Černač: Posodobitev železnice med Koprom in Divačo je potrebna do 2018

Projekt izgradnje drugega tira železniške proge med Koprom in Divačo je po besedah ministra Zvonka Černača treba preprojektirati. Zastavljen cilj za izgradnjo projekta, ki sega v leto 2021, je preveč oddaljen; posodobitev železniške povezave med Koprom in Divačo je potrebna do leta 2018.

Projekt izgradnje drugega tira železniške proge med Koprom in Divačo je po besedah ministra Zvonka Černača treba preprojektirati Foto: Tina Kosec
Projekt izgradnje drugega tira železniške proge med Koprom in Divačo je po besedah ministra Zvonka Černača treba preprojektirati Foto: Tina Kosec

LJUBLJANA> S projektom izgradnje drugega tira, ki je ocenjen na 1,3 milijarde evrov, je treba po besedah ministra za infrastrukturo in prostor Zvonka Černača pohiteti zaradi črpanja evropskega denarja in potreb Luke Koper.

“Časovnica izgradnje drugega tira je problem. Potenciali Luke Koper so tako veliki, da po letu 2018 ne bo več zadosti zmogljivosti. Do takrat bo potreben tak ali drugačen drugi tir,” je danes v Ljubljani na poslovnem kosilu v organizaciji Mreže idej in Akademskega društva Pravnik dejal Černač. Zaradi povezovanja severnojadranskih pristanišč je potencial Luke Koper po ministrovih besedah zelo velik. Vprašanje pa je, ali bodo znali ta potencial z nadgradnjo, z ustreznimi transportnimi poti izkoristiti.

Černač je poudaril, da je Slovenija v zadnjih letih storila premalo pri modernizaciji petega in desetega prometnega koridorja. Po njegovih besedah je bilo po letu 2008 izgubljenega kar nekaj dragocenega časa, ki ga bo v enem delu mogoče nadoknaditi, v drugem pa ne. Sloveniji namreč grozi, da jo prometni tokovi v prihodnje obidejo, če se ne bo tako začelo z modernizacijo železniškega omrežja.

Nasploh je Černač navrgel vrsto kritik na podedovano stanje projektov na področju infrastrukture. V obstoječi finančni perspektivi je bilo namreč počrpanih zelo malo sredstev, stanje pa je najslabše prav na področju železniške infrastrukture, kjer odstotek ne dosega deset odstotkov predvidenega denarja.

Slovenija se lahko medtem pohvali z razmeroma dobro cestno infrastrukturo, bo pa v prihodnje potrebno hitrejše umeščanje infrastrukturnih objektov v prostor. Ob tem je minister izpostavil predvsem tretjo razvojno os, ki jo bo treba zgraditi na racionalen način.

STA


Najbolj brano