Avtoprevozniki ponovno na nogah

Direkcija RS za ceste je minuli teden avtoprevoznike obvestila, da bo predvidoma do konca januarja 2014 na 15 odsekih cest zaradi dotrajanosti infrastrukture omejila tovorni projekt glede na dovoljeno težo. Reakcija je burna tako pri avtoprevoznikih kot tudi podjetjih, saj bi uveljavitev ukrepa zanje pomenila neposredno gospodarsko škodo.

Fotografija je simbolična Foto: Marica Uršič Zupan
Fotografija je simbolična Foto: Marica Uršič Zupan

LJUBLJANA > Ukrep je potrebno izvesti, ker je redni in glavni pregled premostitvenih objektov na teh odsekih pokazal, da so objekti dotrajani do te mere, da promet težjih vozil preko njih ni več varen, je v dopisu Združenju za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) zapisal direktor direkcije Gregor Ficko. "Žal gre za skrajen ukrep, za katerega se zavedamo, da bo uporabnikom povzročil težave, a trenutno ni druge možnosti, kot da na kritičnih objektih začasno omejimo nosilnost," je navedel Ficko.

Ustavili 709 investicijskih projektov

Napisal je tudi, da si bodo na direkciji za ceste prizadevali, da bi lahko čim prej izvedli ukrepe za odpravo teh omejitev in hkrati dodaja, da je bilo direkciji za leto 2014 odvzetih približno 61 milijonov evrov, zato je bila direkcija prisiljena ustaviti aktivnosti na 709 investicijskih projektih. Glede na razpoložljivi denar pa lahko direkcija po Fickovih besedah zagotavlja samo izvajanje opravil rednega vzdrževanja, s katerimi se ohranja prevoznost, in del na projektih, sofinanciranih z evropskim denarjem, zato na direkciji tudi ne morejo napovedati, kdaj bo omejitev na 15 odsekih odpravljena.

Napoved omejitev je naletela na buren odziv tako med avtoprevozniki kot tudi podjetji, med drugim v Gorenju, saj je omejitev do 25 ton predvidena tudi za odsek Črnova-Arja vas na cesti med Arjo vasjo in Velenjem. "Ta cesta predstavlja glavno prometno žilo ne le do Gorenjeve tovarne, marveč je to glavna prometnica za celotno Šaleško dolino in Koroško. Večina kamionov, ki dostavljajo v Gorenje material in sestavne dele ali odvažajo gotove izdelke, presega maso 25 ton," so navedli v Gorenju.

Infarktno stanje

Prepričani so, da omejitev vodi "v infarktno stanje in povzroča škodo ne samo Gorenju, temveč vsem gospodarskim subjektom v dolini". Možni so sicer obvozi, vendar to pomeni več prevoženih kilometrov in posledično dvig stroškov prevoza, kar pa je zadnje, kar si v Gorenju ta trenutek želimo, so navedli v družbi.

Burna je reakcija tudi med prevozniki pod okriljem GZS in OZS. Direktor Združenja za promet na GZS Robert Sever je pojasnil, da so po prejemu obvestila s strani direkcije obvestili članstvo. "Reakcija je burna, ne samo s strani prevoznikov, ampak tudi prizadetih podjetij z območij, kjer bo v primeru omejitev otežen dostop z tovornimi vozili do 40 ton nosilnosti. Ker gre za pretežno proizvodna podjetja, ne razumemo, kako si lahko država sploh privošči takšen ukrep brez ponujene alternative za oskrbo teh podjetij," je zapisal Sever.

Neposredna gospodarska škoda

Združenje je zahtevalo takojšen sestanek z ministrstvom za infrastrukturo in prostor, ki je zdaj napovedan za 7. januar, hkrati pa je GZS že zahtevala odpravo spornih omejitev. "Ne predstavljamo si, da bi takšna omejitev dejansko bila uveljavljena v praksi. To bi pomenilo neposredno gospodarsko škodo, ki bi jo podjetjem povzročila država," poudarja Sever.

Sestanka na ministrstvu se bodo 7. januar udeležili tudi predstavniki OZS, je povedal sekretar sekcije za promet pri OZS Bojan Pečnik, ki računa, da bi na sestanku našli kakšno rešitev. Sicer pa pravi, da mora država zagotoviti, da lahko promet teče, z napovedanimi omejitvami pa se ne strinja.

STA


Najbolj brano