Zakaj falcon ni vzletel v Moskvi?

Do težav z desnim motorjem letala falcon pred mesecem dni v Moskvi je prišlo zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja, piše v zaključnem poročilu o dogodku, ki ga je danes javno objavilo ministrstvo za obrambo.

Do težav z desnim motorjem letala falcon pred mesecem dni v Moskvi je prišlo zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja Foto: STA
Do težav z desnim motorjem letala falcon pred mesecem dni v Moskvi je prišlo zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja Foto: STA

LJUBLJANA > Zaključno poročilo so pripravili v 15. polku vojaškega letalstva Slovenske vojske (SV), poročilo o dogodku pa je spisal tudi pilot falcona Matjaž Kačičnik.

Zaradi okvare letala se je Jakič zadržal v Moskvi še dan kasneje. Ker je prav tisti dan pri njem v zvezi z zadevo Stožice potekala hišna preiskava, so nekateri ugibali, ali je že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev in se je s tem izognil pridržanju. Jakič je danes ob robu obiska pripadnikov 72. brigade SV ponovil, da je za hišne preiskave izvedel od žene, ko so preiskovalci pozvonili na vratih in želeli vstopiti. Za okvaro pa so izvedeli, ko so že sedeli na letalu, je še povedal in dodal: "Mislim, da je posadka pravilno ravnala, da letala ni dvignila, če so jim inštrumenti kazali okvaro".

Ta je v poročilu zapisal, da je posadka zaradi nizkih temperatur, med -12 in -18 stopinj Celzija, na letalo, ki je stalo na moskovskem letališču Vnukovo, prišla tri ure pred načrtovanim vzletom, da bi pripravila letalo in izpeljala vse za to predpisane postopke.

Posadka je želela letalo pripeljati na mesto za razledenitev, vendar je prišlo od napake pri samem zagonu desnega motorja, zagon se je namreč začel, a ne tudi uspešno končal. Nato so zagnali še levi motor, kjer pa ni bilo nobenih težav. Motor so ugasnili in poklicali servisni center RUAG AOG, jim pojasnili situacijo in že izpeljane postopke ter sledili navodilom za odpravo napake, je v poročilu pojasnjeval Kačičnik.

Čeprav so sledili vsem navodilom, so bili poskusi zagona desnega motorja neuspešni. Servisni center je predvideval, da gre za napako elektronskega kontrolnega sistema motorja, a obenem so jim povedali, da na letališču Vnukovo nimajo ustreznega licenciranega tehnika za tak tip letala, ki bi jim lahko pomagal.

Zato je servisni center predlagal, da prekinejo vse postopke in se slišijo naslednji dan, ko bo v službi še dodatni specialist za motor. Posadka se je s tem strinjala, saj je bila ura že enajst zvečer, je zapisal Kačičnik. O tem so obvestili potnike, po telefonu pa tudi dežurnega 15. polka vojaškega letalstva SV in poveljnika letalskega transportnega oddelka SV.

Naslednji dan je posadka po preučitvi sistema in analizi indikacij sklenila odpreti ventil za zagon motorja in ga nato vrniti v zaprti položaj. Nato so poklicali servisni center ter po njihovih navodilih nadaljevali z normalnim postopkom zagona motorja, kar jim je uspelo. Preverili so vse motorske parametre in ugotovili, da je z motorjem vse v redu in da lahko varno nadaljujejo z letenjem.

STA


Najbolj brano