Duhovnikova odhaja s čela Darsa

Po skoraj treh letih se s čela Družbe za avtoceste v RS (Dars) poslavlja Mateja Duhovnik. Po mirnem začetku mandata v letu 2009 so se lani začeli vrstiti pozivi za njeno razrešitev - sprva zaradi ugotovitev računskega sodišča, nato zaradi nepoplačila podizvajalcev. Po nastopu nove vlade so sodu dno izbile svetovalne pogodbe in cestninske postaje.

Mateja Duhovnik
Mateja Duhovnik 

LJUBLJANA>Mateja Duhovnik je bila pred funkcijo predsednice uprave več let članica nadzornega sveta Darsa, nadzornike je v letu 2009 nekaj časa tudi vodila. Po sporazumni razrešitvi takratne uprave družbe s Tomislavom Nemcem na čelu je kot v.d. predsednice uprave v začetku septembra 2009 prevzela vodenje Darsa, vlada pa jo je za petletni mandat na čelo družbe imenovala sredi oktobra 2009.

Mandat Duhovnikove se je začel mirno, vse od začetka lanskega leta pa je bila "na prepihu". Potem ko je računsko sodišče decembra 2010 ugotovilo negospodarno ravnanje Darsa pri izplačilu odškodnine fizični osebi in dogovoru o gradnji nadvoza nad avtocestnim odsekom Pluska - Ponikve, je k razrešitvi Duhovnikove sprva januarja lani pozvala komisija DZ za nadzor javnih financ, ki jo je takrat vodil Andrej Vizjak (SDS). Nadzorni svet Duhovnikove takrat ni razrešil.

Nezadovoljno s popravljalnimi ukrepi je nato k razrešitvi uprave Darsa aprila lani pozvalo še računsko sodišče, a tudi takrat nadzorniki družbe niso našli tehtnih razlogov za odpoklic vodstva. Ocenili namreč so, da je poziv računskega sodišča neutemeljen.

Januarja lani je v javnost privrela tudi zgodba o neplačilu podizvajalcev propadle družbe SCT pri gradnji avtocest. Dars je vseskozi ponavljal, da je pri plačilu za dela ravnal pravilno, s čimer so se strinjali tudi nadzorniki - da je dela plačal glavnemu izvajalcu, da ne more dvakrat plačati istih del. Podizvajalci pa z uveljavljanjem garancij zahtevajo prav to; v zvezi s tem so se obrnili tudi na Bruselj.

Po zamenjavi vlade so v javnost privrele informacije o sklepanju spornih svetovalnih pogodb, ki so močno razjezile pristojnega ministra Zvonka Černača. Prejšnji nadzorniki Darsa sicer pri pregledu dokumentacije niso našli napak.

Še bolj kot svetovalne pogodbe je odmevalo dogajanje glede odstranjevanja cestninskih postaj. Minister Černač je Darsu očital, da ne želi odstraniti cestninskih postaj, zbodla pa ga je tudi previsoka cena pilotnega projekta odstranitve cestninske postaje Log. Na Darsu so sicer v zvezi s tem pojasnjevali, da so 23. aprila hoteli objaviti javni razpis, a so tri dni prej dobili nalog ministrstva, da morajo cestninsko postajo odstraniti do 15. maja.

Na Darsu so nato dokazovali, da tako ne gre, a je bilo ministrstvo neomajno. Ker se niso uspeli dogovoriti, je ministrstvo za infrastrukturo in prostor 21. junija samo objavilo javno naročilo za preureditev cestninske postaje Log. Na Darsu so bili zaradi tega presenečeni in menijo, da je odločitev nenavadna in prenagljena, hkrati pa opozarjajo, da bi lahko v primeru uspešno izvedenega razpisa lahko prišlo do zapletene pravne situacije - naročnik je namreč ministrstvo, avtoceste pa so last Darsa.

Konec maja je skupščina Darsa razrešila dotedanje člane nadzornega sveta in imenovala nove; predseduje jim Dušan Hočevar. Novi nadzorniki so v začetku junija na prvi seji zastavili vrsto vprašanj na temo preteklega poslovanja in zahtevali pojasnila in odgovore. Z njimi niso bili zadovoljni in so se odločili zapečatiti usodo Duhovnikove in članice uprave Gordane Bošković. V upravi sicer sedi še Alojz Ratajc kot delavski direktor, ki ga v upravo imenuje svet delavcev.

STA


Najbolj brano