V šolo že za 20 evrov na mesec

“Pričakujemo naval. Zelo velik. Tako ugodnih cen za prevoze dijakov in študentov še ni bilo,” pravi Sandi Brataševec iz novogoriškega Avriga. Pričakovanja izvirajo iz novega sistema subvencioniranja vozovnic za dijake in študente. Prodajati jih bodo začeli danes. Da se bo v šolo in na faks z avtobusi vozilo več potnikov, računajo tudi v Veolii Transport Dolenjska in Primorska.

V Avrigu in Veolii že razmišljajo, da bodo  zagotovili dodatne odhode avtobusov, če bo zanimanja dijakov in študentov za subvencionirane vozovnice res toliko, kot ga pričakujejo
V Avrigu in Veolii že razmišljajo, da bodo zagotovili dodatne odhode avtobusov, če bo zanimanja dijakov in študentov za subvencionirane vozovnice res toliko, kot ga pričakujejo  

PRIMORSKA > Subvencija prevoza za dijake in študente je bila doslej ena od pravic, o kateri so odločali centri za socialno delo. Po novem pa to pravico lahko uveljavljajo vsi dijaki in študentje, ki prebivajo vsaj pet kilometrov od izobraževalne ustanove.

Ugodnosti, ki jih prinaša nov sistem subvencioniranja, so precejšnje. Če je prebivališče dijaka ali študenta oddaljeno od 5 do 60 kilometrov od šole, bo za mesečno vozovnico odštel 20 evrov; doslej so te vozovnice stale najmanj 30 evrov, cene pa so segale tudi do 80 evrov.

Če dijak ali študent stanuje v kraju, ki je od šole oddaljen med 60 in 90 kilometri, bo za subvencionirano vozovnico plačal 30 evrov; če razdalja znaša več kot 90 kilometrov, pa 50 evrov. Subvencionirane cene veljajo tudi za prevoz z vlakom.

Elektronska pot za krajše vrste

Prevozniki subvencionirane vozovnice začenjajo prodajati danes, za uveljavljenje subvencij pa morajo dijaki in študenti urediti dokumentacijo. Prvi korak je izpolnitev vloge. To je mogoče storiti po elektronski poti. “To svetujemo vsem, saj bodo postopki tako stekli hitreje in bo manj čakanja,” pravi Sandi Brataševec, vodja komerciale v Avrigu. Vlogo mora namreč potrditi tudi izobraževalna ustanova.

Tako ministrstvo za infrastrukturo kot prevozniki dijakom in študentom polagajo na srce, naj pravočasno uredijo vse za pridobitev subvencije in za nakup cenejše vozovnice. 3. septembra, ko se začenja šola, “odpustkov” ne bo. Kdor tedaj še ne bo imel vozovnice, bo ostal na postajališču, razen če ne bo kupil običajne vozovnice.

O tem, da bo zanimanja veliko, v Avrigu ne dvomijo. Že prejšnji teden so dobili veliko klicev, do četrtka so predvsem dijaki po elektronski poti izpolnili že 200 vlog. Lani je mesečne vozovnice pri njih kupilo približno 2000 dijakov in študentov, letos pa zaradi novega sistema subvencioniranja in krepko ugodnejših cen pričakujejo precej večji odziv. “Nekateri so se doslej vozili z vlakom, ki je bil cenejši kot avtobus, druge so v šolo peljali starši. Ker bo zdaj vozovnica občutno cenejša, se jo bo splačalo kupiti tudi, če se z avtobusom ne bodo vozili prav vsak dan in v obe smeri,” pravi Brataševec.

Tudi sedemkrat manj kot doslej

Prihranki so lahko res precejšnji. Mesečna vozovnica za avtobus na relaciji Ajdovščina-Nova Gorica (27 kilometrov) je dijake v prejšnjem šolskem letu, upoštevajoč najnižjo subvencijo, stala 113 evrov, zdaj pa bodo zanjo odšteli 20 evrov. Razlika je v primeru vožnje med Tolminom in Novo Gorico (39 kilometrov) še veliko večja. V prejšnjem šolskem letu je bilo, ob minimalni subvenciji, za mesečno vozovnico treba odšteti kar 148 evrov, zdaj pa bo zadostovalo sedemkrat manj - 20 evrov. Nekatere občine še dodatno subvencionirajo vozovnice; občina Šempeter-Vrtojba primakne še 40-odstotno subvencijo; to pomeni, da vozovnica, ki bi dijaka ali študenta stala 20 evrov, na koncu stane le 12. Vozovnice dodatno subvencionirata tudi občini Miren-Kostanjevica in Kanal. Mestna občina Koper pa, denimo, ponuja 50-odstotno dodatno subvencijo.

Več odhodov, nove povezave?

V družbi Veolia Transport Dolenjska in Primorska so v šolskem letu 2011/2012 na primorskem koncu, v primestnem in regionalnem prometu, mesečno prodali približno 800 šolskih in študentskih mesečnih vozovnic. Pozdravljajo projekt države, katerega temeljni namen je prijaznejši, cenovno ugoden in boljši javni potniški promet.

V primeru znatnega povečanja števila potnikov bomo s soglasjem naročnika poskušali doregistrirati dodatne odhode in linije, interno pa bomo v projekt vključili rezervne avtobuse skupine Veolia Transport Slovenija. Tudi letos bodo dodatno subvencionirane mesečne šolske vozovnice za primestni promet Koper, Piran in Ilirska Bistrica,” pravijo v družbi Veolia Transport Dolenjska in Primorska.

Na več potnikov so pripravljeni tudi v Avrigu; če bo treba, bodo zagotovili dodatne avtobuse, razmislili pa bodo tudi o morebitnih novih povezavah, zagotavljajo. “Končno prava poteza, ki bo resnično pomagala k preporodu javnega prevoza. Najprej dijaki in študenti, zdaj pa naj država na avtobuse in vlake spravi še javne uslužbence. Potem bi bil napredek več kot očiten,” še pravi Brataševec. Prevozniki računajo tudi na del tistih, ki so doslej stanovali v dijaških in študentskih domovih. “Če so od kraja šolanja oddaljeni, denimo, eno uro, se jim za ta denar splača dnevno voziti domov,” razmišlja Brataševec.

Če bodo nadzorniki na avtobusu ali vlaku zalotili dijaka ali študenta, ki je zlorabil subvencionirano mesečno vozovnico, bo izgubil pravico do subvencije za celo šolsko leto.

Projekt subvencij za spodbujanje uporabe javnega prevoza je pripravilo ministrstvo za infrastrukturo v sodelovanju še z dvema ministrstvoma. Z njim želijo mlade spodbuditi k uporabi javnega potniškega prometa. Denar za subvencije črpajo iz različnih virov. Zanje bodo tako namenili 12,8 milijona evrov z ministrstva za izobraževanje. Hkrati imajo na ministrstvu za infrastrukturo na voljo 20,5 milijona evrov za kompenzacije ob izvajanju gospodarske javne službe - ta denar bodo namenjen avtobusnim prevoznikom. Dodatnih 45 milijonov za izvajanje gospodarske javne službe dobivajo Slovenske železnice, obenem pa naj bi 27 milijonov evrov zagotovili na ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve.

Zneski so res veliki, priznavajo na ministrstvu za infrastrukturo, v isti sapi pa pojasnjujejo, da gre za denar, ki je bil že doslej namenjen za podobne zadeve, vendar nikoli ni bil zbran na enem mestu.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano