Mladim v EU manjka znanj in veščin za zagon podjetja

Mladim v EU manjka znanj in veščin za zagon podjetja, bojijo pa se tudi neuspeha, ugotavlja svetovna raziskava podjetništva med mladimi, ki jo je pripravil Global Entrepreneurship Monitor (GEM), v njej pa sodeluje tudi Slovenija. Raziskava še ugotavlja, da so mladi v Evropi slabo naklonjeni ustanavljanju lastnih podjetij.

Mladim v EU manjka znanj in veščin za zagon podjetja, bojijo pa se tudi neuspeha, ugotavlja svetovna raziskava podjetništva med mladimi Foto: Leo Caharija
Mladim v EU manjka znanj in veščin za zagon podjetja, bojijo pa se tudi neuspeha, ugotavlja svetovna raziskava podjetništva med mladimi Foto: Leo Caharija

MARIBOR > Vodja projekta GEM za Slovenijo Miroslav Rebernik je v povezavi z raziskavo povedal, mladi Evropejci v primerjavi z mladimi iz Afrike, Bližnjega vzhoda in Latinske Amerike najnižje ocenjujejo poslovno klimo za ustanavljanje novih podjetij v njihovih državah, izkazujejo nizko zaupanje v svoje podjetniške veščine in znanje, izražajo strah pred neuspehom ter podjetništva ne dojemajo v zadostni meri kot zaželeno karierno izbiro.

“Le 17,3 odstotka mladih v Evropi meni, da obstajajo dobre poslovne priložnosti in da imajo spretnosti in znanja, potrebna za zagon podjetja. Primerjalno so mladi v Podsaharski Afriki ta kriterij ocenili s 60, v Latinski Ameriki in na Karibih s 40, na Bližnjem vzhodu ter v Severni Afriki pa s 30 odstotki. Le Južna Azija in Pacifik sta področji z malenkost nižjo oceno,” je dejal Rebernik.

Strah pred neuspehom

Mladi v starosti od 18 do 35 let so v EU z veliko višjo stopnjo verjetnosti kot kjerkoli drugje na svetu poročali, da bi jim strah pred neuspehom preprečil ustanovitev podjetja. Skoraj 42 odstotkov jih navaja strah pred neuspehom kot oviro, v primerjavi s 24 odstotki v Podsaharski Afriki in 28 odstotki v Latinski Ameriki.

Čeprav skoraj dve tretjini mladih v Evropi meni, da je ustanovitev podjetja dobra izbira kariere, ta podatek zasenčijo vrstniki v Latinski Ameriki, na Bližnjem vzhodu ter v Severni in Podsaharski Afriki, kjer tako meni kar tri četrtine njihovih vrstnikov.

Poročilo po besedah predsednika Youth Business International Andrewa Devenporta kaže, da imajo mladi po vsem svetu voljo, ne pa tudi sredstev za to, da postanejo podjetniki. Po njegovem je zaskrbljujoče dejstvo, da večina mladih po svetu zaznava dobre poslovne priložnosti za zagon podjetij, medtem ko jih večina mladih Evropejcev ne.

Nujno je vlagati v naslednje generacije podjetnikov

“V času, ko potrebujemo več novih podjetij, ki bi pomagala razvijati naše gospodarstvo, želimo, da bi posamezniki v čim večji meri podpirali in spodbujali podjetništvo,” meni Davenport, medtem ko izvršni direktor GEM Mike Herrington dodaja, da je v času visoke brezposelnosti med mladimi in zaskrbljujoče socialne izgube privilegijev, nujno vlagati v naslednje generacije mladih podjetnikov.

Kot zanimivost velja omeniti, da imajo z 12,6 odstotka najvišji delež novih ali nastajajočih lastnikov podjetij v starosti od 18 do 35 let z visokimi pričakovanji po rasti v ZDA.

STA


Najbolj brano