Iz alpskih dolin v poseben sklad za obnovo cest

Ceste na severnem Primorskem in Gorenjskem so zaradi pretežno hribovitega in goratega sveta podvržene hudourniškim vodam in plazovom. Njihova rekonstrukcija je draga, vendar so te ceste predvsem s turističnega vidika zelo pomembne. Zato se je utrnila zamisel, da odprli poseben sklad za obnavljanje takšnih cest. Podpirajo jo tudi župani.

DRSC predlaga, da bi denar, zbran v “zaprtih” alpskih dolinah, porabili za vzdrževanje dragih cest Foto: Neva Blazetič
DRSC predlaga, da bi denar, zbran v “zaprtih” alpskih dolinah, porabili za vzdrževanje dragih cest Foto: Neva Blazetič

KRANJSKA GORA> Kranjskogorski župan Jure Žerjav je poudaril, da je vsaka pobuda, ki izboljšuje cestno infrastrukturo v občini, dobrodošla. Tako se mu zdi ideja, da denar za turistične ceste posebej zbirajo, prava. "Ob tem pa je treba razmejiti pristojnosti občine na občinskih in države na državnih cestah in v kolikor bo država pobirala pristojbine, računamo, da jih bo namenila za vzdrževanje državnih cest ter da se ne bo denar izgubil v integralnem proračunu," je izpostavil Žerjav.

Direkcija RS za ceste (DRSC) je vladi že večkrat predlagala, da bi odprli poseben fond, ki bi se financiral s parkirninami in cestninami, ki izhajajo iz omejitev prometa v alpskih dolinah. Za zdaj ta pobuda še ni padla na plodna tla, a se po besedah direktorja DRSC Gregorja Ficka trudijo, da bi uspeli in ob omejevanju prometa na teh cestah denar namensko zbirali za njihovo rekonstrukcijo.

Zamisel direkcije je podprla tudi Turistična zveza Slovenije, možne variante pa iščejo na ministrstvu za okolje in prostor. Po Fickovem mnenju je problem v državni birokraciji in proračunskih pravilih, po katerih naj država ne bi imela posebnih skladov. Prepričan je, da bi bili lahko pri tem bolj fleksibilni in tako rešili problem turističnih cest, kot sta cesti v Vrata ali na Vršič ...

Gre za ceste, ki so z vidika vzdrževanja in rekonstrukcij zelo drage in zahtevne. Če rekonstrukcija kilometra ceste v Pomurju stane manj kot milijon evrov, je rekonstrukcija takšnega odseka ceste na Gorenjskem ali na severnem Primorskem lahko trikrat ali štirikrat dražja. Z ustanovitvijo predlaganega sklada, s čimer bi zbrane cestnine in parkirnine z omenjenih cest porabili za njihovo rekonstrukcijo, bi bil večji del finančnega problema rešen, meni Ficko.

STA


Najbolj brano