Decembrske pasti spletnih goljufov

Ne le Miklavž, Božiček in dedek Mraz - decembra so dejavni tudi spletni goljufi, ki z nizkimi cenami in obljubami o denarnih kuponih marsikaterega naivnega potrošnika speljejo v past.

 Primer nagradne igre, za katero se skriva včlanitev v plačljivi SMS klub Foto: Varni Na Netu
Primer nagradne igre, za katero se skriva včlanitev v plačljivi SMS klub Foto: Varni Na Netu

LJUBLJANA > V poplavi akcijskih ponudb, podkrepljenih z naglico nakupovanja daril, lahko hitro nasedemo velikim obljubam spletnih goljufov, opozarjajo v Nacionalnem centru za odzivanje na omrežne incidente SI-CERT. Zato v sklopu programa Varni na internetu predstavljajo najpogostejše spletne prevare. Kupci lahko naletijo na lažno spletno trgovino, ki je zgolj spletna stran z lepimi slikami, za predstavitvijo pa ne stoji legitimno podjetje. Mnoge obljubljajo priljubljene blagovne znamke, denimo iphone, ipad, ugg, fotografsko opremo in še kaj po neverjetno ugodnih cenah. “Takšen nakup predstavlja veliko tveganje, saj kupec plačanega blaga ne bo prejel, lahko pa pride tudi do zlorabe podatkov kreditne kartice,” pojasnjuje Jasmina Mešić, koordinatorka programa ozaveščanja Varni na internetu.

V lovu za dobro ceno se kupci pogosto odločijo za nakup ponaredkov znanih in prestižnih blagovnih znamk, vendar je promet s ponaredki v EU prepovedan, zato take pakete slovenski cariniki zasežejo in uničijo. “V nekaterih primerih morajo kupci celo sami poravnavati stroške uničenja,” svari Mešićeva.

Lažni nagradni kuponi

Tudi pri velikih obljubah o denarnih kuponih, ki se pojavljajo predvsem na družabnih omrežjih, previdnost ne bo odveč. Oglasi za različne nagradne kupone pogosto služijo zgolj kot vaba za včlanitev v plačljive SMS klube. Klik na oglas potrošnika pelje na spletno stran, kjer mora odgovoriti na enostavno nagradno vprašanje. V naslednjem koraku mora vpisati svojo mobilno številko, nato pa prejme SMS sporočilo, ki zahteva potrditev sodelovanja. “Vendar drobni tisk razkriva, da se s sodelovanjem v nagradni igri in vpisom mobilne številke včlanite v oderuški SMS klub, ki vas bo na mesec stal kar 20 evrov,” razlaga Mešićeva.

Za pritegnitev pozornosti goljufi izkoriščajo znane slovenske in tuje blagovne znamke, seveda brez vednosti lastnikov. Tako so v okviru programa Varni na internetu že dobili prijave za lažne kupone za Mercator, Spar, Adidas, Hofer, H&M, Petrol, v zadnjih dneh pa tudi za drogerijo DM.

Kako prepoznati poskus prevare?

“Če ponudba izrazito odstopa od ostalih, poskušajte pridobiti čimveč informacij o prodajalcu,” svetuje Mešićeva.

Za spletno nakupovanje oziroma vpisovanje podatkov kreditne kartice ne priporoča uporabe javno dostopnih računalnikov.

Potrošniki pa naj natančno preberejo pravila sodelovanja v nagradnih igrah, še posebej, če od njih zahtevajo vpis telefonske številke. PETRA VIDRIH


Najbolj brano