajo tudi skoraj vsi večji športni kolektivi v Sloveniji. Številke z “všečki” razumljivo še zdaleč niso primerljive z elitnimi svetovnimi imeni, zato v prerez nismo vzeli zgolj nogometnih sredin, temveč tudi klube iz ostalih športnih panog. Najbolj oblegan Facebook profil premorejo nogometaši Maribora, ki imajo za naše razmere zavidljivih 36.000 oboževalcev. Na drugem mestu je KK Union Olimpija (14.300), sledita pa propadli HK Acroni Jesenice (13.260) ter njihovi stanovski kolegi iz Ljubljane HDD Olimpija (12.200). Rokometni klub Celje ima 8.900 podpornikov tega socialnega omrežja. Odbojkarje ACH-ja spremlja 3.470 “všečkov”, rokometaše Gorenja pa 3.200. Med nogometnimi klubi ima Olimpija 5.780 oboževalcev, Mura 2.800, Domžale pa skoraj dva tisoč.

Rokometaši Cimosa Kopra so z 2.740 podporniki na prvem mestu. Sledi 707 “všečkov” malonogometnega kluba Oplast iz Kobarida. FC Luko Koper podpira 670 uporabnikov, ND Gorico pa 510.

Zanimiva slika je tudi med primorskimi kolektivi. Rokometaši Cimosa Kopra so z 2.740 podporniki na prvem mestu. Sledi 707 “všečkov” malonogometnega kluba Oplast iz Kobarida. FC Luko Koper podpira 670 uporabnikov, ND Gorico pa 510. Facebook imajo tudi košarkarji Postojne z 230 podporniki in odbojkarji Go Volleyja iz Nove Gorice, ki trenutno premorejo 114 obiskovalcev.

Primorcem najbližji vrhunski klub Udinese ima okrog 42.400 oboževalcev, košarkarski prvoligaš Reyer iz Benetk pa 5.600. Zelo znana in našim krajem skoraj najbližja italijanska odbojkarska ekipa Trentino Volley iz Trenta premore nekaj čez 10.000 “všečkov”. Precej večje število oboževalcev imajo klubi na Hrvaškem. Po pričakovanjih vodi zagrebški Dinamo z 91.300 Facebook podporniki, sledi mu Košarkarski klub Cedevita s 35 tisoč ter Hajduk Split z nekaj več kot 28 tisoč “všečki”. Nogometaši z Reke imajo na računu več kot 20 tisoč pristašev, medtem ko so jih hokejisti Medveščaka doslej zbrali okrog 13 tisoč. Socialna omrežja so živa, zato se število oboževalcev iz dneva v dan povečuje. S tem pa tudi vsebine na portalih pridobivajo vse več moči in vpliva. PETER MARAŽ


Najbolj brano