Sviz: varčevanje v izobraževanju ne vodi iz krize

Poročilo Eurydice o plačah učiteljev v Evropi potrjuje, da varčevanje v izobraževanju ne vodi iz krize, temveč je potrebno kakovostno izobraževanje, menijo v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz). Po njihovih navedbah je tudi letos Slovenija izpostavljena kot država, v kateri so se plače učiteljev spet znižale.

Poročilo Eurydice o plačah učiteljev v Evropi potrjuje, da varčevanje v izobraževanju ne vodi iz krize, temveč je potrebno kakovostno izobraževanje, menijo v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije Foto: STA
Poročilo Eurydice o plačah učiteljev v Evropi potrjuje, da varčevanje v izobraževanju ne vodi iz krize, temveč je potrebno kakovostno izobraževanje, menijo v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije Foto: STA

LJUBLJANA > V Svizu verjamejo, da politika, ki zmanjšuje javne izdatke za izobraževanje ali kako drugače ogroža položaj in kakovost učiteljskega poklica, povzroča ogromno dolgoročno škodo svojim državljanom in močno znižuje lastne možnosti gospodarskega okrevanja, rasti in razvoja.

Brez kakovostnega izobraževanja ni okrevanja in razvoja

V sindikatu so v sporočilu za javnost zapisali, da so že po podatkih poročila o plačah učiteljev za šolsko leto 2011/2012, ki ga za Evropsko komisijo pripravlja evropsko informacijsko omrežje Eurydice, proračunske omejitve in ukrepi poleg učiteljev na Irskem, v Grčiji, Španiji in na Portugalskem najbolj prizadeli prav slovenske učitelje. Tudi letos je Slovenija ob Grčiji in Portugalski v poročilu, objavljenem minuli teden, izpostavljena kot država, v kateri so se plače v šolskem letu 2012/2013 spet znižale zaradi splošnega znižanja plač vseh zaposlenih v javnem sektorju, navajajo.

Po mnenju Sviza omenjeno poročilo potrjuje, da je strategija izhoda iz krize z varčevanjem v izobraževanju povsem napačna. “Za izhod iz krize namreč potrebujemo prav kakovostno izobraževanje in zadostno financiranje tega. Brez visokokvalificiranih učiteljev, ki jim oblasti omogočajo ustrezno strokovno in finančno podporo ter spoštujejo ta poklic, brez spodbujanja kakovostnega javnega izobraževanja ne bo dolgotrajnega gospodarskega okrevanja in razvoja,” so zapisali.

Poročilo so označili kot “še eno od številnih budnic oblikovalcem šolske politike širom Evrope in v Sloveniji, da je izobraževanje preprosto prepomembno področje, da bi v njem tudi z nenehnimi posegi v učiteljske plače iskali neskončne prihranke in na njegov račun skušali iziti iz krize”.

Nespremenjena kupna moč kaže, da so bile vse pridobitve izničene

V poročilu o plačah in dodatkih učiteljev in ravnateljev v Evropi v šolskem letu 2012/2013 navajajo, da je kupna moč učiteljev v vseh državah EU z izjemo Grčije leta 2013 ostala na enaki ali višji ravni, kot je bila leta 2000, kljub temu, da so se učiteljske plače znižale ali pa ostale enake. “A nespremenjena kupna moč med učiteljsko populacijo ni pozitiven kazalnik, saj je zgolj posledica dejstva, da je bila rast njihovih plač v letih od 2000 do 2009 v večini preučevanih držav večja kot znižanje, ki je sledilo v letih od 2009 do 2012 kot odziv številnih držav na upad gospodarske rasti,” pišejo v Svizu.

Tudi slovenski učitelji so ohranili kupno moč, kakršno so imeli leta 2000, a to po mnenju Sviza “pomeni le, da so bile v tako imenovanih kriznih letih s posegi v učiteljske plače izničene praktično vse pridobitve, ki so si jih učitelji priborili v obdobju od leta 2003 do 2006, ko smo bili priča največji odpravi nesorazmerij med učitelji in drugimi primerljivimi poklici (denimo zdravniki in uradniki)”.

STA


Najbolj brano