Bernabeu bi lahko postal Coca-Cola

Španski gigant Real Madrid je že osem let najbogatejši klub na svetu. Lanski proračun 512 milijonov evrov bi se s prodajo imena stadiona izdatno oplemenitil.

Prenovljeni dom madridskega Reala bi lahko v prihodnje postal Coca-Cola stadium Foto: Reuters
Prenovljeni dom madridskega Reala bi lahko v prihodnje postal Coca-Cola stadium Foto: Reuters

NOVA GORICA > Lani so v Madridu tržišču ponudili pravico do poimenovanja svojega kultnega stadiona, ki sedaj nosi ime po legendarnem pokojnem predsedniku kluba Santiagu Bernabeu. Pogajanja so sprva pričeli z računalniškim gigantom Microsoft, ki je klubu letno ponujal 50 milijonov evrov. Toda očitno je multinacionalka pijač Coca-Cola pripravljena še izdatneje odpreti svoj mošnjiček. Po zadnjih neuradnih podatkih naj bi bili Američani za poimenovanje stadiona pripravljeni odšteti vrtoglavih 80 milijonov evrov na sezono.

Udobje in denar

Ponudba sovpada s skorajšnjo temeljito prenovo objekta, s čimer bodo v Madridu tudi v udobju dohiteli konkurenčna moštva s povsem novimi arenami. Sklenjen posel bi pomenil novo rekordno vrednost na tem področju. Pri takšni zajetni finančni injekciji pa so bili prisiljeni ukrepati tudi pri največjih tekmecih v Barceloni. Katalonci so bili do letošnje sezone eden redkih velikih klubov, ki komercialne reklame niso imeli niti na dresih. Tudi sedaj si le redki lahko zamišljajo, da bi prodali ime stadiona Camp Nou. Toda pred kratkim je predsednik Josep Maria Bartomeu takšen scenarij označil za zelo verjeten. Na vrata trkajo predvsem pri Qatar Airwaysu, sedanjemu glavnemu sponzorju Barcelone.

Do dodatnih finančnih virov se bo očitno prebil tudi Atletico Madrid. Novi stadion La Peineta za 73.000 gledalcev, ki ga bodo dokončali do 2015, se bo najverjetneje imenoval Etihad Airways. Klub in arabska letalska družba sta v zaključnih pogovorih. Za desetletni zakup pa šejki ponujajo 155 milijonov evrov, torej 15,5 milijona na sezono. To bi bilo tretje poimenovanje svetovnih stadionov za to družbo. Napis Etihad se namreč že bohoti na pročelju v avstralskem Melbournu ter na stadionu Manchester Cityja. Prav ''meščani'' so ob Bayernu in Arsenalu edini klub med desetimi najbogatejšimi na svetu, ki je že prodal pravice za poimenovanje objekta.

Stožice brez imena

Pred tremi leti so investitorja v pravico do imena na novozgrajenih stadionu in dvorani iskali tudi v ljubljanskih Stožicah. Pričakovana premija je bila pol milijona evrov letno za vsak objekt, prijave pa ni oddal nihče. V Sloveniji je sicer zelo malo objektov s sponzorskim imenom. V Celju se dvorana imenuje Zlatorog, stadion pa Arena Petrol.

Prvič se je poimenovanje športnih aren pojavilo davnega leta 1926, ko je stadion čikaške bejzbolske ekipe dobil naziv Wrigley Field. Med najbolj prepoznavna sponzorska imena na stari celini sodita münchenska Allianz Arena ter londonski stadion Emirates. Na Bavarskem so posel sklenili že leta 2005 ob odprtju novega objekta. Finančna hiša Allianz je pravice odkupila za 30 let, za okrog 8 milijonov na sezono. Junija je ta multinacionalka zmagala v bitki za ime stadiona v brazilskem Sao Paulu. V 20 letih bo za poimenovanje odštela 110 milijonov evrov. Njeno ime je zapisano tudi na novi Allianz Rivieri v Nici, ki jo bo v devetih letih stalo 16,2 milijona evrov. Arsenalov stadion v Londonu je že nekaj let poznan pod imenom Emirates. Letalska družba je sicer glavni sponzor kluba, za pravico do poimenovanja objekta pa odštejejo približno 12 milijonov evrov na sezono. Stadion se bo tako imenoval vsaj do leta 2028.

V ZDA, Avstraliji, na britanskem otočju in tudi v Nemčiji so poimenovanja stadionov zelo pogosta. Povsem drugače je na apeninskem polotoku, kjer so praktično vsi objekti, izjema sta nov Juventusov stadion in videmski Friuli, v javni lasti. Tudi zaradi tega ni sponzorskih nazivov, kar italijanske nogometne klube že smo po sebi postavlja v manj ugoden položaj. Tako izgubljene milijone je težko nadomestiti iz drugih virov financiranja. Če se bo Madridčanom uspelo dogovoriti za posel s Coca-Colo bodo pristali na prvem mestu tovrstne lestvice in s tem prehiteli dosedanje rekorderje. Za stadione v Los Angelesu, New Yorku in New Jerseyju imajo klubi s sponzorji sklenjene dvajset- ali tridesetletne pogodbe za 25 milijonov evrov na leto.

PETER MARAŽ


Najbolj brano