Dars zamuja z rušenjem cestninske postaje Log

Potem ko Dars do torka ni začel odstranjevati motečih ovir na cestninski postaji Log, bo ministrstvo za infrastrukturo in prostor začelo z aktivnostmi za nadomestno izpolnitev ter s postopki za uveljavitev odgovornosti uprave Darsa, so sporočili z ministrstva. Na Darsu so nad tem presenečeni.

Fotografija je simbolična Foto: Danijel Cek
Fotografija je simbolična Foto: Danijel Cek

LJUBLJANA> Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je Družbi za avtoceste v RS (Dars) naložil, da neuporabljene cestninske postaje odstrani do 15. maja, torej minulega torka, v nasprotnem primeru bo na teren poslal rušitelje, račun pa Darsu.

Ministrstvo bo ukrepalo

“V zvezi z odstranitvami motečih prometnih ovir - sredinskih otokov na cestninskih postajah, ugotavljamo, da Dars na cestninski postaji Log do roka, ki je bil postavljen za njihovo odstranitev, ni izpolnil svojih obveznosti,” so po izteku roka v sporočilu zapisali na ministrstvu ter dodali, da bodo zato začeli z aktivnostmi za nadomestno izpolnitev in s postopki za uveljavitev odgovornosti uprave Darsa.

Odstranitev cestninskih postaj je zapisana v koalicijskih pogodbi. Minister Černač je pred dobrim mesecem v pogovoru za časnik Delo dejal, da so strokovnjaki varnostna vprašanja že preučili in odpravili bojazni; sistem cestninjenja tovornega prometa na pomurskem kraku, kjer cestninskih postaj ni, pa deluje.

Na Darsu medtem ves čas trdijo, da pri odstranitvi cestninskih postaj ne gre za preprosto demontažo objektov, v katerih so tudi različni vodi (od električnih do komunikacijskih). Odstranitev je po navedbah Darsa za uporabnike opazna motnja, dela pa so vredna več kot 20.000 evrov, zato je potreben javen postopek naročanja.

Dars je odstranitev cestninskih postaj zastavil na način, da se izvede pilotski projekt preureditve čelne cestninske postaje Log in tako na eni postaji preveri, kakšne so posledice odstranitve cestninske postaje ter kako stroškovno in organizacijsko odstranitev najbolje izpeljati. Razpisna dokumentacija za izbor za izvajalca pilotnega projekta odstranitve člene cestninske postaje Log je po zagotovilih družbe že pripravljena.

Dars: Potreben je postopek javnega naročanja

Na Darsu medtem ves čas trdijo, da pri odstranitvi cestninskih postaj ne gre za preprosto demontažo objektov, v katerih so tudi različni vodi (od električnih do komunikacijskih). Odstranitev je po navedbah Darsa za uporabnike opazna motnja, dela pa so vredna več kot 20.000 evrov, zato je potreben javen postopek naročanja.

V družbi so, kot so danes pojasnili v sporočilu za javnost, načrtovali postopno preureditev cestninskih postaj ob uvedbi elektronskega cestninskega sistema. Dars je sicer mednarodni javni razpis za vzpostavitev elektronskega cestninjenja po sklepu vlade ustavil. Nato je bila ustanovljena delovna skupina za pripravo, koordinacijo in izvedbo projekta rušenja cestninskih postaj, sestavljena iz predstavnikov Darsa in pristojnega ministrstva.

Dars je odstranitev cestninskih postaj zastavil na način, da se izvede pilotni projekt preureditve čelne cestninske postaje Log in tako na eni postaji preveri, kakšne so posledice odstranitve cestninske postaje ter kako stroškovno in organizacijsko odstranitev najbolje izpeljati. Razpisna dokumentacija za izbor za izvajalca pilotnega projekta odstranitve čelne cestninske postaje Log je po zagotovilih družbe že pripravljena.

“Dars je namreč gospodarska družba, ki mora delovati v skladu z določili zakonodaje s področja javnega naročanja, kot upravljavec avtocest in hitrih cest pa je odgovoren za zagotavljanje varnosti in zadovoljstva uporabnikov. Od teh zavez v družbi ne moremo in ne smemo odstopiti,” so danes zapisali na Darsu.

Družba tudi ne razpolaga s tehničnimi možnostmi, da bi pilotni projekt preureditve cestninske postaje Log izvedla sama. V zvezi s tem na Darsu pojasnjujejo, da so po prejemu odredbe ministra Černača na ministrstvo poslali dopis, kjer so natančno obrazložili in pojasnili pravne, finančne, varnostne in tehnične vidike projekta ter pojasnili svoje razloge, zakaj menijo, da projekta ni mogoče izpeljati na način, kot ga pričakuje minister. “Odgovora do danes nismo prejeli,” še pravijo na Darsu.

STA


Najbolj brano