Zbogom, Žavlje?

Projekt gradnje plinskega terminala v Žavljah ne upošteva v celoti značilnosti območja, kjer bi uplinjevalnik zgradili, poleg tega pa temelji na sedem let starih podatkih, zlasti glede prometa v tržaškem pristanišču, je predsinočnjim v Trstu dejal italijanski minister za okolje Corrado Clini. “Sprejetje tako pomanjkljivega projekta bi bilo še posebej v Evropi težko razumljivo,” je opozoril.

Corrado Clini: “Sprejetje tako pomanjkljivega projekta bi bilo še posebej v Evropi težko razumljivo.”
Corrado Clini: “Sprejetje tako pomanjkljivega projekta bi bilo še posebej v Evropi težko razumljivo.” 

TRST>Italijanski vladi se izteka rok, ko se bo morala dokončno izreči glede gradnje plinskega terminala v Žavljah. Pred izdajo integriranega okoljskega dovoljenja AIA za postavitev uplinjevalnika pa je okoljsko ministrstvo sprožilo novo presojo vplivov na okolje.

Terminal bi ogrožal razvoj pristanišča

Nasprotovanja gradnji plinskega terminala v Žavljah so namreč vse glasnejša. Proti se je nedavno izrekla tudi tržaška pristaniška uprava, ki opozarja, da bi terminal ogrožal razvoj pristanišča in načrte za povečanje pretovora, saj bi močno oviral promet v tržaškem pristanišču, ki se je v zadnjih letih precej povečal; to so potrdile tudi strokovne študije. Italijanski okoljski minister Corrado Clini se je zato predsinočnjim na sedežu perfekture v Trstu sestal s predstavniki dežele Furlanije-Julijske krajine (FJK) in lokalnih uprav.

Projekt gradnje uplinjevalnika v Žavljah je v nekaterih podatkih že zastarel, je opozoril minister, poleg tega pa pri pripravi projekta sploh niso upoštevali vseh podatkov, zlasti pa ne predvidenih vplivov na okolje, povsem pa so preslišali tudi mnenje lokalne skupnosti.

“Očitno so nekateri mislili, da bo mogoče kar 'preskočiti' nekatere postopke,” je po poročanju Primorskega dnevnika poudaril Clini. Opozoril je, da bi bilo “sprejetje tako pomanjkljivega projekta še posebej v Evropi težko razumljivo.”

Clini je že naročil iskanje druge lokacije za terminal, kar je močno vznejevoljilo španskega investitorja Gas Natural.

Na vprašanje, ali se morda nagiba k postavitvi uplinjevalnika sredi tržaškega zaliva, pa je Clini v ponedeljek odgovoril, da lokacije ne izbira on, ampak podjetja.

Bo dežela FJK spremenila mnenje?

Dežela FJK kljub nasprotovanju občine Trst in pokrajine Trst pred štirimi leti izdala okoljsko soglasje za gradnjo terminala v Žavljah. “Upam, da bo deželni odbor preučil nova dejstva in da bo spremenil svoje mnenje,” je optimističen predsednik tržaškega občinskega sveta Iztok Furlanič, ki tako kot večina Tržačanov računa na negativno mnenje. Do naslednjega tedna, ko naj bi Clini ponovno obiskal Trst, bo najbrž že bolj jasno, kam se nagiba deželna tehtnica. “Treba se je zavedati, da so v ozadju tako velikih načrtov tudi zelo veliki interesi. Zato, če nam bo uspelo ustaviti projekt gradnje uplinjevalnika na kopnem, bo to za nas resnično velika zmaga,” poudarja Furlanič. “Če pa bo kdo znova povlekel na plano 'alternativni' načrt, ki predvideva postavitev terminala sredi morja, nas čaka nov boj,” še napoveduje. PETRA VIDRIH


Najbolj brano