Osnovna šola Vincenzo e Diego de Castro druga najboljša

Med najuspešnejšimi 100 osnovnimi šolami pri nacionalnem preizkusu znanja v zadnjih treh letih je glede na za zdaj še nepopoln seznam, ki ga je objavila Alma Mater Europaea - Evropski center Maribor, na prvem mestu OŠ Majde Vrhovnik, na drugem mestu pa je že piranska osnovna šola Vincenzo e Diego de Castro.

Na drugem mestu je  piranska osnovna šola Vincenzo e Diego de Castro Foto: Nives Krebelj
Na drugem mestu je piranska osnovna šola Vincenzo e Diego de Castro Foto: Nives Krebelj

LJUBLJANA > Na tretjem mestu je osnovna šola Kolezija, na četrtem osnovna šola Prežihovega Voranca Ljubljana, na petem pa osnovna šola Milana Šuštaršiča.

Med prvimi petimi najuspešnejšimi srednjimi šolami pri maturi v zadnjih treh letih so poleg Gimnazije Bežigrad, ki je na prvem mestu, Škofijska klasična gimnazija, ki je na drugem mestu, Gimnazija Vič na tretjem, Gimnazija Želimlje na četrtem in Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer na petem mestu. Seznam zajema skupno 81 srednjih šol.

Sicer nepopolni seznam osnovnih šol, ki so razvrščene na podlagi rezultatov z Nacionalnega preverjanja znanja (NPZ) v zadnjih treh letih, je odraz uspešnosti osnovnih šol na NPZ in ni nujno tudi odraz kakovosti šol, je na današnji predstavitvi obeh seznamov dejal Jurij Toplak z mednarodne fakultete Alma Mater Europaea s sedežem v Salzburgu.

Podatke, na podlagi katerih so pripravili lestvico, sta skupina zainteresiranih staršev in raziskovalna skupina pri fakulteti Alma Mater prejeli od Državnega izpitnega centra (RIC). Ker pa jim RIC še ni poslal vseh podatkov za osnovne šole za leti 2012 in 2013, je seznam nepopoln. Tako bodo dopolnjeni seznam prav tako na spletni strani www.almamater.si objavili marca, napovedujejo na fakulteti. Lestvico bodo zatem vsako leto posodobili.

Jurij Toplak je dejal, da so podatke od RIC prejeli šele po sodbi upravnega sodišča, ki je v upravnem sporu odločilo, da so podatki o uspehu na NPZ oziroma na maturi javni. Tudi informacijski pooblaščenec se je po njegovih besedah glede javnosti podatkov strinjal s starši in raziskovalno skupino na fakulteti.

Pravi, da posledic objave obeh seznamov ne more napovedati. Prepričan pa je, da je prav, da so ti podatki javno dostopni, ker lahko prispevajo k ustreznejši odločitvi pri izbiri šole.

STA


Najbolj brano