Hrvaška zapira in prodaja ladjedelnice

Hrvaška vlada je danes sprejela več odločitev glede ladjedelnic. Vlada se je odločila, da bo splitsko ladjedelnico prodala družbi DIV, zavrnila pa je ponudbi za nakup ladjedelnic v Trogirju in Kraljevici. Za trogirsko ladjedelnico, tako kot za reški 3. maj, bodo iskali novo rešitev, ladjedelnica v Kraljevici pa gre v stečaj.

Fotografija je simbolična
Fotografija je simbolična 

ZAGREB> Glede prodaje Brodosplita so se že oglasili v sindikatu splitske ladjedelnice. Prepričani so, da gre za nezakonito odločitev, saj se je razpis za prodajo že iztekel, družba DIV pa ne ponuja ustreznih jamstev za nakup podjetja. Sindikalisti ocenjujejo, da gre za sporen in vnaprej dogovorjen posel, DIV pa ni v zadostni finančni kondiciji za tak nakup.

Hrvaške ladjedelnice so bile v zadnjih 60 letih v lasti države, ki je po besedah hrvaškega premierja odgovorna za njihove izgube in slabe poslovne odločitve. “Tako ne gre več naprej, stvari se morajo spremeniti, časa za to pa ni veliko,” je povedal danes Zoran Milovanović.

Vlada v Zagrebu po drugi strani ni sprejela ponudbe poslovneža Darka Končarja oziroma njegovega podjetja Jadranska ulaganja za ladjedelnico v kvarnerski Kraljevici in dalmatinski Brodotrogir. Ocenila je, da so jamstva, ki jih je Končar ponudil kot zavarovanje, nesprejemljiva. Končar se je potegoval tudi za reško ladjedelnico 3. maj, a je od svoje namere odstopil.

Hrvaška najstarejša ladjedelnica v stečaj

Vlada se je odločila, da bo ladjedelnico v Kraljevici poslala v stečaj. Je namreč prezadolžena in že leta kopiči izgubo, tako da izkazuje za milijardo kun oziroma skoraj 133 milijonov evrov negativnega kapitala, je pojasnil gospodarski minister Radomir Čačić.

Premier Zoran Milanović je povedal, da je šlo za težko odločitev, še posebej zato, ker gre za najstarejšo ladjedelnico na Jadranu. Vendar pa druge rešitve ni bilo, je nadaljeval in zagotovil, da bo vlada poskrbela za ustrezno obravnavo delavcev.

Za reško in trogirsko ladjedelnico obstaja perspektiva

Če je vlada obupala nad Kraljevico, pa je drugačen pristop ubrala do 3. maja in trogirske ladjedelnice. Prva ne izpolnjuje pogojev za stečaj, vlada pa bo zanjo kljub dosedanjim neuspehom iskala nove rešitve za prestrukturiranje in privatizacijo. Milanovič je pojasnil, da gre za eno bolj zdravih ladjedelnic, za katero obstaja perspektiva.

Premier prihodnost vidi tudi v Brodotrogirju, saj je del ladjedelnice namenjen izvedbi projekta izgradnje turistično-navtičnega središča, kar bi lahko privabilo nove vlagatelje. Vlada bo zato tudi za to ladjedelnico iskala nove rešitve.

Najbolje kaže puljskemu Uljaniku

Med hrvaškimi ladjedelnicami je še v najboljšem položaju puljski Uljanik. Vlada se je odločila, da bodo ugledno ladjedelnico na jugu Istre privatizirali skozi model delavskega delničarstva in z dokapitalizacijo, v kateri pa država ne bo sodelovala.

Prestrukturiranje in privatizacija ladjedelnic je bil ključni pogoj za zaprtje poglavja o konkurenci v pristopnih pogajanjih Hrvaške z EU. Predsednik hrvaške vlade je napovedal, da bo ladjedelništvo na Jadranu kljub tem pretresom obstalo, Hrvaška pa bo še naprej proizvajala ladje. Računa na to, da bodo te sicer nekoliko manjše, a z višjo dodano vrednostjo.

STA


Najbolj brano