Pavliha: “Italija želi minirati drugi tir”

Premier Janez Janša bo v torek v spremstvu finančnega ministra Janeza Šušteršiča odpotoval na delovni obisk v Italijo. S kolegom Mariom Montijem naj bi se pogovarjala zlasti o aktualnih evropskih temah, povezanih s stabilnostjo javnih financ. Predvidene so tudi bilateralne teme. Pravnik Marko Pavliha upa, da bosta premierja kakšno rekla tudi o drugem tiru.

Marko Pavliha: “Italija si že vrsto let intenzivno prizadeva, da bi omejila geostrateški položaj Luke Koper in Slovenije”  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Marko Pavliha: “Italija si že vrsto let intenzivno prizadeva, da bi omejila geostrateški položaj Luke Koper in Slovenije”  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA> Predvidene so tudi najpomembnejše bilateralne teme, vključno s položajem slovenske manj-šine v Italiji, so ob napovedi obiska izpostavili v Janševem kabinetu. Ali bo med temi temami tudi gradnja drugega tira, niso navedli. Da gre za projekt, pri katerem Italija Sloveniji meče polena pod noge, je včeraj z javnim pismom opozorim nekdanji prometni minister, poslanec in pravnik Marko Pavliha.

“Italija želi minirati drugi tir, še preden ga bo Slovenija začeli graditi,” sklepa iz dosedanjega dogajanja. “Zato bi morala Slovenija, ne glede na vse finančne težave, aktivno pristopiti h gradnji 2. tira Koper-Divača, saj je od tega tira odvisna tako prihodnost Luke Koper kot tudi Slovenskih železnic in celotnega slovenskega gospodarstva,” poziva slovensko oblast.

Pavliha je prepričan, da poskuša Italija vplivati na slovenske geostrateške železniške povezave s pobudo, da bi pri slovenskih oblasteh začela s pogovori o navezavi Luke Koper in Slovenije na baltsko-jadranski koridor prek kratke železniške proge Trst-Koper namesto prek drugega tira med Koprom in Divačo.

Poskuse omejevanja moči Luke Koper in Slovenije Pavliha opaža že od leta 2004, do zdaj pa je Italiji uspelo razvodeneti pomen drugega tira, “med drugim tudi zaradi nezadostne aktivnosti Slovenije pri pripravah na gradnjo”.

S spreminjanjem poteka trase Trst-Divača je Italija po prepričanju Marka Pavlihe namerno povzročila zamik prostorskega umeščanja drugega tira v Sloveniji in posledično izgubo časa in denarja za gradnjo tega tira. “Poleg investicij italijanskih bank v kontejnerski terminal na Reki zaradi železnice mimo Slovenije na relaciji Reka-Budimpešta je danes Italiji v interesu predvsem gradnja odseka železnice Koper-Trst in s tem navezava Luke Koper na baltski koridor preko tržaškega pristanišča in Pontebske železnice (z Avstrijo), pri čemer je lahko celo vprašljiva gradnja V. panevropskega koridorja preko Slovenije,” v pozivu Sloveniji, naj vendarle ne glede na vse začne graditi drugi tir, še opozarja Pavliha. NR


Najbolj brano