DDV gor, cene časopisov bodo nespremenjene

Višji davek na dodano vrednost, ki ga bodo uveljavili s prvim julijem, mnoga podjetja postavlja pred težko dilemo: povišati cene in obremeniti kupce in naročnike, pritisniti na dobavitelje, ublažiti višji davčni odhodek z drugačnimi ukrepi? Gospodarska zbornica svari pred prenagljenimi in nepremišljenimi ukrepi.

Dvig DDV velja tudi za časopise in revije. Cena Primorskih novic ostaja nespremenjena. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Dvig DDV velja tudi za časopise in revije. Cena Primorskih novic ostaja nespremenjena. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA, KOPER >Kot so sporočili iz Gospodarske zbornice Slovenije, so se po njihovih informacijah pojavili resni pritiski trgovskih družb z živili, da bi breme višjega DDV za tri mesece prevalili na lokalne dobavitelje in distributerje. To bi po podatkih zbornice lahko pomenilo najmanj 4,5 milijona evrov visok izpad prihodka v živilski industriji.

Negativna spirala

Če bodo ob takšnem padcu bruto domačega proizvoda, kot mu je Slovenija priča v zadnjih mesecih, trgovske družbe za nekaj mesecev celotno breme višjega DDV res skušale prevaliti tudi na lokalne dobavitelje in distributerje, je to po mnenju GZS “avtogol celo za trgovce”.

To bi bil namreč nov udarec lokalnim dobaviteljem in distributerjem, kar bi, posledično, pomenilo grožnjo delovnim mestom in ekonomski pritisk na nižje plače.

Beg italijanskih kupcev

Na Goriškem se bojijo, da bodo višje cene zaradi dviga DDV odgnale italijanske kupce, ki v zadnjem obdobju polnijo trgovske centre ob meji.

“Tisti podjetniki in obrtniki, ki si to še lahko privoščijo, bodo cene ohranili na istih ravneh, da bi zadržali vsaj nekaj kupcev, kar pa vsekakor ne vpliva razvojno na poslovanje podjetij in, posledično, vodi v propad malih subjektov, ukinjanje delovnih mest in zapiranje podjetij. Večina pa ima že tako majhne razlike v cenah, da bo morala del stroškov prevaliti na potrošnika, kar bo, posledično, zmanjšalo že tako oslabljeno kupno moč. To bo na koncu vodilo v zmanjšanje priliva iz naslova DDV,” je povedal predsednik Območne obrtno-podjetniške zbornice Nova Gorica Zoran Simčič.

Dražje tudi informacije?

Ne samo izdelki na policah trgovin, dražje bodo tudi storitve, denimo telekomunikacijske. Ker se poleg splošne, ki bo višja za dve odstotni točki, za eno odstotno točko dviga tudi znižana davčna stopnja, pa bodo več davka plačevali tudi izdajatelji časopisov.

V večini založniških hiš še razmišljajo o podražitvi, nekateri so že sporočili, da cene ostajajo enake. “Cene časopisa ne bomo dvignili. Višji DDV sicer pomeni dodatno breme v že tako zaostrenih gospodarskih razmerah. Ampak pri odločitvi pretehta skrb za bralce in naročnike našega časopisa. Izidi zadnje nacionalne raziskave so pokazali, da se branost Primorskih novic, ki so na Primorskem absolutni zmagovalec med tiskanimi mediji, veča. To pomeni, da nam bralci zaupajo. Najmanj, kar si želimo, je, da bi se bili prisiljeni odreči svojemu časopisu zaradi previsokih položnic,” je pojasnil direktor PN Leon Horvatič.

STA, VH


Najbolj brano