S kupovanjem slovenske hrane bi obogatili proračun

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje danes začenja s kampanjo promocije lokalne hrane prek spleta, televizijskih oglasov in jumbo plakatov, s katero kupce pozivajo, naj bodo pozorni na kakovost lokalne hrane. Pristojni minister Dejan Židan ob tem izpostavlja, da bi tako tudi zmanjšali odliv domačega denarja za tujo hrano.

V Slovenijo smo leta 2012 uvozili za več kot 1,8 milijarde evrov prehranskih proizvodov in surovin za proizvode, kar predstavlja pet odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP) Foto: STA
V Slovenijo smo leta 2012 uvozili za več kot 1,8 milijarde evrov prehranskih proizvodov in surovin za proizvode, kar predstavlja pet odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP) Foto: STA

LJUBLJANA > S promocijo želi ministrstvo kupca nagogovoriti, da bo bolj pozoren na kakovost lokalno pridelane in predelane hrane. Na novinarski konferenci v Ljubljani je minister Dejan Židan, da kupec z nakupom lokalne hrane pomaga tudi sam sebi. Bodo pa na ministrstvu okrepili tudi nadzor na dejanskim poreklom hrane, saj prehajajo na akcijski nadzor, v okviru katerega bodo nadzore izvajali tudi ob koncih tedna.

Uvožene hrane za 5 odstotkov BDP

V Slovenijo smo leta 2012 uvozili za več kot 1,8 milijarde evrov prehranskih proizvodov in surovin za proizvode, kar predstavlja pet odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP). “To brez potrebe pošiljamo k tujcem. Izboljšanje za en odstotek BDP pomeni bistveno večje prilive v državni proračun, ki krije potrebe po javnem zdravstvu, šolstvu, ki pokriva socialne transferje. Zato vemo, da moramo narediti vse, da zmanjšamo odliv domačega denarja za tujo hrano,” je izpostavil Židan.

Predsednica Sveta za promocijo Aleša Kandus je izpostavila, da se bo sistemski pristop do promocije lokalno pridelane hrane začel predvidoma z letom 2014 in bo vključeval meso, mleko, sadje, zelenjavo, žita, oljke in med. Za vsak sektor bodo vpeljali sheme kakovosti ter za slovensko hrano poenotili označbo. Strateški načrt promocije kmetijskih in živilskih proizvodov 2013-2018 predstavlja temeljni dokument za komuniciranje z javnostmi.

Vse več kupujejo slovensko

Ob tem je Kandusova izpostavila izsledke raziskav, ki kažejo, da 33 odstotkov kupcev zaupa v kakovost kupljene hrane, kar 76 odstotkov pa v kakovost slovenske hrane. “Ključno je zaupanje potrošnikov in naš cilj je povezati vse v prehranski verigi,” je pojasnila.

Kupec je vedno bolj pozoren na poreklo hrane, kar 41 odstotkov raje izbere slovensko hrano, je pojasnil Andraž Zorko z Valicona. Med razlogi za kupovanje domače hrane so kupci so potrošniki v raziskavi največkrat navedli razlog, da je ta hrana boljša, kakovostnejša in ker ji zaupajo.

Toni Tomašek iz podjetja Publicis, ki je pripravilo promocijsko kampanjo, pa je poudaril, da želijo z njo kupca opozoriti, naj bo pozoren na lokalno kakovost ter tako graditi zaupanje potrošnika do lokalno pridelane hrane. Prvi del kampanje, ki se je, kot omenjeno, začela danes, bo konec novembra, na dan slovenske hrane.

Ta bo tudi letos tretji petek v novembru, ko bodo šole otrokom ponudile že tradicionalni slovenski zajtrk, šole pa bodo na ta dan pripravile naravoslovne dneve, v okviru katerih bodo kmetije in proizvodni obrati za hrano odprli svoja vrata.

Znotraj ministrstva so letos za promocijo v vinarskem sektorju namenili 600.000 evrov, za generično promocijo 800.000 evrov, od tega za kampanjo promocije lokalne hrane 510.000 evrov. Za lažje naročanje hrane iz lokalnega okolja bodo na ministrstvu tudi iskali dodatne poenostavitve pri javnem naročanju.

STA


Najbolj brano