Za tir - brez zakona, 2TDK in Madžarov

“Drugi tir Koper-Divača je strateški nacionalni projekt, zato ne sme biti talec politike. Njegova čim hitrejša in kakovostna gradnja je ključna za dolgoročni razvoj Slovenije,” so včeraj opozorili na Gospodarski zbornici Slovenije. Podobno menijo tudi naši sogovorniki.

Jože P. Damijan

 Foto: Bor Slana
Jože P. Damijan  Foto: Bor Slana

Jože P. Damijan, ekonomist: “Za vse težave pri izvajanju projekta drugi tir si je Miro Cerar sam kriv: njegova napačna presoja, uporabljena napačna strategija in zanašanje na napačne ljudi. Odstop je priložnost, da se naslednja vlada loti gradnje projekta na strokovno pravilen in transparenten način, in sicer s pripravo resnega investicijskega načrta, ki ga bodo naredili resni inženirski timi namesto pajacov na DRI, s pripravo relevantne in izvedljive finančne konstrukcije s kombinacijo javnega proračunskega denarja in sofinanciranja z evropskimi sredstvi ter brez nebuloznih partnerstev z državami z nedostojnimi zahtevami, z likvidacijo podjetja 2TDK in s prenosom izvedbe projekta na direkcijo za infrastrukturo (ali SŽ Infrastrukturo), s kadrovsko prevetritvijo vrha ministrstva za infrastrukturo, direkcije in DRI ter z oblikovanjem strokovnih ekip z izkušnjami in znanjem na področju infrastrukturnih investicij in z osebno integriteto.”

Janko Sever, predsednik krajevne skupnosti Črni Kal: “Seveda je vrhovno sodišče odločilo zakonito, ni pa to pravična odločitev. In je še en dokaz, da nikogar ne zanima življenje ljudi pod Kraškim robom ob tej nevarni progi, in življenje družin, ki živijo od Luke Koper.Zdaj bo drugi tir še bolj spolitizirana tema, s katero se bodo politiki obmetavali in medsebojno obtoževali med predvolilno kampanjo. Prepričan pa sem, da bo prej ali slej treba zgraditi dvotirno progo, kajti hitro se lahko kaj hudega zgodi na tej dotrajani progi. Kdo bo za to odgovarjal?”

Janko Sever

Rok Svetek, predsednik združenja za promet pri GZS in direktor družbe Adriacombi: “To ni konec projekta drugi tir, v to sem prepričan. Vsak dan kot država preveč izgubljamo, ker ga nimamo. Na vrsto mora priti plan B: nadaljevanje projekta brez Madžarov, brez 2TDK in brez zakona. Zakon o drugem tiru so tako ali tako spisali le zaradi Madžarov. 2TDK mora izginiti, ker ga ne potrebujemo. Drugi tir naj gradijo in financirajo, tako kot vse druge železniške projekte.”

Rok Svetek

Ernest Gortan, predsednik uprave Intereurope: “Projekt drugega tira je bil za vlado Mira Cerarja nedvomno eden izmed pomembnejših projektov. Odstop vlade pomeni spet preložitev gradnje drugega tira za nedoločeno obdobje in s tem nadaljevanje težav, ki jih imamo logisti zaradi pomanjkanja železniških zmogljivosti prek pristanišča Koper. O nadaljnji usodi projekta drugi tir bo seveda odločala nova vlada.”

Ernest Gortan

Bruno Korelič, nekdanji predsednik uprave Luke Koper: “Vsaka aktivnost, ki podaljšuje čas izgradnje in uporabe drugega tira, je izredno škodljiva za razvoj pristanišča in slovenski logistični sistem. Upamo, da si ljudje na referendumu ne bodo premislili. Sicer mi ta zakon še vedno ni jasen v tistem delu, ko ustanavljamo novo družbo 2TDK, ki bi gradila in upravljala ta tir. Projekt drugi tir bi ceneje, hitreje in bolj strokovno izpeljalo podjetje SŽ Infrastruktura, ki ima izkušnje s tem. Tako bi se izognili tudi vsem referendumom. Gotovo pa je to naloga prihodnje vlade, sedanja ni več operativna, da bi sprejemala dolgoročne odločitve.”

Bruno Korelič

Sindikat žerjavistov Luke Koper (izsek iz odprtega pisma Cerarju): “Dragi Miro, če bi nas poslušal, bi po trasi drugega tira, mogoče tudi dveh drugih tirov, že orali bagerji. Če bi nas poslušal, Luki ne bi grozilo, da ji bodo veliko posla speljali Italijani, ker Avstrija pospešeno gradi devet milijard težak projekt železniške povezave do italijanskih severnojadranskih pristanišč. Prehiteli nas bodo zaradi tvojega mencanja, zaradi prvega in zdaj še drugega referenduma ter zaradi tvojega odstopa. Kaj to pomeni za Slovenijo, se ve, adijo visoki dobički, adijo milijoni za državni proračun, od katerih dobivaš plačo tudi ti in tvoji sodelavci, ki so pomagali skuhati to čorbo. Nasvet za prihodnjo vlado: pozabite zakon o drugem tiru in lotite se gradnje!”


Najbolj brano