Potniški vlaki med Pivko in Borovnico čakajo na državni denar

Slovenske železnice od lastnika javne železniške infrastrukture, to je države, pričakujejo, da bo čim prej zagotovila denar za začasno sanacijo poškodovanih odsekov na železniški progi med Pivko in Borovnico.

Slovenske železnice od  države pričakujejo, da bo čim prej zagotovila denar za začasno sanacijo poškodovanih odsekov na železniški progi med Pivko in Borovnico Foto: Leo Caharija
Slovenske železnice od države pričakujejo, da bo čim prej zagotovila denar za začasno sanacijo poškodovanih odsekov na železniški progi med Pivko in Borovnico Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Potniški vlaki bodo lahko na tem odseku predvidoma spet vozili v šestih do osmih mesecih po zagotovitvi denarja.

Vozna mreža popolnoma uničena

Še ta mesec, 25. junija, bo začel med Mariborom in Koprom voziti kopalni vlak, v katerem bodo dvakrat na teden tudi direktni vagoni iz Budimpešte. Vozil bo vsak dan, in sicer v kombinaciji električne in dizelske vleke. Do Borovnice naj bi ga vozila električna lokomotiva, med Borovnico in Pivko dizelska, od Pivke do Kopra pa spet električna lokomotiva.

Februarska ujma je najbolj poškodovala progo med Borovnico in Pivko, kjer je vozna mreža za napajanje električnih vlakov tako rekoč popolnoma uničena. Na tej relaciji bo treba zamenjati okoli 170 kilometrov kontaktnih vodnikov in večino drugih pritrdilnih elementov na stebrih ter okoli 1300 stebrov s temelji, so povedali na železnicah.

Med Koprom in notranjostjo sta bila z začasnimi rešitvami oba glavna tira usposobljena za vožnje dizelskih lokomotiv. Večina ukrepov je bila začasnih in ostajajo še danes.

Dela so nato nadaljevali na postaji Pivka, kjer so vzpostavili elektriko na štirih postajnih tirih. To pomeni, da lahko prevozniki skoraj 80 odstotkov lokomotiv menjajo v Pivki, prej pa so morali vlaki voziti z električnimi lokomotivami po precej daljši poti do Sežane in od tam nazaj čez Divačo proti Ljubljani.

Dizelske lokomotive kmalu le med Borovnico in Prestrankom

Dela trenutno nadaljujejo s sanacijo vozne mreže na odseku Pivka-Prestranek in sanacijo na šestih tirih na postaji Prestranek, ki bo predvidoma končana sredi junija. To bo pomenilo, da bodo dizelske lokomotive vozile le še na relaciji Borovnica-Prestranek.

Kdaj bo opravljena celovita sanacija, je odvisno od lastnika javne železniške infrastrukture - države, ki mora zagotoviti denar za sanacijo, so jasni na Slovenskih železnicah.

Zaradi posledic žledoloma in s tem povezanih omejitev pri poteku tovornega prometa, so izgubili oziroma niso prepeljali za okoli 700.000 ton tovora, vsak mesec pa zaradi vožnje dizelskih lokomotiv v tovornem prometu nastane za okoli 1,5 milijona evrov dodatnih stroškov. Padlo je tudi število potnikov, na nekaterih relacijah po ocenah tudi za okoli 50 odstotkov.

Potniški vlaki bi vozili v šestih do osmih mesecih po zagotovitvi denarja

Na Slovenskih železnicah si želijo, da bi država zagotovila dovolj denarja, da bi v prvi fazi opravili začasno sanacijo vseh poškodovanih odsekov, da bi lahko med Pivko in Borovnico spet vozili električni vlaki, v drugi fazi pa tudi dokončno - investicijsko sanacijo.

Potek del bo v celoti odvisen od zagotovitve proračunskega denarja države, pričakujejo pa, da bi lahko bila prva faza sanacije, ki bo omogočila, da spet začnejo voziti potniški vlaki, opravljena v šestih do osmih mesecih po zagotovitvi denarja. Podatka o tem, kdaj bo država zagotovila denar in koliko, na železnicah še nimajo.

Minister za infrastrukturo in prostor, ki opravlja tekoče posle, Samo Omerzel je na poslovni konferenci v okviru Dnevov Slovenskih železnic ta teden dejal, da ni bilo nikoli dvomov, da mora država najti denar za to infrastrukturo in jo postaviti na novo. “Upam, da bo ta vlada sprejela to odločitev in dala podporo Slovenskim železnicam, da se to izpelje,” je dejal.

STA


Najbolj brano