Slovenski turizem raste tudi v krizi

S sinočnjo podelitvijo priznanj na prireditvi, ki jo je iz dvorane Evropa kongresnega centra v GH Bernardin prenašala javna televizija, so se končali Dnevi slovenskega turizma, ki so v Portorož privabili domala vso turistično Slovenijo.

Marjan Batagelj, turistična osebnost leta 2011
Marjan Batagelj, turistična osebnost leta 2011  

PORTOROŽ> Prvič v zgodovini slovenskega turizma so moči strnili njegovi ključni deležniki, povezali nekaj tradicionalnih dogodkov in pripravili skupno strokovno srečanje, ki sta ga predvčerajšnjim z obiskom počastila predsednik republike Danilo Türk, tudi častni pokrovitelj zaključne prireditveTuristične zveze Slovenije Moja dežela, lepa in gostoljubna, in zmagovalec nedavnih parlamentarnih volitev Zoran Janković, ki je (še) kot ljubljanski župan prevzel priznanje za urejenost prestolnice.

Na sinočnji svečanosti v dvorani Evropa so pred televizijskimi kamerami podelili več kot dvajset turističnih priznanj, pet jih je šlo na Primorsko. Turistična osebnost leta je po izboru združenja turističnih novinarjev (FIJSLOV) postal Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnske jame, in prejel kristalni turistični Triglav. Za življenjsko delo v turizmu je Turistično gostinska zbornica nagradila svojega dolgoletnega predsednika Danila Daneua iz Portoroža. Tomaž Kavčič iz Gostilne pri Lojzetu na Zemonu je prejel priznanje za zasluge za inovativnost in promocijo slovenskih jedi Obrtno podjetniške zbornice. Turistična zveza Slovenije je med tri najlepše urejene turistične kraje v državi uvrstila tudi Bovec, Slovenska turistična organizacija pa je eno dveh priznanj Sejalec podelila Turistični organizaciji Koper za prirejanje Gastronomskih zakladov Istre.

Za desetino več tujih gostov

Povabljeni govorci iz tujine in domači odločevalci v turizmu so si bili na številnih srečanjih edini, da je turizem za Slovenijo velika poslovna priložnost, celo več, kot je poudaril Zdravko Počivalšek, predsednik Gostinsko-turistične zbornice Slovenije, “turizem pri nas beleži rast tudi v krizi.” Turistični indeksi v letošnjem letu so pozitivni, tujih gostov je bilo v prvem desetmesečju za desetino več, je zadovoljna Maja Pak, direktorica STO.

“Podnebne spremembe, staranje prebivalstva, novi mediji in še marsikaj narekujejo tudi spremembe v turizmu,” je prepričana. Nanizala je nekaj ključnih usmeritev, ki naj bi v naslednjem obdobju zagotovile doseganje vizije o konkurenčnem in trajnostno naravnanem slovenskem turizmu. Med konkretnimi trženjskimi ukrepi bodo utrjevanje prepoznavnosti Slovenije kot napredne in zelene destinacije, večji poudarek novim medijem, pa tudi partnersko trženje skupaj s sosednjimi regijami in državami na oddaljenih tržiščih.

Široko partnerstvo

Ob nastajanju nove strategije turizma v Sloveniji je bilo pomembno in simbolno dejanje včerajšnji podpis Deklaracije za trajnostni razvoj slovenskega turizma, s katerim so se številni partnerji iz javnega, zasebnega in civilnega sektorja obvezali za enotno ukrepanje za konkurenčni in trajnostni turizem.

Strategija, ki bo dokončana v naslednjih mesecih, ima partnerstvo položeno že v zibelko, saj so podlage usklajevali vsi podpisniki deklaracije. Marjan Hribar, direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo pri ministrstvu za gospodarstvo, je nanizal ključne cilje nove strategije za obdobje 2012-2016: dvig konkurenčnosti, višja kakovost življenja in blaginja ter krepitev ugleda turizma v slovenski družbi in v svetu. Strateški ukrepi bodo temeljili na trajnostnem razvoju, z njihovo konkretizacijo pa naj bi se predvsem dvignila dodana vrednost v turizmu, tako da bi bili prilivi že v prvem letu novega strateškega obdobja višji za slabo desetino. Za dosego ciljev, so poudarjali predstavniki turističnega gospodarstva, pa je potrebno ob partnerstvu zagotoviti prijaznejši sistem za investicije, boljšo kadrovsko sliko v turizmu, manj zagat pri pridobivanju viz za prihode v Slovenijo, poenostaviti in poenotiti zakonodajo na področju gostinstva ter, kot je poudaril Zdravko Počivalšek, oblikovati nacionalno koordinacijsko telo za razvoj turizma.

SAŠO DRAVINEC


Najbolj brano