Še topla, a neokusna promocijska mineštra

“Izkušnje so pokazale, da je za učinkovito izvajanje strategije razvoja turizma potrebna posebna institucija,” so na vprašanje PN sporočili iz ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. To pomeni, da bo nekdanja Slovenska turistična organizacija (STO) kmalu izluščena iz javne agencije Spirit, v kateri so pred slabim letom združili mednarodno promocijo podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma.

V Portorožu turistični delavci poudarjajo, da turizem potrebuje strokovno, usposobljeno in odzivno državno agencijo, kakršne imajo v primerljivo turistično razvitih državah  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
V Portorožu turistični delavci poudarjajo, da turizem potrebuje strokovno, usposobljeno in odzivno državno agencijo, kakršne imajo v primerljivo turistično razvitih državah  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

SLOVENIJA >Na krilih nižanja stroškov in racionalizacije dela v državni upravi je prejšnja vlada 25. oktobra lani ustanovila javno agencijo Spirit Slovenija, ki je z delovanjem začela letos. V njej je združila javno agencijo za spodbujanje podjetništva (Japti), javno agencijo za tehnološki razvoj (TIA) in Slovensko turistično organizacijo (STO). Javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma naj bi, kot so takrat sporočali, “samostojno izvajala regulatorne, strokovne, in razvojne naloge za pospeševanje konkurenčnosti gospodarstva.” Agencija ni polno zaživela, v njej se ukvarjajo z organizacijskimi zadevami, Boštjan Skalar je še vedno zgolj vršilec dolžnosti direktorja, med zaposlenimi je precej nezadovoljstva zaradi novih vlog …

Nezadovoljstvo med turističnimi delavci

Zlasti turistični delavci in strokovnjaki so že od obelodanitve zamisli o enoviti promocijski agenciji opozarjali, da gre za mešanje jabolk in hrušk ter da utegne zastati v zadnjih letih stabilizirana turistična promocija Slovenije in slovenskega trga na mednarodnem parketu.

V začetku letošnjega aprila je Tone Matjašič, lastnik turistične agencije Panoramic Travel iz Ljubljane, ki je specializirana za obiske gostov iz Azije in Izraela, na premierko Alenko Bratušek naslovil pismo, v katerem je ostro kritiziral zlitje STO v Spirit, zmanjšanje sredstev za turistično promocijo in napovedal umik Slovenije “v sivino svetovnega turističnega zemljevida”. Bratuškovo je pozval, naj vrne STO, “hrbtenico za delovanje slovenskega turizma”, in z njo pozitivno energijo v slovenski turistični prostor.

Trenja in ugovori so v vladi naleteli na odprta ušesa, da so sprejeli odločitev o izločitvi nekdanje STO in Spirita. “V pripravi sta način in časovnica za učinkovitejšo organiziranost agencije, katere pristojnost bi bila učinkovito izvajanje razvoja turizma,” sporočajo iz gospodarskega ministrstva.

“Če mislijo narediti ta korak, naj ga naredijo takoj. Itak je že pozno, saj se začenjajo aktivnosti za prihodnjo sezono,” se je na novico, da bo STO spet samostojna, odzval Matjašič. Spirit je označil za “neuporaben hibrid” in povedal, da vsak dan pričakujejo razpis za razdelitev dodatnih sredstev za turistično promocijo, ki jih je v rebalansu odobril parlament, porabljena pa naj bi bila do konca oktobra, kar pa je zaradi zamud skoraj nemogoče.

Spirit bi pil vodo, če bi zaživel

Mate Matjaž - Tomi, hotelir in gostinec iz Portoroža, je kot predsednik gostinsko-turistične sekcije Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije član sveta Spirita. Meni, da zamisel o skupni promociji različnih gospodarskih panog ni napačna, a v isti sapi ugotavlja, da so Spirit v letošnjem letu okupirale predvsem zadeve okrog konstituiranja agencije. Pogreša več samozavesti, ne le v Spiritu, temveč v vsem turizmu, in dosledno uporabo promocijskega slogana I feel Slovenia pri kakršni koli - ne le turistični - promociji Slovenije na tujem.

“Ni važno, ali je mačka bela ali črna, pomembno je, da lovi miši,” pa pravi Marino Antolovič, glavni izvršni direktor portoroškega LifeClassa. “Turizem vselej, tako v dobrih kot v slabših časih, potrebuje strokovno in finančno usposobljeno državno ustanovo, ki se hitro odziva. Vse države, kjer je turizem pomembna gospodarska panoga, imajo tovrstno samostojno organizacijo,” izpostavlja Antolovič.

“To je odlično,” je bil včeraj o novici kratek predsednik uprave novogoriškega Hita Dimitrij Piciga, ki je en mandat vodil STO. Prav v času njegovega direktorovanja, izpostavlja Jadran Furlanič, direktor Turističnega združenja Portorož, je prišlo do promocijskega pospeška, ko so povezovali energije in sredstva iz državne in destinacijskih blagajn. “Spirit se ni obnesel, ker niso bili postavljeni ustrezni cilji. Tudi nova STO bo morala prevetriti cilje in načine delovanja ter jih zastaviti tako, da bodo merljivi. Časi se spreminjajo in nekateri, pred leti učinkoviti modeli, niso vštric sedanjim potrebam,” je še dodal Furlanič.

SAŠO DRAVINEC


Najbolj brano