Zaradi ujme nižje položnice

Mobilni operaterji in ponudniki internetnih storitev še vedno ocenjujejo škodo po ledeni ujmi, zato konkretnih številk še nimajo. Večina jih govori o možnosti, da bi znižali zneske na mesečnih položnicah uporabnikom, ki dlje časa niso mogli uporabljati storitev, o čemer pa bodo odločali od primera do primera.

Mobilni operaterji in ponudniki internetnih storitev še vedno ocenjujejo škodo po ledeni ujmi, zato konkretnih številk še nimajo.  Večina jih govori o možnosti, da bi  znižali  zneske na mesečnih položnicah uporabnikom, ki dlje časa niso mogli Foto: Leo Caharija
Mobilni operaterji in ponudniki internetnih storitev še vedno ocenjujejo škodo po ledeni ujmi, zato konkretnih številk še nimajo. Večina jih govori o možnosti, da bi znižali zneske na mesečnih položnicah uporabnikom, ki dlje časa niso mogli Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > V Telekomu Slovenije so v petek popoldne pojasnili, da je po večdnevnih prizadevanjih in delu v izredno oteženih razmerah njihovim ekipam na terenu, kljub izpadu električnega napajanja, uspelo vzpostaviti stabilno delovanje mobilnega omrežja.

Tako je z mobilnim signalom največjega slovenskega telekomunikacijskega operaterja pokrit večji del Slovenije, do motenj prihaja še v posameznih krajih, kjer je dostop do baznih postaj onemogočen ali pa izjemno nevaren.

Na najbolj prizadetih območjih bo popolno delovanje telekomunikacijskih storitev vsem uporabnikom možno zagotoviti šele, ko bo ponovno zagotovljena nemotena oskrba z električno energijo, in po obsežni sanaciji kabelskega omrežja, ki je močno poškodovano.

Zaradi navedenega so trenutno osredotočeni predvsem na čim prejšnjo sanacijo omrežij in ponovno zagotovitev telekomunikacijskih storitev uporabnikom, spremljanje stanja na terenu in zbiranje informacij, vse zadeve pa bodo reševali “s posluhom za svoje uporabnike”.

O višini škode zaenkrat še ne morejo govoriti, saj so nekatera območja še nedostopna, poleg tega bodo del škode lahko dejansko ocenili šele takrat, ko bodo vsa gospodinjstva ponovno dobila električno energijo.

Simobil

V drugem največjem slovenskem mobilnem operaterju Simobil pravijo, da so do petka uspeli sanirati že več kot 95 odstotkov Simobilovega omrežja. V nekaterih območjih so še vedno lahko v izpadu posamezne bazne postaje, kjer ni elektrike ali kjer elektrodistribucijska podjetja sanirajo infrastrukturo.

Prav tako zaradi nedostopnosti električne energije skoraj 20 odstotkov njihove infrastrukture še vedno deluje s pomočjo pomožnih generatorjev, kar terja kar nekaj stalnega vzdrževanja na težko dostopnem terenu.

Trajanje sanacije bo odvisno od celovite sanacije elektrodistribucijskega omrežja, saj je nemoten vir električne energije pogoj za stabilno delovanje omrežja.

Natančne ocene stroškov še nimajo, na splošno pa dodajajo, da so tudi njihovi sistemi utrpeli nekaj škode (poškodbe zaradi ledu), prav tako se jim še vedno dogaja izpad dohodka, imajo pa tudi večje stroške z zagotavljanjem stabilnega delovanja omrežja s pomočjo generatorjev.

Kar se tiče sprememb mesečne naročnine, pa v tem trenutku lahko rečejo le, da bodo vse morebitne pobude njihovih uporabnikov “obravnavali individualno in v primeru prizadetosti v naravni nesreči seveda z veliko mero razumevanja”.

Tušmobil

V tretjem največjem slovenskem mobilnem operaterju Tušmobil so pojasnili, da zaradi posledic ledene ujme še vedno prihaja do motenj v delovanju njihovega omrežja, ki pa se jih njihove tehnične ekipe, ki so ves čas na terenu, trudijo v čim večjem obsegu odpraviti.

Razmere se sicer ves čas spreminjajo, jim je pa uspelo v zadnjih dneh izboljšati stanje ne območjih Postojne, Logatca, Višnje Gore, Koroške in v delu Štajerske, ki so bila med najbolj kritičnimi območji, že v začetku tedna pa tudi na območju okolice Grosuplja in na območju ob avtocesti proti Gorenjski.

Težave še vedno predstavljajo slabe vremenske razmere, odprava motenj pa ostaja v pretežni meri odvisna od ponovne vzpostavitve napajanja z električno energijo in dostopa do prizadetih lokacij, zato je napoved za naslednje dni kot tudi ocena škode v tem trenutku skoraj nemogoča.

Težave zaradi izpada električne energije se bodo gotovo odrazile tudi pri zneskih za njihove storitve za mesec februar, nadaljujejo in dodajajo, da se zavedajo, da gre za naravno katastrofo večjih razsežnosti. Ko se bodo razmere umirile in bo vzpostavljeno normalno delovanje, bodo primere z uporabniki reševali individualno.

T-2

V družbi T-2 so medtem povedali, da so razmere v njihovem omrežju praktično povsod stabilizirane. Kjer so naprave še vedno brez električnega toka, ga nadomeščajo z agregati.

O višini škode, tako glede izpada prometa kot tudi glede poškodb na opremi, je ta hip po njihovih navedbah še prezgodaj govoriti.

Glede možnosti znižanja zneskov položnic zaradi izpada storitev z naslova ujme pa pravijo, da bodo naročnike obravnavali individualno, saj so bile težave v omrežju geografsko zelo razpršene in tudi različne.

Amis

V družbi Amis pravijo, da so motnje, ki jih je povzročila ledena ujma, v veliki meri odpravljene, omrežje je v celoti dosegljivo in storitve nemoteno delujejo. Nekaj težav ima še manjše število uporabnikov na najbolj prizadetih območjih, kjer je infrastruktura, kot so električni in telekomunikacijski vodi, še poškodovana.

Glede škode podobno kot drugi operaterji pojasnjujejo, da še vedno zbirajo vse podatke, tako da je prezgodaj govoriti o obsegu prizadetih območij in oceni škode.

V zvezi z možnostjo znižanja zneska na naslednji mesečni položnici zaradi motenj v delovanju storitev pojasnjujejo, da razumejo posledice, ki jih je prinesla nedavna ledena ujma, zato bodo vsako prijavo naročnikov skrbno obravnavali.

Ostali ponudniki storitev zaenkrat še niso posredovali odgovorov.

STA


Najbolj brano