Sindikati ostro proti “poskusom” ustavitve projekta drugega tira

V Slovenski zvezi sindikatov Alternativa so danes obsodili vladne “poskuse” ustavitve projekta drugega tira Divača-Koper. Najnovejša ocena višine naložbe, postavljena pri 1,4 milijarde evrov, naj bi bila prenapihnjena. Če bo projekt ustavljen, naj bi to močno škodovalo razvoju prometne panoge, ki da je ena redkih prednosti Slovenije.

V Slovenski zvezi sindikatov Alternativa so  obsodili vladne “poskuse” ustavitve projekta drugega tira Divača-Koper. Najnovejša ocena višine naložbe -  1,4 milijarde evrov - naj bi bila prenapihnjena.
V Slovenski zvezi sindikatov Alternativa so obsodili vladne “poskuse” ustavitve projekta drugega tira Divača-Koper. Najnovejša ocena višine naložbe - 1,4 milijarde evrov - naj bi bila prenapihnjena. 

LJUBLJANA > Predsednik Slovenske zveze sindikatov Alternativa Zdenko Lorber je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani uvodoma spomnil, da je premierka Alenka Bratušek socialnim partnerjem v začetku septembra dala vedeti, da se s projektom drugega tira Divača-Koper ne bo nadaljevalo, ker naj ne bi bil ekonomsko upravičen.

Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je namreč vladi postregel z novo, precej višjo oceno vrednosti projekta: 1,4 milijarde evrov.

Leta 2007 je bil projekt ocenjen na 700 milijonov evrov, zdaj na 1,4 milijarde

Lorber je dejal, da se strinjajo, da je to preveč. Hkrati pa se je vprašal, kako je minister prišel do te številke. V tej luči je spomnil, da je bil projekt leta 2007 ocenjen na 700 milijonov evrov, leta 2009 na 900 milijonov evrov, po zadnji študiji ekonomista Jožeta P. Damijana pa na med 900 milijonov evrov in 1,2 milijarde evrov.

Na noben način se sindikati po Lorberjevih besedah ne strinjajo, da projekt ekonomsko ni upravičen oziroma da se projekt ustavi. Zanj je bilo namreč že porabljenih 40 milijonov evrov, pridobljenih je bilo 99 odstotkov zemljišč, gradbeno dovoljenje je tik pred izdajo, državi pa je bilo s strani Italije posredovano tudi okoljevarstveno dovoljenje, je nanizal sindikalist in dodal, da je “projekt tako rekoč pripravljen”.

Vlada denarja ne potrebuje danes, računala bi lahko na denar EU

Opozoril je, da tudi v primeru, da bi bilo za drugi tir treba odšteti 1,4 milijarde evrov, vlada tega denarja ne potrebuje danes. Po izračunih ekonomista Damijana bi za njegovo implementacijo letno potrebovali med 70 in 80 milijonov evrov, ostalo pa bi lahko financirali z evropskim denarjem, je poudaril Lorber.

Pojasnil je še, da bi imela ustavitev projekta kratkoročne in dolgoročne negativne posledice. Med drugim bi škodovala razvoju prometne panoge, ki naj bi bila poleg lesne in turistične ena redkih primerjalnih prednosti Slovenije.

Za drugi tir ne, milijardo poroštev za Probanko in Factor banko pa bi našli?

Lorber ne more razumeti, da so v vladi na isti dan, ko so dali vedeti, da je 1,4 milijarde evrov za drugi tir preveč, da bi se projekt izpeljalo, sporočili, da bodo z “lahkoto” našli za eno milijardo poroštev za zasebni banki Probanka in Factor banka.

To kritiko je delil tudi Mladen Jovičič, predsednik Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti pri Luki Koper, ki sodi pod Alternativo. Jovičič je ocenil, da je reševanje bank zelo tvegano, medtem ko bi drugi tir zagotavljal posel in nosil denar.

Strinjal se je, da je nova ocena vrednosti drugega tira prenapihnjena, skrbi pa ga, ker v Sloveniji pri velikih investicijskih projektih posamezniki vedno pristavijo svoje lončke.

“Slovenija še vedno razpolaga z možnostjo, da obvlada delež petega in desetega evropskega koridorja. Mislim, da je to največja gospodarska priložnost Slovenije. Koprsko pristanišče je ogromna primerjalna prednost Slovenije, imamo močan zaledni trg. Svetovni trgi so ogromni in zasičeni, na nas pa je samo, da ponudimo učinkovit prevoz skozi Slovenijo in bomo imeli delo praktično zagotovljeno,” je dejal.

Kar bi bilo treba za to storiti, po njegovih besedah ni prezapleteno. “Gre za preprosto opravljanje logističnih storitev, ne pa pošiljanje ljudi na luno,” je menil.

Opozoril je, da si veliki evropski igralci iz Slovenije želijo narediti svoje majhno kolo, ki bo v evropskem stroju delalo za “višjo Evropo”, medtem ko bi naša država pristala v nižji kategoriji držav.

Vladi je v tej luči očital, da je izgubila kompas. Kot je pristavil, očitno ni več kompetenčna, da “bi nas lahko predstavljala”.

STA


Najbolj brano